Mata mig! | Allt mellan himmel och jord | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Mata mig!
This topic is locked
Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1231
Member Since:
augusti 22, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1
augusti 16, 2007 - 11:12 f m
sp_Permalink sp_Print

Vad har ni ätit idag? Själv åt jag panerad Pangasius filé med remouladsås, kokt färskpotatis och grönsaker. Inlägg med foto tack!

[Bilden hittades inte]

Avatar
-=*ThE_cRoW*=-
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4679
Member Since:
februari 12, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1151981
augusti 16, 2007 - 11:33 f m
sp_Permalink sp_Print

Stackars pegasus. cry Ditt monster!

[Bilden hittades inte] Åt jag igår, men inte just dessa. (De var tidigare, nu håller jag på att vara en riktig hejjare på langos, de blir stora som talrikar. :D)

alrik
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2923
Member Since:
oktober 22, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1151986
augusti 16, 2007 - 12:21 e m
sp_Permalink sp_Print

Eftersom jag nyligen har kommit upp så har enbart frukost hunnits med. Mat blir det på jobbet senare i kväll.

Frukosten var en kombination av dessa:
[Bilden hittades inte]

Fredrik Håkansson
Medlem
Medlem
Forum Posts: 8296
Member Since:
augusti 20, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1152006
augusti 16, 2007 - 2:31 e m
sp_Permalink sp_Print

Snygga bestick

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
Member Since:
januari 7, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1152031
augusti 16, 2007 - 4:13 e m
sp_Permalink sp_Print

Idag har jag ätit hamburgare (första gången det här läsåret som jag var på ”skolans” snabbmatsställe).

Jag har även ätit indisk kyckling. Och jag känner mig tvungen att skriva något annat, det som jag åt idag känns så tråkigt;
Igår: Citronpepparstekt kapkummel med kall örtsås och kokt potatis (jag åt även nudlar med kycklingsmak när jag kom hem, tror det blev köttfärssås när pappa lagade mat)

Imorgon: Ananasglacerad fläskytterfilè med maderiasås sockerärtor och stekt potatis

Fredrik Håkansson
Medlem
Medlem
Forum Posts: 8296
Member Since:
augusti 20, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1152046
augusti 16, 2007 - 5:07 e m
sp_Permalink sp_Print

Idag har man ätit till lunch: Helstekt kotlettrad med potatisgratäng & rödvinssky
Och till middag: Whopper Meal

Avatar
ilg@dd
Ljungaverk
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10810
Member Since:
augusti 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1152056
augusti 16, 2007 - 5:36 e m
sp_Permalink sp_Print

Helstekt abborre med kokt potatis och gräslöksås. Har ingen bild på den färdiga måltiden, men väl på en av råvarorna.
[Bilden hittades inte]

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1231
Member Since:
augusti 22, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1152077
augusti 16, 2007 - 6:35 e m
sp_Permalink sp_Print

Åh! Färsk fisk, va lyxigt!

Det är inga dåliga måltider ni äter iaf. Kapkummel, potatisgratäng, kotlettrad… och det är bara torsdag!

Avatar
ilg@dd
Ljungaverk
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10810
Member Since:
augusti 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1152080
augusti 16, 2007 - 6:38 e m
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: Åh! Färsk fisk, va lyxigt!

Nja, färsk och färsk, den hade legat några dagar i frysen.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
Member Since:
januari 7, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1152084
augusti 16, 2007 - 6:46 e m
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: Åh! Färsk fisk, va lyxigt!

Det är inga dåliga måltider ni äter iaf. Kapkummel, potatisgratäng, kotlettrad… och det är bara torsdag!

Min skola har väldigt bra mat 🙂

http://rams.se/upload/lunch.pdf

Edit: Din mat verkar inte helt fel, åtminstone verkar en halva av tallriken helt okej (inte grönsakerna) 😉

Marcan-
Medlem
Medlem
Forum Posts: 3747
Member Since:
april 14, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1152089
augusti 16, 2007 - 7:06 e m
sp_Permalink sp_Print

Idag åt jag spagetti och köttfärsås. Nått jag är dålig på är att äta grönsaker till måltiderna. Vilket jag verkligen kan sakna, men det är så svårt att hålla dessa färska tycker jag. Särskillt när man bara lagar mat till sig själv.

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1231
Member Since:
augusti 22, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1152094
augusti 16, 2007 - 7:21 e m
sp_Permalink sp_Print

hULt0, jisses! Vilken skola går du på?

Marcan, många underskattar frysta grönsaker och rotfrukter. Det är lättare att få i sig dem om man bakar in dem i maten så att säga. Jag brukar klyfta morötter, rotselleri, kålrot eller vad jag har istället för potatis att ha till kött. Dessutom kan man riva rotsaker och ha i tex. köttfärssås, gratänger och grytor. Min favorit är fisk/rotfruktssoppa med saffran och vitt vin. Färska grönsaker har jag nästan tröttnat på. Solmogna kvisttomater kan vara gott eller ljumna matsallader. Men kall isbergssallad och två gurkskivor är ingen smakupplevelse.

Märks det att jag gillar matprat 🙂

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
Member Since:
januari 7, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1152095
augusti 16, 2007 - 7:30 e m
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: Märks det att jag gillar matprat 🙂

Jadå, men det är lite klen mat du äter 😉

Jag går på GTG (Göteborgsregionens Tekniska Gymnasium).

Jag kanske ska säga att jag inte äter maten på matsedeln som jag skickade alla dagar, jag växlar mellan att vara på Lindholmen och i Torslanda. I Torslanda äter jag samma mat som volvos personal.

Dsk
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 162
Member Since:
augusti 16, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1152096
augusti 16, 2007 - 7:32 e m
sp_Permalink sp_Print

Marcan- wrote: Idag åt jag spagetti och köttfärsås. Nått jag är dålig på är att äta grönsaker till måltiderna. Vilket jag verkligen kan sakna, men det är så svårt att hålla dessa färska tycker jag. Särskillt när man bara lagar mat till sig själv.

Det finns ingenting som hindrar dig ifrån att ta bort en del av den mat du brukar äta och ersätta det med grönsaker, så enkelt är det.
Grönsakerna blir inte gamla om du äter upp dem och är det så att du ser att det finns grönsaker över så gör en sallad.
Lär du dig att se skillnad på färska grönsaker och grönsaker som kan behöva ligga till sig lite så kan det räcka med att handla en gång i veckan.

Marcan-
Medlem
Medlem
Forum Posts: 3747
Member Since:
april 14, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1152100
augusti 16, 2007 - 7:50 e m
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: Marcan, många underskattar frysta grönsaker och rotfrukter. Det är lättare att få i sig dem om man bakar in dem i maten så att säga. Jag brukar klyfta morötter, rotselleri, kålrot eller vad jag har istället för potatis att ha till kött. Dessutom kan man riva rotsaker och ha i tex. köttfärssås, gratänger och grytor. Min favorit är fisk/rotfruktssoppa med saffran och vitt vin. Färska grönsaker har jag nästan tröttnat på. Solmogna kvisttomater kan vara gott eller ljumna matsallader. Men kall isbergssallad och två gurkskivor är ingen smakupplevelse.

Rotfrukter var ett bra tips. Det kan vara förjävligt gott till kött som du säger. Vad jag främst saknar är nog sallader. Är ju meningslöst att göra en ”avancerad” och god sallad till en person när man fortfarande har 2/3 av tallriken att fylla.

Dsk wrote: Det finns ingenting som hindrar dig ifrån att ta bort en del av den mat du brukar äta och ersätta det med grönsaker, så enkelt är det.
Grönsakerna blir inte gamla om du äter upp dem och är det så att du ser att det finns grönsaker över så gör en sallad.

Problemet är att det kan vara svårt att hitta grönsaker som passar för en person och då blir de snabbt dåliga. Min erfarenhet är att sallader inte håller sig fräsha speciellt länge

Gebba
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 168
Member Since:
december 21, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1152102
augusti 16, 2007 - 7:52 e m
sp_Permalink sp_Print

hULt0 wrote: [quote=Vaniljflickan]Åh! Färsk fisk, va lyxigt!

Det är inga dåliga måltider ni äter iaf. Kapkummel, potatisgratäng, kotlettrad… och det är bara torsdag!

Min skola har väldigt bra mat 🙂

http://rams.se/upload/lunch.pdf

Edit: Din mat verkar inte helt fel, åtminstone verkar en halva av tallriken helt okej (inte grönsakerna) 😉

min skola har med bra mat 😀 vi får matkuponger som funkar på MCodonalds 😎 sen har vi resturanger för dom som inte tycker om mcdonalds 😛

Dsk
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 162
Member Since:
augusti 16, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1152104
augusti 16, 2007 - 7:54 e m
sp_Permalink sp_Print

Gebba wrote: [quote=hULt0][quote=Vaniljflickan]Åh! Färsk fisk, va lyxigt!

Det är inga dåliga måltider ni äter iaf. Kapkummel, potatisgratäng, kotlettrad… och det är bara torsdag!

Min skola har väldigt bra mat 🙂

http://rams.se/upload/lunch.pdf

Edit: Din mat verkar inte helt fel, åtminstone verkar en halva av tallriken helt okej (inte grönsakerna) 😉

min skola har med bra mat 😀 vi får matkuponger som funkar på MCodonalds 😎 sen har vi resturanger för dom som inte tycker om mcdonalds 😛

Haha, får ni kuponger till Snukkas så är det väl ingen vidare skola… restaurangerna däremot kanske kan vara bra, fast det beror ju mycket på vad ni i själva verket äter också.

wojt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1236
Member Since:
augusti 14, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1152108
augusti 16, 2007 - 7:59 e m
sp_Permalink sp_Print
[Bilden hittades inte]
Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1231
Member Since:
augusti 22, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1152326
augusti 18, 2007 - 3:25 e m
sp_Permalink sp_Print

Näringsrik måltid!

Mellanmål: Fruktsmoothie innehållandes äpple, nektarin, jordgubbar och apelsinjuice. Rekommenderas!

[Bilden hittades inte]

Har tyvärr inget foto på min lunch, men den bestod av kycklingfilé i sötsur sås med hela champinjoner, bambuskott och ris!

Middagen blir nog en nån fastfood-variant innan bion! =)

Dehman
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7340
Member Since:
mars 10, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1152533
augusti 19, 2007 - 7:43 e m
sp_Permalink sp_Print

Idag har jag ätit en vanlig hamburgare från Donken och en halv pizza. 🙁

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
74 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

AnthonyimamiHC AnthonyimamiHC

RebeccabipYJ RebeccabipYJ

HumanSert HumanSert

AshleyCeanyJN AshleyCeanyJN

RobertCapYX RobertCapYX

MichaelZonZR MichaelZonZR

Brandonvom

staletsatf staletsatf

BradleyJewZQ BradleyJewZQ

autogruxusKJ autogruxusKJ

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL