December 30, 2003
Hej...
Jag ska driva mitt slutsteg med ett vanligt nätagg.
Nu funderar jag på om jag måste sätta dit en säkring mellan nätagget
och slutsteget, tänkte eftersom nätagget är säkrat så kan det väll inte behövas? eller?
Är det någon som vet hur man ska koppla sladdarna tills slutsteget..? tex den röda kabeln till + Osv...Är det jord på molex kablarna? såfall vilken kabel?
som ni märker så vet jag typ nada om el...
//Kwansa
December 30, 2003
http://mds.se/produkt.phtml?id.....&
Detta är det...:)..men jag ska inte direkt spela fullt..för det pallar inte min baslåda 😀
December 19, 2002
hmm... 12V*34A=408W och det är troligen max. Undrar om det kommer räcka till. Men iofs, om du inte pressar steget särskilt hårt så kan det fungera. Glöm inte att dom flesta nätdelarna gärna vill ha en liten last på 5V oxå... du behöver inte mycket, bara nån knapp ampere eller så. Du bör inte plocka ut mer än ca 100W skulle jag tro, för sen börjar det nog bli ont om ström.
September 5, 2001
Jag körde ett MDS AC 4.1 slutsteg där jag hade bryggat 2 st kanaler (320W) och drev en 12" (600w) bas. Mitt nätagg var ett noname 300W. Körde aldrig fullt ut men jag har lyckats kräma ut 50% utan större problem.
Dock är detta en jävligt fattig och farlig lösning så jag rekommenderar den inte, men går gör det väl.
1 Guest(s)