March 23, 2004
Jag har ett Maestro kort. Hade ingen aning om att det är ett slags Mastercard. Trodde bara det fanns ett sorts Mastercard men det finns ju en hel del olika..
Min fråga är: borde man inte kunna betala på ställen som tar Mastercard med Maestro? T.ex om jag ska betala månadsavgiften på wow?
När jag skulle köpa högtalare frågade jag om dom tog maestro. Då sa dom "nej, vi tar bara mastercard".
Vilket mastercard menar dom då? Eller är det bara så att dom hade jäkligt dålig koll och inte visste att Maestro är Mastercard? (Det var på en internet-butik support).
May 17, 2002
Maestro är likt VISA electron ett kort som inte går att handla med över nätet. Det går att handla i butiker och ta ut pengar i princip över allt.
läs mer här:
http://www.foreningssparbanken.....nfOutWww/0,,25421,00.html
January 22, 2002
Gå ner till banken å säg att du vill byta till VISA (eller mastercard om du hellre vill ha det) istället. Som tidigare sagts fungerar inte elektronkorten online så de riktiga betalkorten Visa, Mastercard, AmEx m.m e fan så mycket bättre.
Vet att det har diskuterats förut huruvida du kan skaffa betalkort om du skulle vara under 18 men för mig var det inga bekymmer. Har till och med för mig att jag fick det utan krångel rakt av. Skulle dom säga nått om det så skaffa tillåtelse från målsman så ska det vara lugnt.
January 5, 2002
Krqagyzzz wrote: Vad jag har för mig så kan man inte ha ett Visa/Mastercard om man är under 18. Det går att kringå om föräldrarna fixar ett konto som står på någon av dem och sedan knyter kortet till det kontot. Iaf var det så då jag var 18.
Jag kunde som kund hos Handelsbanken skaffa mig ett VISA redan vid sjutton års ålder. Numera är jag arton och MasterCard-innehavare, efter en del bråk med VISA (då de fick för sig att spärra mitt kort utan anledning mitt under en utlandsvistelse).
Inga problem alls. Traska ner till banken så ska de kunna ordna det åt dig.
2 Guest(s)