March 27, 2003
Akatosh wrote: Hm, många som bränner här ser jag, själv köpte jag ett 25-pack dvdskivor när jag köpte en dvd-brännare förra våren. Jag kollade nu på spindeln som står här på bordet och räknar 23 tomskivor.De räcker nog ett tag, speciellt som jag inte har någon brännare kvar längre 😉
Hehe, you got a point there boy... 🙂
Jag har aldrig brännt en DVD i hela mitt liv. CD bränns väldigt sällan. Laptop, USB-minne och hårddiskbaserad MP3-spelare duger bra rätt länge...
March 5, 2004
Jag bränner rätt ofta ut Backuper på DVD, både legala och lite wärch 🙂
Detta kommer bli dyrt om man envisas att köpa i sverige, wesellcd.com here i comes 😀
Har btw fortfarande kvar 30st av dom 75 som jag köpte inför 1juli förra året för att klara mig ifrån avgiften 🙂
Laptopen, serverdatorn och iPoden räcker väl ett tag men vill man ta backup på saker man inte använder längre men vill ha kvar så är dvd väldigt trevligt.
March 1, 2001
hahaha..skratta eller gråta? Kan dom inte sätta straffskatt på hårddiskar när dom ändå är igång? så en 200gb kostar 8000 eller nåt 🙂 haha
Tro verkligen många skulle handla i sverige då..kanontänkt av den fete igen. 🙂
Men seriöst, sist jag brännde ut familjens filmer på cd var ju typ 2001 eller så. Nu bränner jag bara mixskivor till bilen typ. Orka fiffla runt med cd-skivor när man får plats med flera hundra div-x filmer på en hd.
Ang att extraskatten på en dvd skulle bli 20 kr är bara att köra upp nånstans. Kommer som flera sagt enbart gynna internetbutiker och ännu fler pengar försvinner utomlands. (läs calles =)
Så får slänga ner en trave skivor när man är bunkrar bärs nästa gång =)
Sverige går åt pipan..:/
June 23, 2002
Detta berör inte affärer så som wesellcd.com osv eller? Isf är det bra och gör mig inget, men om det gör det så kan dom ta sig i arslet.
Detta landet är påväg tjäpprätt åt helvete, snart har man inga pengar kvar för allt ska gå till skatt. Flytta sen, ptja kanske. Känns som om man köper hårddiskar istället för cds/dvds.
3 Guest(s)