August 21, 2001
måste bara säga att jag tyckte filmen var så satans cool.
Visst, den hade en del småsega scener, men vilken film har inte det?
I det stora anfallet pumpade fan adrenalinet så jag satt o hoppade i biostolen!
Gillar man inte specialeffekter kan jag inte förstå varför man såg filmen överhuvudtaget. Gillar man inte action, ska man inte ge sig in och bedömma en actionfilm.
Gillar man nu inte hollywoodfilmer.. ge fan i att titta på dem då.
Förstår inte det svåra?
Jag gillade filmen såpass att det nästan känns som en personlig anklagelse när folk snackar skit om den 😮
October 11, 2002
Var på den i lördags, och jag var inte direkt wow över filmen. Satte en 2a som betyg då den var otroligt seg i början, visst den kom igång sen i slutet med historiens längsta actionscen som tydde på att den aldrig skulle sluta, jobbigt! Sen är ju stenansiktet Keanu Reeves och Carrie-Anne Moss verkligen bottennapp båda två.
SPOILER SPOILER I scenen där Trinity dör och de pratar om nåt helt.. jaha typ, då försvinner verkligen känslan från filmen med en gång, de två övertygar verkligen ingenting i mina ögon. Ryktena har ju också gått att Keanu och Carrie-Anne inte har gått jämnt ut med varandra under inspelningarna så det kanske var det som spökade, vad vet jag. /SPOILER SPOILER.
Matrix: 5/5
Matrix Reloaded: 3/5
Matrix Revolutions: 2/5
Trilogin: 4/5
August 17, 2003
Jag såg filmen i lördags. Jag tycker den var sämre än första, men klart bättre än andra. Häftigare effekter än andra, bättre slut än andra (jaa, det tycker jag). Däremot mindre nyskapande än första, och klart sämre slut och dialog än första.
Jag håller med dig Jiggly, i (OBS SPOILER!!) scenen där trinity dör och dom börjar snacka en massa så försvinner mycket av känslan, man väntar bara på att de ska sluta prata (/SPOILER!!)
Betyg: en svag 4:a
March 5, 2002
Tycker det är patetiskt av folk att begära en lika bra film som ettan igen. Ettan kom med budskapet. 2:an och 3:an, som skall ses som en film, för ju bara storyn vidare. Det är knappast meningen att den skall göra så att massa fjortisar börjar snacka "deep" med sina polare och tro att de är jättehäftiga. Filmen äger.
November 26, 2002
Fackamato wrote: Har sett filmen nu. Jag anser att dem som sågar den eller ger den mindre än 7/10 i betyg inte förstod filmen.. Helt klart den bästa filmen någonsin. Sagan om krysset (ringen) kan dra åt skogen.
ok då kan jag lika gärna rösta 5 med detsamma, så jag inte ångrar mig när jag har sett den flera gånger?
visst kan man sätta en etta på en sån här film, hur välgjord den än är, om den inte tilltalar en.
Visst, det finns säkert många som inte förstår den, och därför tycker illa om den, men de drar inte värre slutsatser än vad du just gjorde.
Har tyvärr inte sett filmen än, kommer väl göra det så småningom om jag orkar.
ps kolla in fanimatrix, hemmabygge från nya zeeland om man säger så. ganska schysst för att ha en budget på ungefär 5000 kr
February 21, 2003
Matrix: Oslagbar eftersom den var ny med intressant story och gjorde publiken mer nyfiken på fortsättningen.
Animatrix: Riktigt bra faktiskt. Bra musik och bra stämning i filmen. Förklarade dessutom en hel del extra om hur the Matrix fungerar och fyller ut några luckor i handlingen. Dessutom så hänger ju "The Kid" med i handlingen härefter.
Matrix Reloaded: Tyvärr var det lite väl tydligt att den bara var en "halv film" som en intro till Revolutions. Annars levde den klart upp till förväntningarna. Tvillingarna är ju de coolaste figurerna genom hela serien 😀
Matrix Revolutions:
- Lite väl mycket "I have to do this because I love you...fate...believe this and that" bla bla. T ex scenen där Trinity kastar in handduken är alldeles för uttdragen och blev bara patetisk. Saken blir ju inte bättre av att skådespelarna suger på den sortens skådespeleri.
- Sista fightingscenen med Smith känns dessutom lite väl överdriven.
- Lite väl lite handling. Det var ju faktiskt inte så mycket som hände i filmen egentligen. Tiden fylldes ut av Xion-kriget. Tycker att filmen borde ha varit längre med mer invecklad story.
+ Däremot är jag nöjd med hur saken till slut upplöstes. Det var ingen ogenomtänkt tanke med Smith osv. Jag är nöjd med handlingen det som var, men tycker som sagt att de borde gjort mer.
2 Guest(s)