June 30, 2003
March 7, 2003
sämsta piece of crap jag sett,
all respekt till ettan men sen har det lackat ur.
tvåan hade fortfarande en handling som dög.
trean hade fan inget, de var i matrix i 10minuter (MAX) och när de väl var där så var det bara töntigt, allt var så överdrivet, och de kunde ersatt smith och neo med flygplan lika gärna.
Detta plus ljus och skit som blinkar hela tiden (akta er epileptiker), som försämrar de redan överdrivna och dåligt passande effekterna..gör att jag bara kan rösta en etta på detta botten-napp.
Men om ni gillar klichér och en kass handling så varsågod, stoppar er inte.
Hollywood here we go!
Men, klart ni ska se filmen, man måste ju se hur det går till slut, jag förstår er, men den är inte bra!
Gå och se den, så ni slipper vara sömnlösa..
June 30, 2003
June 3, 2001
I skrivande stund 37% / 11 pers på ettan.
Ni har inte fattat filmen - trögskallar(?).
En stark 4:a!
Storyn e skitbra i 2 och 3 men jag gillade inte fighten i slutet riktigt.
Det här att man såg att gubbarna var animerade gjorde inte saken bättre.
Hittade dessutom 2 fel, felletare som man är. 8)
July 20, 2001
hur många här har sett 2an fler än em gång?
jag kan erkänna att jag inte tyckte 2an var sådär superbäst första gången jag såg den, men nu när jag har sett den 5-6gånger och 2an är likt 1an väldigt detaljrik
sedan så stör jag mig på att alla avskyr två, slutet "suger ju" osv, men inte hör jag en käft som klagar över att sagan om ringen filmerna slutar helt CP dom med, visst det är inget fortsättning följer, men det är underförstått i dom filmerna
det jag inte fattar är att folk inte kan se matrix 2 som första halvan på ett nytt äventyr
det är inte många filmer som är bra om man stänger av dom efter att man har sett halv, och det är på sätt och vis så man gör i matrix 2
matrix 3 börjar 5min efter att matrix 2 har slutat, och då får man andra halvan av äventyret, och som alltid är alltid andra halvan bäst, mest underhållning och effekter, men med minst handling
mitt råd till er som inte har bestämt er för att hata matrix och ska se 3an snart
se 2an före det att ni går på bion, så ni har fått första halvan av äventyret, och se inte tvåan i nån kass xvid-kvalite, nej gå och hyr den som DVD och se till att ni kan se den rätt av, därefter tar ni och äter lunch eller nöe, och sedan ser ni 3an
om ni sedan kommer tillbaka efter att ha sett 3an och tycker att den är dålig, då kan jag aceptera att ni tycker annorlunda
men jag tror många här som säger att storryn är dålig i 3an, inte har sett 2an mer än 1 möjligtvis 2 gånger, och dom har inte haft någon vidare koll på storryn från den, och kan därför inte njuta av 3an till fullo
November 15, 2002
Hmm....Ska se trean på lördag!
Får iaf. hoppas att den är bättre än vad qom beskrev. Tror dock inte att det kommer att bli en femma på min skala iaf.
Tycker förövrigt att Matrixtemat börjar bli aningen uttjatat vi det här laget. Tror att Sagan Om Ringen triologin blir ganska så ensam om att bli en som kommer att hålla måttet, hela vägen.
October 11, 2002
miloheke wrote: Hmm....Ska se trean på lördag!
Får iaf. hoppas att den är bättre än vad qom beskrev. Tror dock inte att det kommer att bli en femma på min skala iaf.Tycker förövrigt att Matrixtemat börjar bli aningen uttjatat vi det här laget. Tror att Sagan Om Ringen tribologin blir ganska så ensam om att bli en som kommer att hålla måttet, hela vägen.
Håller med dig där. Onekligen är Sagan om Ringen trilogin helt fantastiskt gjord och kommer hålla länge, länge. Matrix har jag tröttnat på, visst, det var kul i början men nu.. njaee.. 😕
September 17, 2001
"Matrix": Kult ;). Fräck när dem kom. Ganska fattig nu om man jämför med tvåan och trean.
"Matrix: Reloaded": Hade kunnat förtkortas och bakas in i Matrix: Revolutions. Tyckte det var lite mkt gull, gull i denna film. Iofs så är det ganska soett ;). Fräckare effekter i filmen, men den är väldig händelselös; lyfter bara fram "känslorna" hos de riktiga människorna + förklarar vad "The Matrix" egentligen är. Bra förberedelse för trean. Dock är andra delen antagligen den sämsta enligt mitt tycke.
"Matrix: Revolutions": Bara bra! Effekterna är grymma! Enormt mkt action. Inte en tråkig scen i filmen. Slutet sägen en del är tråkiga, nje inte alls ;).
Skulle vara kul om dem kunde släppa en triologi på DVD med alla filmerna. Kanske man man skulle köpa en film för en ggn skull (:P).
September 3, 2001
Heheh .. det finns ALLTID dom som tycker att något är dåligt eller väldigt bra bara för att få en chans att gå motströms. Det känns så i alla fall...
Oftast klagas det på att det är "för många hjärnlösa actionscener" eller att det är för en film är för känsloladdad eller komplicerad. När man väl får en kombination så börjas det genast med att antingen actionscenerna sög eller att intellektuella/känslomässiga biten var för smörig och att den sög.
Jag ser personligen på matrixtrilogin som en helhet (oavsett om regissörerna kom på att göra 2an och 3an efteråt eller inte), eftersom det just känns som en enda lång film.
Klimax ligger i 3'an och just som i en vanlig film så ser man oftast hur en film byggs upp i första delen (matrix), utvecklas i andra delen (reloaded) och avslutas i sista delen (revolutions)
Vad fasiken ville ni ha för intellektuell bit?? Revolutions har nästan inget mer att erbjuda på den biten eftersom det redan har tagits upp i de två tidigare filmerna. Och om de nu hade vevat på med mer mysterium och "intellektuell" handling så skulle samma personer börja klaga på att det är vanlig badkarsfilosofi om och om igen, att den inte är djup och att den har så och så många brister osv osv osv osv.... Att ni aldrig kan bli nöjda???
Att ge en etta till matrix revolutions? sjukt... som någon tidigare sa så förtjänar ju andra filmer ettor. T.ex. scary movie 2, eller the league... påstår ni att matrix revolutions är lika dåligt som dessa andra två?? pfffts... stick.
En trea kan jag förstå... "den var inte så bra som jag förväntade mig", en fyra kan jag oxå förstå, "lite för klyschade dödsscener", det är ju trots allt en smaksak. Men etta och tvåa är det enligt mig, bara för personer som antingen inte förstod filmen, eller som är alldeles för "kultiverade" för att acceptera att en film från hollywood kan bli så bra... därför blundar dom för allt possitivt och förstorar allt negativt så otroligt mycket.
Hollywood KAN göra bra filmer. De har en bra budget. Sen att det ofta kommer skithuvuden och gör idiotiskt dåliga filmer av sina pengar är tragiskt. Men jag ser det som diskrimination om man utgår ifrån att allt från hollywood som har SFX är skit... för det är så vissa tänker på 't ungefär...även fast de oftast inte erkänner det.
Det är en så märkbart nonchalant/arrogant anda i alla personer som bashar på en film just för att den är amerikanskt. Ytterst få har verkligen en bra anledning att inte gilla filmen och ytterst få som ogillar filmen ger ett rättvist betyg (oftast handlar det just om 1/5 poäng).
Hänvisar till figuren i simpsons, tjocka killen som håller på med serietidningar. Hans så goda replik "worst episode, ever". Hans figur stämmer rätt bra in på alla dessa amatörkritiker som man hittar lite överallt.
_______________SPOILER______________
F.ö. gillade jag filmen ganska mkt. Den enda "drawbacken" var dessa två scener där trinity och generalen (eller vad han nu var?) dör och de tar alldeles för lång tid på sig att dö. Men förutom det var allt bra.
______________SPOILER slut____________
5 av 5 från mig.
4 Guest(s)