Måste få skriva av mig..|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Måste få skriva av mig..
Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 13, 2004 - 1:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Hur hanterar man en sådan person.
En person som hela tiden gör desperata försök att verka rolig, att försöka vara något, att försöka bevisa något, en person med HEMSKT dåligt självförtroende, hemskt osäker på sig själv. Som hela tiden gör desperata försök, bara fortsätter och fortsätter utan få respons, vad driver då denna människa vidare?
Vad denna människa försöker framställa som är förmodligen rolig, men INGEN tycker att denna människa är rolig. Denna person ska framställa som min kompis, men jag vettefan alltså.
Människan är förmodligen avundsjuk på andra personer ( d.v.s mig ) som lyckas vara rolig också, och jag har slutat vara rolig på sistonde då denna människa bara blir mer desperat när han ser andra människor framstå som något han själv inte är.

Tack för mig.. :heart:

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
595641
April 13, 2004 - 1:07 pm
sp_Permalink sp_Print

du skriver alltså om din polare.

känner oxå en sådan person, mäniskan har fått för lite uppmärksamhet när han växte upp och gör tappra försök att få den nu istället.
ganska jobbigt, jag ignorerar det bara, mäniskan är oförbättrig, jag fruktar att han kommer att förbli på det viset resten av sitt liv.

har du möjligtvis försökt säja till mäniskan vad du anser om han/hon ? och dom störande försöken att framstå rolig ?

Callister
Member
Medlem
595651
April 13, 2004 - 1:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Den här människan är VÄLDIGT känslig. Har haft ett par bråk med honom där jag haft resten av gänget på min "sida". Alltså de har delat min åsikt. Han har aldrig haft vänner egentligen, aldrig varit respekterad eller något. Han kan inte ha fel heller, erkänns bara om det kommer 10 pers till och bevisar/säger motsatsen till honom.

Och han har erkänt själv att han försöker vara rolig. Enda sättet att få honom att sluta är att frysa ut honom, inte mobbning men helt seriöst, då sköter han sitt och gör inget. Men sen kommer han ändå börja igen. Sjukt..

Edit:
Du skrev ignorera, ja alltså, detta har jag gjort länge, men det verkar bara få det att fortsätta mera. Alltså osäkerheten och den dåliga självkänslan hos här personen är skrämmande, man ser det i hans ögon direkt, på hans "stil", på hans sätt att snacka. Ljuger gör han mycket också..

Chris64
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1051
595672
April 13, 2004 - 1:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Om det är som du säger att han inte fått någon uppmärksamhet tidigare, så sitter det nog djupt i skallen på honom att han ska försöka ändra på det. DÅ försöker han ta plats genom att försöka vara rolig. Antar att du får säga åt honom tills han slutar, nån gång måste han ju sluta.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
595675
April 13, 2004 - 1:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Men försök hjälpa honom istället då...

Callister
Member
Medlem
595678
April 13, 2004 - 1:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Chris64 wrote: Om det är som du säger att han inte fått någon uppmärksamhet tidigare, så sitter det nog djupt i skallen på honom att han ska försöka ändra på det. DÅ försöker han ta plats genom att försöka vara rolig. Antar att du får säga åt honom nån gång måste han ju sluta.

Känns som man är i en väldigt "rolig" situation när man ska säga åt honom mitt framför allt folk när han nyss gjort något desperat. 🙂
Jag har sagt åt honom massor med gånger, flera andra också, men det sitter i skallen på honom som du sa. Människan vet väl inte ens om det. 😕

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
595681
April 13, 2004 - 1:32 pm
sp_Permalink sp_Print

och hur hjälper man en mäniska som försöker få uppmärksamhet hela tiden då ?
bygger ett podium och betalar folk för att lysna på han ?

Callister
Member
Medlem
595683
April 13, 2004 - 1:33 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: Men försök hjälpa honom istället då...

Jag har inte sagt att jag inte vill hjälpa honom, bara förklarat hur det är, skriv ju också, HUR man hanterar en sån här person. 🙂
Jag är inte direkt en psykolog som kan sätta mig ner med honom och börja gå igenom allt..

Jimmy Åsén
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1809
595698
April 13, 2004 - 1:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Få honom att uppsöka en psykolog, om inte för er egen skull så för hans =)

EDIT stava

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
595699
April 13, 2004 - 1:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Man kan ju försöka hjälpa honom att vara rolig på ett roligt sätt... Hur man gör det vet jag inte... Har inte träffat honom.

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
595776
April 13, 2004 - 3:19 pm
sp_Permalink sp_Print

KILL EM ALL!

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
595780
April 13, 2004 - 3:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Problemet med dessa människor är att de blivit för lite mobbade då de var yngre, om människor tog sitt ansvar och stötte ut svaga personer tidigt skulle vi inte ha detta problem.

Callister
Member
Medlem
595782
April 13, 2004 - 3:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: Problemet med dessa människor är att de blivit för lite mobbade då de var yngre, om människor tog sitt ansvar och stötte ut svaga personer tidigt skulle vi inte ha detta problem.

=DO

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
595783
April 13, 2004 - 3:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Hur hanterar man en sådan person.
En person som hela tiden gör desperata försök att verka rolig, att försöka vara något, att försöka bevisa något, en person med HEMSKT dåligt självförtroende, hemskt osäker på sig själv. Som hela tiden gör desperata försök, bara fortsätter och fortsätter utan få respons, vad driver då denna människa vidare?
Vad denna människa försöker framställa som är förmodligen rolig, men INGEN tycker att denna människa är rolig. Denna person ska framställa som min kompis, men jag vettefan alltså.
Människan är förmodligen avundsjuk på andra personer ( d.v.s mig ) som lyckas vara rolig också, och jag har slutat vara rolig på sistonde då denna människa bara blir mer desperat när han ser andra människor framstå som något han själv inte är.

Aaa, det klassiska "jag-vet-inte-vad-jag-ska-ta-mig-till-så-jag-skyller-på-någon-annan" 😉

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
595854
April 13, 2004 - 5:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Hur hanterar man en sådan person.

Var någonstans är det?
Skola eller?
OM det är på skola, ta kontakt med lärare eller kuratorn...

Pim_ wrote: Problemet med dessa människor är att de blivit för lite mobbade då de var yngre, om människor tog sitt ansvar och stötte ut svaga personer tidigt skulle vi inte ha detta problem.

🙄
Egen erfarenhet av att mobba eller? :bgrin:

Jürgen Mc Kvack
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
595862
April 13, 2004 - 5:07 pm
sp_Permalink sp_Print

vetette fan försök stötta personen genom att få honom att söka hjälp följ med honom till kuraton. eller försök prata med han själv. för det verkar som han behöver det

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
595874
April 13, 2004 - 5:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle inte nämna ordet kurator i hans närhet.

Gör det till ett internt skämt hur dåliga hans skämt är. Det bör ta udden av kritiken samtidigt som den blir uppenbar.

Prata med honom. Dra med honom till kafeterian, utan sällskap av någon annan. Visa att han är önskvärd - mer än en anonym medlem av er "grupp."

Callister
Member
Medlem
595879
April 13, 2004 - 5:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är ingen grupp det handlar om. 🙂
Jag menar helt enkelt mina kompisar, som oftast umgås, vi kan vara datornördarna, men att vi vinner alla friidrottare på idrottsgrenar och vinner tjejer av rökarna/suparna"De-cool-ones" är en annan sak. laugh

Callister
Member
Medlem
595892
April 13, 2004 - 5:46 pm
sp_Permalink sp_Print

HEHE felpostning

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
595897
April 13, 2004 - 5:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Ert "kompisgäng" då. 🙂

Du sade att han inte har några vänner, så jag tänkte att han inte umgås med någon av er andra ensam, utan att fler är närvarande.

Eller är han likadan när ni umgås ensamma?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 236
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL