January 28, 2003
Öwall wrote: [quote=MrWeizel]Förstår någon på detta forum ironier?
Ibland undrar jag fanimig...
det är svårt att hantera ironi i text, man behöver ofta fler medium för att göra det kraftfullt men ändå inte uppenbart.
Jo, men efter snart 3300 inlägg borde alla på forumet veta vad jag är för typ
July 13, 2002
Dry_Ice wrote: [quote=Elias667]Antar han går högstadiet, och nej, då har man ingen formelsamling... eller så är han "sam-are" och det är ju typ lika illa 😛
Går på itg... Och jag sitter hemma och ska räkna ut hur mycket cement vi bever till en sak... :; har såklart en formelsamlinge, men inte i huvudet... ligger i plugger...
🙂
....
ööö.. använda formler... praktiskt... to much.. fragile naturbrain can't comprehend :cy:
May 17, 2002
MrWeizel wrote: [quote=Öwall][quote=MrWeizel]Förstår någon på detta forum ironier?
det är svårt att hantera ironi i text, man behöver ofta fler medium för att göra det kraftfullt men ändå inte uppenbart.
Jo, men efter snart 3300 inlägg borde alla på forumet veta vad jag är för typ
för att förstå ironi måste vi förstå motsatsen..
vad är igentligen ironi^-1?
January 28, 2003
Pim_ wrote: [quote=MrWeizel]Förstår någon på detta forum ironier?
Tycker det är så barnsligt att behöva läsa mellan raderna hela tiden, om folk var seriösa istället skulle vi slippa alla missförstånd.
It's when Pim_ says it you believe it :bgrin:
December 15, 2002
Pim_ wrote: [quote=MrWeizel]Förstår någon på detta forum ironier?
Tycker det är så barnsligt att behöva läsa mellan raderna hela tiden, om folk var seriösa istället skulle vi slippa alla missförstånd.
exakt
tycker du är en av dom som skriver så man slipper "anstränga" sig för att fatta budskapet i ett inlägg
January 28, 2003
Extatic wrote: [quote=Pim_][quote=MrWeizel]Förstår någon på detta forum ironier?
exakt
tycker du är en av dom som skriver så man slipper "anstränga" sig för att fatta budskapet i ett inlägg
OMG, hoppas du förstår att du just gjort dagens tabbe? [Image Can Not Be Found]
January 23, 2002
MrWeizel wrote: [quote=Extatic][quote=Pim_][quote=MrWeizel]Förstår någon på detta forum ironier?
exakt
OMG, hoppas du förstår att du just gjort dagens tabbe? [Image Can Not Be Found]
Extatic är så ägd!
Ursäkta språket, syftar på "ägd".
November 5, 2001
Bogus^ wrote: [quote=Arny][quote=Krqagyzzz]för att förstå ironi måste vi förstå motsatsen..
Precis! Har fortsatt att fundera sedan disskusionen kom upp men har inte kommit fram till något vettigt.
hmm allvarlig antagligen?
Frågan är mer komplex än vad man först tror. För att definiera x^-1 måste man först känna x. Eftersom ironi ät något mycket svårbegripligt blir inte heller svaret helt enkelt. För mer info
May 17, 2002
Arny wrote: [quote=Bogus^][quote=Arny][quote=Krqagyzzz]för att förstå ironi måste vi förstå motsatsen..
Precis! Har fortsatt att fundera sedan disskusionen kom upp men har inte kommit fram till något vettigt.
hmm allvarlig antagligen?
Frågan är mer komplex än vad man först tror. För att definiera x^-1 måste man först känna x. Eftersom ironi ät något mycket svårbegripligt blir inte heller svaret helt enkelt. För mer info
jag har en tanke som inte kan hjälpa nämnvärt men iaf lite kanske.
Ironi är ju att säga något men att mena något annat, då måste ju inte ironi^-1 vara att mena något men säga något annat. bara en dålig tanke i mängden.
1 Guest(s)