Mastercard|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Mastercard
richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 986
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 26, 2005 - 5:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har ett Maestro kort. Hade ingen aning om att det är ett slags Mastercard. Trodde bara det fanns ett sorts Mastercard men det finns ju en hel del olika..

Min fråga är: borde man inte kunna betala på ställen som tar Mastercard med Maestro? T.ex om jag ska betala månadsavgiften på wow?

När jag skulle köpa högtalare frågade jag om dom tog maestro. Då sa dom "nej, vi tar bara mastercard".

Vilket mastercard menar dom då? Eller är det bara så att dom hade jäkligt dålig koll och inte visste att Maestro är Mastercard? (Det var på en internet-butik support).

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
830292
January 26, 2005 - 5:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Maestro är likt VISA electron ett kort som inte går att handla med över nätet. Det går att handla i butiker och ta ut pengar i princip över allt.

läs mer här:
http://www.foreningssparbanken.....nfOutWww/0,,25421,00.html

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 986
830305
January 26, 2005 - 5:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Jaha, okej..

Såg att man kunde beställa nåt som kallades "e-kort".. Verkade bra.

Någon som vet om det kostar något? Kunde inte logga in och kolla eftersom jag inte har någon kod till internet banken.

picks2
Member
Medlem
Forum Posts: 2211
830315
January 26, 2005 - 5:44 pm
sp_Permalink sp_Print

richardb wrote: Jaha, okej..

Såg att man kunde beställa nåt som kallades "e-kort".. Verkade bra.

Någon som vet om det kostar något? Kunde inte logga in och kolla eftersom jag inte har någon kod till internet banken.

E-kort kostar 40kr/år har jag för mig.

Zap
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 720
830333
January 26, 2005 - 6:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Gå ner till banken å säg att du vill byta till VISA (eller mastercard om du hellre vill ha det) istället. Som tidigare sagts fungerar inte elektronkorten online så de riktiga betalkorten Visa, Mastercard, AmEx m.m e fan så mycket bättre.

Vet att det har diskuterats förut huruvida du kan skaffa betalkort om du skulle vara under 18 men för mig var det inga bekymmer. Har till och med för mig att jag fick det utan krångel rakt av. Skulle dom säga nått om det så skaffa tillåtelse från målsman så ska det vara lugnt.

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
830340
January 26, 2005 - 6:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad jag har för mig så kan man inte ha ett Visa/Mastercard om man är under 18. Det går att kringå om föräldrarna fixar ett konto som står på någon av dem och sedan knyter kortet till det kontot. Iaf var det så då jag var 18.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
830398
January 26, 2005 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: Vad jag har för mig så kan man inte ha ett Visa/Mastercard om man är under 18. Det går att kringå om föräldrarna fixar ett konto som står på någon av dem och sedan knyter kortet till det kontot. Iaf var det så då jag var 18.

Jag kunde som kund hos Handelsbanken skaffa mig ett VISA redan vid sjutton års ålder. Numera är jag arton och MasterCard-innehavare, efter en del bråk med VISA (då de fick för sig att spärra mitt kort utan anledning mitt under en utlandsvistelse).

Inga problem alls. Traska ner till banken så ska de kunna ordna det åt dig.

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
830463
January 26, 2005 - 9:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Maestro tas inte överallt, skaffar du VISA så kan du vara till 99% säker att just DIN affär tar det kortet eftersom VISA finns och är över hela världen.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 252
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL