September 1, 2002
Om det är något i köket som jag ännu inte fått koll på klokt efter att ha flyttat hemifrån för 4 år sedan så är det marinader.
Vill ni vara så vänliga att dela med er av era råd och favvorecept för följande:
Marinad till stekt/grillad kyckling, gris (kotletter, sidfläsk, karré), samt nöt av alla de slag. Gärna så detaljerat som möjligt. Paste:a gärna hela källkoden (recept på non-geek) för maträtter också om ni vill. 🙂
Tack på förhand.
September 1, 2002
nivaman wrote: http://www.grillweb.net/recept.....marinader/
Kanonlänk det där. Tack
June 17, 2002
Gamblor wrote: [quote=obelix]Citronsaft, olja av valfritt slag, kryddor av valfritt slag, lök, vitlök...
Öl marinerar bra...Använd fantasin, och var beredd på att det kan bli illa...
Jag har använt fantisin och det har gått illa. Varför tror du jag skapade denna tråden 🙂
HAHA.. låt oss höra... :cy:
November 21, 2002
September 1, 2002
MULLVADEN wrote: [quote=Gamblor]Jag har använt fantisin och det har gått illa. Varför tror du jag skapade denna tråden 🙂
HAHA.. låt oss höra... :cy:
Hehe. Nae så farligt är det inte. Det är bara svårt att fixa vilken mängd av varje krydda man skall ha. Antingen får jag det att smaka nada, eller så smakar det på tok för starkt eller för salt. Marinaden skall ju föra fram köttsmaken, inte ta överhanden. Sen så har jag inte så många speciella torrkryddor hemma, bara standardgrejer, och då kan det bli svårt att få till något speciellt också.
2 Guest(s)