July 27, 2002
Jerry wrote: Ert "kompisgäng" då. 🙂
Du sade att han inte har några vänner, så jag tänkte att han inte umgås med någon av er andra ensam, utan att fler är närvarande.
Eller är han likadan när ni umgås ensamma?
När han är själv med t.ex mig är han absolut inte sådan.
Jag är nog den enda som umgås ensam med honom så att säga.
July 26, 2003
Jag tycker det verkar vara väldigt synd om pojken.
Eftersom du säger att problemet är barndomsrelaterat, så tycker jag att ni skall försöka få med honom till en psykolog. Kom dock ihåg att inte tvinga honom, om han inte själv vill få det bättre så är risken väldigt stor att ett psykologbesök inte hjälper.
Jag tycker du skall försöka se det från hans situation, han kan gå runt med riktigt dålig självkänsla och tillochmed hata sig själv.
Så hjälp killen istället för att gnälla på honom.
June 28, 2001
Jerry wrote: Jag skulle inte nämna ordet kurator i hans närhet.
Gör det till ett internt skämt hur dåliga hans skämt är. Det bör ta udden av kritiken samtidigt som den blir uppenbar.
Prata med honom. Dra med honom till kafeterian, utan sällskap av någon annan. Visa att han är önskvärd - mer än en anonym medlem av er "grupp."
ohye
det har inträffat i min klass, där är det en nisse som har helt värdelösa skämt och varje gång han ska berätta dom så flyr folk från platsen =)
July 27, 2002
AMD_RULEZ wrote: Cal, är du schizofren? Nej, det var inget försök att vara lustig, utan en uppriktig fråga, rakt av.
'
Haha nej. inte vad jag vet. Varför undrar det? Har jag gjort något som tyder på det lr?
AMD_RULEZ wrote: Nej, det kan inte vara honom själv han skriver om... Det står dålig självkänsla, och osäker på sig själv...
När du skriver sådär utan att egentligen svara på någon verkar det som du är schizofren.
February 12, 2003
Callister wrote: [quote=AMD_RULEZ]Cal, är du schizofren? Nej, det var inget försök att vara lustig, utan en uppriktig fråga, rakt av.
'
Haha nej. inte vad jag vet. Varför undrar det? Har jag gjort något som tyder på det lr?
AMD_RULEZ wrote: Nej, det kan inte vara honom själv han skriver om... Det står dålig självkänsla, och osäker på sig själv...
När du skriver sådär utan att egentligen svara på någon verkar det som du är schizofren.
Jo, nej... Jo, men vad säger dig att jag inte är schizofren? Nej förresten...
1 Guest(s)