January 7, 2006
Idag har jag ätit hamburgare (första gången det här läsåret som jag var på "skolans" snabbmatsställe).
Jag har även ätit indisk kyckling. Och jag känner mig tvungen att skriva något annat, det som jag åt idag känns så tråkigt;
Igår: Citronpepparstekt kapkummel med kall örtsås och kokt potatis (jag åt även nudlar med kycklingsmak när jag kom hem, tror det blev köttfärssås när pappa lagade mat)
Imorgon: Ananasglacerad fläskytterfilè med maderiasås sockerärtor och stekt potatis
Helstekt abborre med kokt potatis och gräslöksås. Har ingen bild på den färdiga måltiden, men väl på en av råvarorna.
[Image Can Not Be Found]
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Vaniljflickan wrote: Åh! Färsk fisk, va lyxigt!
Nja, färsk och färsk, den hade legat några dagar i frysen.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 7, 2006
Vaniljflickan wrote: Åh! Färsk fisk, va lyxigt!
Det är inga dåliga måltider ni äter iaf. Kapkummel, potatisgratäng, kotlettrad... och det är bara torsdag!
Min skola har väldigt bra mat 🙂
http://rams.se/upload/lunch.pdf
Edit: Din mat verkar inte helt fel, åtminstone verkar en halva av tallriken helt okej (inte grönsakerna) 😉
August 22, 2001
hULt0, jisses! Vilken skola går du på?
Marcan, många underskattar frysta grönsaker och rotfrukter. Det är lättare att få i sig dem om man bakar in dem i maten så att säga. Jag brukar klyfta morötter, rotselleri, kålrot eller vad jag har istället för potatis att ha till kött. Dessutom kan man riva rotsaker och ha i tex. köttfärssås, gratänger och grytor. Min favorit är fisk/rotfruktssoppa med saffran och vitt vin. Färska grönsaker har jag nästan tröttnat på. Solmogna kvisttomater kan vara gott eller ljumna matsallader. Men kall isbergssallad och två gurkskivor är ingen smakupplevelse.
Märks det att jag gillar matprat 🙂
January 7, 2006
Vaniljflickan wrote: Märks det att jag gillar matprat 🙂
Jadå, men det är lite klen mat du äter 😉
Jag går på GTG (Göteborgsregionens Tekniska Gymnasium).
Jag kanske ska säga att jag inte äter maten på matsedeln som jag skickade alla dagar, jag växlar mellan att vara på Lindholmen och i Torslanda. I Torslanda äter jag samma mat som volvos personal.
August 16, 2005
Marcan- wrote: Idag åt jag spagetti och köttfärsås. Nått jag är dålig på är att äta grönsaker till måltiderna. Vilket jag verkligen kan sakna, men det är så svårt att hålla dessa färska tycker jag. Särskillt när man bara lagar mat till sig själv.
Det finns ingenting som hindrar dig ifrån att ta bort en del av den mat du brukar äta och ersätta det med grönsaker, så enkelt är det.
Grönsakerna blir inte gamla om du äter upp dem och är det så att du ser att det finns grönsaker över så gör en sallad.
Lär du dig att se skillnad på färska grönsaker och grönsaker som kan behöva ligga till sig lite så kan det räcka med att handla en gång i veckan.
April 14, 2002
Vaniljflickan wrote: Marcan, många underskattar frysta grönsaker och rotfrukter. Det är lättare att få i sig dem om man bakar in dem i maten så att säga. Jag brukar klyfta morötter, rotselleri, kålrot eller vad jag har istället för potatis att ha till kött. Dessutom kan man riva rotsaker och ha i tex. köttfärssås, gratänger och grytor. Min favorit är fisk/rotfruktssoppa med saffran och vitt vin. Färska grönsaker har jag nästan tröttnat på. Solmogna kvisttomater kan vara gott eller ljumna matsallader. Men kall isbergssallad och två gurkskivor är ingen smakupplevelse.
Rotfrukter var ett bra tips. Det kan vara förjävligt gott till kött som du säger. Vad jag främst saknar är nog sallader. Är ju meningslöst att göra en "avancerad" och god sallad till en person när man fortfarande har 2/3 av tallriken att fylla.
Dsk wrote: Det finns ingenting som hindrar dig ifrån att ta bort en del av den mat du brukar äta och ersätta det med grönsaker, så enkelt är det.
Grönsakerna blir inte gamla om du äter upp dem och är det så att du ser att det finns grönsaker över så gör en sallad.
Problemet är att det kan vara svårt att hitta grönsaker som passar för en person och då blir de snabbt dåliga. Min erfarenhet är att sallader inte håller sig fräsha speciellt länge
December 21, 2005
hULt0 wrote: [quote=Vaniljflickan]Åh! Färsk fisk, va lyxigt!
Det är inga dåliga måltider ni äter iaf. Kapkummel, potatisgratäng, kotlettrad... och det är bara torsdag!
Edit: Din mat verkar inte helt fel, åtminstone verkar en halva av tallriken helt okej (inte grönsakerna) 😉
min skola har med bra mat 😀 vi får matkuponger som funkar på MCodonalds 😎 sen har vi resturanger för dom som inte tycker om mcdonalds 😛
August 16, 2005
Gebba wrote: [quote=hULt0][quote=Vaniljflickan]Åh! Färsk fisk, va lyxigt!
min skola har med bra mat 😀 vi får matkuponger som funkar på MCodonalds 😎 sen har vi resturanger för dom som inte tycker om mcdonalds 😛
Haha, får ni kuponger till Snukkas så är det väl ingen vidare skola... restaurangerna däremot kanske kan vara bra, fast det beror ju mycket på vad ni i själva verket äter också.
August 22, 2001
Näringsrik måltid!
Mellanmål: Fruktsmoothie innehållandes äpple, nektarin, jordgubbar och apelsinjuice. Rekommenderas!
[Image Can Not Be Found]
Har tyvärr inget foto på min lunch, men den bestod av kycklingfilé i sötsur sås med hela champinjoner, bambuskott och ris!
Middagen blir nog en nån fastfood-variant innan bion! =)
3 Guest(s)