July 27, 2002
Hur hanterar man en sådan person.
En person som hela tiden gör desperata försök att verka rolig, att försöka vara något, att försöka bevisa något, en person med HEMSKT dåligt självförtroende, hemskt osäker på sig själv. Som hela tiden gör desperata försök, bara fortsätter och fortsätter utan få respons, vad driver då denna människa vidare?
Vad denna människa försöker framställa som är förmodligen rolig, men INGEN tycker att denna människa är rolig. Denna person ska framställa som min kompis, men jag vettefan alltså.
Människan är förmodligen avundsjuk på andra personer ( d.v.s mig ) som lyckas vara rolig också, och jag har slutat vara rolig på sistonde då denna människa bara blir mer desperat när han ser andra människor framstå som något han själv inte är.
Tack för mig.. :heart:
June 28, 2001
du skriver alltså om din polare.
känner oxå en sådan person, mäniskan har fått för lite uppmärksamhet när han växte upp och gör tappra försök att få den nu istället.
ganska jobbigt, jag ignorerar det bara, mäniskan är oförbättrig, jag fruktar att han kommer att förbli på det viset resten av sitt liv.
har du möjligtvis försökt säja till mäniskan vad du anser om han/hon ? och dom störande försöken att framstå rolig ?
July 27, 2002
Den här människan är VÄLDIGT känslig. Har haft ett par bråk med honom där jag haft resten av gänget på min "sida". Alltså de har delat min åsikt. Han har aldrig haft vänner egentligen, aldrig varit respekterad eller något. Han kan inte ha fel heller, erkänns bara om det kommer 10 pers till och bevisar/säger motsatsen till honom.
Och han har erkänt själv att han försöker vara rolig. Enda sättet att få honom att sluta är att frysa ut honom, inte mobbning men helt seriöst, då sköter han sitt och gör inget. Men sen kommer han ändå börja igen. Sjukt..
Edit:
Du skrev ignorera, ja alltså, detta har jag gjort länge, men det verkar bara få det att fortsätta mera. Alltså osäkerheten och den dåliga självkänslan hos här personen är skrämmande, man ser det i hans ögon direkt, på hans "stil", på hans sätt att snacka. Ljuger gör han mycket också..
May 10, 2003
Om det är som du säger att han inte fått någon uppmärksamhet tidigare, så sitter det nog djupt i skallen på honom att han ska försöka ändra på det. DÅ försöker han ta plats genom att försöka vara rolig. Antar att du får säga åt honom tills han slutar, nån gång måste han ju sluta.
July 27, 2002
Chris64 wrote: Om det är som du säger att han inte fått någon uppmärksamhet tidigare, så sitter det nog djupt i skallen på honom att han ska försöka ändra på det. DÅ försöker han ta plats genom att försöka vara rolig. Antar att du får säga åt honom nån gång måste han ju sluta.
Känns som man är i en väldigt "rolig" situation när man ska säga åt honom mitt framför allt folk när han nyss gjort något desperat. 🙂
Jag har sagt åt honom massor med gånger, flera andra också, men det sitter i skallen på honom som du sa. Människan vet väl inte ens om det. 😕
July 27, 2002
DiDi wrote: Men försök hjälpa honom istället då...
Jag har inte sagt att jag inte vill hjälpa honom, bara förklarat hur det är, skriv ju också, HUR man hanterar en sån här person. 🙂
Jag är inte direkt en psykolog som kan sätta mig ner med honom och börja gå igenom allt..
January 28, 2003
Callister wrote: Hur hanterar man en sådan person.
En person som hela tiden gör desperata försök att verka rolig, att försöka vara något, att försöka bevisa något, en person med HEMSKT dåligt självförtroende, hemskt osäker på sig själv. Som hela tiden gör desperata försök, bara fortsätter och fortsätter utan få respons, vad driver då denna människa vidare?
Vad denna människa försöker framställa som är förmodligen rolig, men INGEN tycker att denna människa är rolig. Denna person ska framställa som min kompis, men jag vettefan alltså.
Människan är förmodligen avundsjuk på andra personer ( d.v.s mig ) som lyckas vara rolig också, och jag har slutat vara rolig på sistonde då denna människa bara blir mer desperat när han ser andra människor framstå som något han själv inte är.Tack för mig.. :heart:
Aaa, det klassiska "jag-vet-inte-vad-jag-ska-ta-mig-till-så-jag-skyller-på-någon-annan" 😉
January 12, 2004
Callister wrote: Hur hanterar man en sådan person.
Människan är förmodligen avundsjuk på andra personer ( d.v.s mig ) som lyckas vara rolig också, och jag har slutat vara rolig på sistonde då denna människa bara blir mer desperat när han ser andra människor framstå som något han själv inte är.Tack för mig.. :heart:
Var någonstans är det?
Skola eller?
OM det är på skola, ta kontakt med lärare eller kuratorn...
Pim_ wrote: Problemet med dessa människor är att de blivit för lite mobbade då de var yngre, om människor tog sitt ansvar och stötte ut svaga personer tidigt skulle vi inte ha detta problem.
🙄
Egen erfarenhet av att mobba eller? :bgrin:
June 18, 2001
Jag skulle inte nämna ordet kurator i hans närhet.
Gör det till ett internt skämt hur dåliga hans skämt är. Det bör ta udden av kritiken samtidigt som den blir uppenbar.
Prata med honom. Dra med honom till kafeterian, utan sällskap av någon annan. Visa att han är önskvärd - mer än en anonym medlem av er "grupp."
3 Guest(s)