November 26, 2002
Coore wrote: [quote=Öwall]Kan du komma till Borås och göra mitt nationella prov i matte C åt mig? 🙂
Matte C provet som var idag var ganska enkelt.. jaja, nu är det matte D prov på måndag. Fullt upp.
Mycket matte när man läser två kurser parralelt.
njae, så svårt var det faktiskt inte..
har man lite tur så blir det nog MVG på kursen.
Men VG är nog säkrat iallafall.
February 19, 2002
Matte D-provet var ganska enkelt. Nackdelen med de nationella proven är att när man kommer till sista uppgiften som man bör lägga ungefär en timme på är man helt slut i huvudet. Provet borde delas upp på två tillfällen.
Nån som gjorde nationella D-provet i måndags? Kan någon säga vad det blev på sista punkten på sista uppgiften (där man skulle kontrollera om triangeln ABC:s area var 3/4 av parabla segmentets area).
January 4, 2001
heyl wrote: Matte D-provet var ganska enkelt. Nackdelen med de nationella proven är att när man kommer till sista uppgiften som man bör lägga ungefär en timme på är man helt slut i huvudet. Provet borde delas upp på två tillfällen.
Nån som gjorde nationella D-provet i måndags? Kan någon säga vad det blev på sista punkten på sista uppgiften (där man skulle kontrollera om triangeln ABC:s area var 3/4 av parabla segmentets area).
Nopp.. har bara gjort halva D kursen... men om du kommer ihåg uppgiften kanske man kan svara.. 😉
February 19, 2002
November 26, 2002
Jerry wrote: [quote=Öwall]Kolla in teknisk design och arkitektur då 🙂
19,93 respektive 19,65 i betyg krävs...
Nah, dé gör dé väl'a inte. Det ligger nämligen till så här:
Ogrebeast wrote:
Tja, man behöver ju inte ha pluggat direkt hårt bara man får bra på högskoleprovet
1,9 på högskoleprov är väl inte så lite heller iofs...
February 21, 2003
Jerry wrote: Likväl är det lättare att få det än 19,93 i medel. Tror jag i alla fall. Å andra sidan satsade jag aldrig på mina betyg, så jag vet inte om det fanns några ämnen som vore svårt att få MVG i.
Jo, högskoleprovet är räddningen för många. En parallellklasskamrat till mig hade "bara" 15 eller nåt i medel och skrev 1.9 på högskoleprovet, samma som jag som hade betydligt högre i medel. Iofs var jag jäkligt slapp på gymnasiet redan, men hade jag skrivit högskoleprovet tidigare hade man kunnat slappa ännu mer hehe 😀
wiero: Vad pluggar du för nåt?
October 7, 2002
Blue_Moon_ wrote: Vad krävs ungefär för betyg för att komma in på chalmers? ~1.5 och uppåt? Högskoleprovet då? Jag funderar på att söka in till TFHS (ska ju bli pilot) 😀
Alltifrån fritt intag av alla behöriga (Elektro (civilingenjör), några högskoleingenjörslinjer) upp till 19,mycket (Teknisk Design (civilare), Arkitekt). Beror mer på hur populär linjen är än hur svår den är. De flesta linjerna ligger på runt 15. Högskoleverket ska ha statistik på det där har jag för mig. 🙂
September 11, 2002
Blue_Moon_ wrote: Vad krävs ungefär för betyg för att komma in på chalmers? ~1.5 och uppåt? Högskoleprovet då? Jag funderar på att söka in till TFHS (ska ju bli pilot) 😀
kolla på http://www.VHS.se på tidigare terminers intagningssnitt.. bör stämma ungefär med årets....
February 21, 2003
Sebbe wrote: Jag vill vidareutbilda mig i systemutveckling både på program och hårdvarunivå. Vad skall man läsa då?
På Chalmers skulle nog Elektroteknik passa bäst i så fall:
http://www.ee.chalmers.se/
http://www.etek.chalmers.se/in.....rshemsidor
December 22, 2002
Såg nyss att man kunde få mattehjälp här - trevligt initiativ.
Nu är det så att för att man ska klara matte D så måste man göra en inlämingsupgift. Dessa brukar sällan vara några problem för mig, men just denna är hemsk. Jag har försökt åtskilliga gånger men kommer inte på någon som helst lösning. Kan inte ni hjälpa mig ifall jag lägger upp talet och informationen som jag fått fram?
Tro inte att jag itne försökt eller nått, jag har bara så ruskigt svårt för just denna.
Snälla hjälp.
February 21, 2003
Snuttan wrote: Såg nyss att man kunde få mattehjälp här - trevligt initiativ.
Nu är det så att för att man ska klara matte D så måste man göra en inlämingsupgift. Dessa brukar sällan vara några problem för mig, men just denna är hemsk. Jag har försökt åtskilliga gånger men kommer inte på någon som helst lösning. Kan inte ni hjälpa mig ifall jag lägger upp talet och informationen som jag fått fram?
Tro inte att jag itne försökt eller nått, jag har bara så ruskigt svårt för just denna.
Snälla hjälp.
Släng upp den bara så kan säkert nån hjälpa dig
December 22, 2002
Okej, så här ligger det till:
En cylinder har diametern 1,2 m och volymen 4m3 (nån som vet hur man upphöjjer?).
Först ska man ta få fram hur mycket olja det är kvar i tanken när oljedjupet är 45 cm. Det tror jag nog att jag klarade av att räkna ut. Men har du lust att ta en titt på det, för att kontrollera, så tänker inte jag klaga 😛
Sen kommer det jag har problem med.
hur ska man gradera en mätsticka som passar för oljatanken?
Jag har många olika förslag på denna, men ingen är tydligen rätt.
Snälla hjälp mig! Jag börjar bli tokig på allt detta.
3 Guest(s)