January 30, 2003
October 7, 2002
Som många sagt, erbjud dig hjälpa till att laga maten. Gärna med hinten "Jag gör hellre...". Fast då får du tänka på att det finns hemma...
Om din mamma är svårövertalad kanske du kan få laga potatisgratäng istället för kokta? Eller klyftpotatis? Potatismos kanske inte passar jättebra till söndagsmiddag, men det är också en möjlighet. Det går att ändra bara lite grann så att alla kanske kan bli nöjda.
June 28, 2001
IM NOT ALONE Wohoooooo :tre:
jag lovar., in morsa är värre än alla era morsor.
för jävla mkt salt i allt, och nästan inga andra kryddor.
noll fantasi.
aldrig grönsaker.
ris & pasta, vad är det ? bara potatis.
bränd fläskottlet minst 2ggr i veckan.
kallops 1 ggr i veckan.
Kokta!revben med vattning sås.
vattnig köttfärssås med 2kg peppar i. känns som att äta sand 😮
brända korvar med bacon och potatismos med lite spad som sås.
brända på utsidan och råa på insidan lövBiffar med utspädd spad som sås.
klibbig kykling med trögflytande curry sås. och RIS! (detta forumet saknar en smiley som tappar hakan)
1. tar absolut NOLL kritik, jag säjer att hon ska ta lite mindre salt nästa gång. - svar : ÅHHHrHHHH ! JAG ORKAR FAN INTE STÅ I KÖKET HELA DAGEN. OM DET INTE PASSAR SÅ KAN DU GÖRA DET SJÄLV !!!
2. jag kommer hem och ser att morsan gör nått med maten, frågar när på ett ungifär är det färdigt ?
-svar: KAN LA FAN INTE VETA DET!!!!
jag: men på ett ungifär? ska jag vänta i 3 timmar lr 20 min
-svar: )"%/"=¤!#"%/="**
3. jag frågar vad det är för krydda till denna maten så jag kan lägga till lite.
svar: EHRÅRGRHHAAA! Vet la FAN inte jag !"
[gr8]
4. oavsett mat så smakar det nästan alltid likadant. bara konsistensen som är anorlunda.
2-3 veckor sedan gorde morsan spaggeti & köttfärssås vid sidan av nån fisk hon stekte.
gott med kött som smaka fisk. speciellt när man totalt avskyr fisksmaken.
dagen efter käkar jag nån Hot n spicy från findus och 45 min efter det får jag ont som fan i magen och 2 min efter jag kommer hem så behöver jag ränneskita i några dagar. ( finns en tråd om detta =)
återkommer med mer saker när jag får lust, vill inte tänka på det nu.
och alla trevliga svar är resultatet att jag säjer ca 2 meningar om dagen till henne.
varför skaffa en hjärnskrynklare när det finns forum
November 26, 2002
Mind wrote: IM NOT ALONE Wohoooooo :tre:
för j**la mkt salt i allt, och nästan inga andra kryddor.
noll fantasi.
aldrig grönsaker.
kallops 1 ggr i veckan.
klibbig kykling med trögflytande curry sås. och RIS! (detta forumet saknar en smiley som tappar hakan)1. tar absolut NOLL kritik, jag säjer att hon ska ta lite mindre salt nästa gång. - svar : ÅHHHrHHHH ! JAG ORKAR FAN INTE STÅ I KÖKET HELA DAGEN. OM DET INTE PASSAR SÅ KAN DU GÖRA DET SJÄLV !!!
2. jag kommer hem och ser att morsan gör nått med maten, frågar när på ett ungifär är det färdigt ?
-svar: )"%/"=¤!#"%/="**3. jag frågar vad det är för krydda till denna maten så jag kan lägga till lite.
[gr8]4. oavsett mat så smakar det nästan alltid likadant. bara konsistensen som är anorlunda.
2-3 veckor sedan gorde morsan spaggeti & köttfärssås vid sidan av nån fisk hon stekte.
dagen efter käkar jag nån Hot n spicy från findus och 45 min efter det får jag ont som fan i magen och 2 min efter jag kommer hem så behöver jag ränneskita i några dagar. ( finns en tråd om detta =)återkommer med mer saker när jag får lust, vill inte tänka på det nu.
och alla trevliga svar är resultatet att jag säjer ca 2 meningar om dagen till henne.
Jag säger bara två saker:
1: Jag tror inte att din mamma gör sådan mat för att jävlas med dig.
2: Vad är det för konstigt med ris till kyckling??
December 19, 2000
Mind wrote:
Mmmm jo har typ samma problem har inte lärt mig äta fisk ännu men fiskpinnar funkar ju.... bara det att när det bjuds på det så smakar dom lika mycket fisk iom att mossa steker i samma panna efter det att hon ahr stekt sin fisk i den.... tvi tvi tvi...
February 1, 2002
Jag brukar aldrig klaga på maten förutom när det är stekt fisk och potatis, de är skitbra o äta men förjävla tråkigt o äta.
Farsan o Morsan brukar be mig göra en lista på vad jag skulle önskas äta (innom rimliga gränser) sen ger dom lite förslag på vad dom vill äta också, man får kompromissa.
November 26, 2002
Mind wrote: det konstiga är inte kykling och ris utan RIS !
dvs inte potatis 😮fiskpinnar går ann ja. om det är¨nån go sås till
Jag fattar fortfarande inte. Ris är ju standard till Kyckling.
Jag har aldrig nånsin ätit potatis till kyckling däremot.
Pasta nån enstaka gång däremot, men aldrig potatis.
June 20, 2002
min morsa lagar svingod mat...!!!
det finns cirka 7 rätter hon växlar mellan (på grund av tjuriga småsystrar) men alla är mycket goda och ibland skiftar hon...
den stående rätten som alltid finns på veckoschemat är Pommes Frites, Bearnaise och stekt/grillad fläskfilé minst en gång per helg...
February 5, 2003
Mind wrote: IM NOT ALONE Wohoooooo :tre:
för j**la mkt salt i allt, och nästan inga andra kryddor.
noll fantasi.
aldrig grönsaker.
kallops 1 ggr i veckan.
klibbig kykling med trögflytande curry sås. och RIS! (detta forumet saknar en smiley som tappar hakan)1. tar absolut NOLL kritik, jag säjer att hon ska ta lite mindre salt nästa gång. - svar : ÅHHHrHHHH ! JAG ORKAR FAN INTE STÅ I KÖKET HELA DAGEN. OM DET INTE PASSAR SÅ KAN DU GÖRA DET SJÄLV !!!
-svar: )"%/"=¤!#"%/="**3. jag frågar vad det är för krydda till denna maten så jag kan lägga till lite.
[gr8]4. oavsett mat så smakar det nästan alltid likadant. bara konsistensen som är anorlunda.
dagen efter käkar jag nån Hot n spicy från findus och 45 min efter det får jag ont som fan i magen och 2 min efter jag kommer hem så behöver jag ränneskita i några dagar. ( finns en tråd om detta =)återkommer med mer saker när jag får lust, vill inte tänka på det nu.
Stackare det är fasken värst för dig i denna tråd vad jag kan se.... 🙄
September 13, 2002
Gueno wrote: [quote=RoTe]Till er som inte tål era morsors mat, laga er egen! Lika bra att börja nån gång, ni måste ändå klara er själva i framtiden.
Word..
word...
LÄR ER ATT POTÄTER ÅR SKITGOTT!!! stekta, kokta, friterade, färsk, gammal det e lika gott i vilket fall!!!
fisk i form av panerad torsk, eller smörstekta abborfiléer är gudomligt gott.
husmanskost über alles
sedan jag slängde ut morsan så har spisen inte använts flitigt, det e trist att laga mat (tur att det finns resturang på jobbet).
men jag fick ett ryck i förrgår, så ja satte kärringen på att skala potäter sen fixade ja ihop lite stekt fläsk med löksås & potatis.. mmm.. übergott.. jag kan bara ja vill.. det träliga var att innan det var jag tvungen att diska rent 5 veckors disk, för ja hade inte en ren pryl i köket.. :bgrin:
men men.. nu ska ja sova.. gonatt
2 Guest(s)