March 21, 2004
Hej alla Nordichardware'are.
Idag på hemkunskapen fick vi uppgiften att till nästa lektion ha med oss valfrit matrecept för 4pers. Grejen är dock att koket inte får kosta mer än 60kr (15kr per pers). Så nu söker jag efter tips.
Plocka fram matkunskaperna i er och kom med försslag (:
Tack på förhand!!
May 17, 2002
tindy_14 wrote: [quote=Vampis]Hör att tindy_14 kan laga mat
[Image Can Not Be Found]
jag är ganska bra på t-röd drinkar också...
Det är Arny med.
skämt åsido så tycker jag du skall göra någt med köttfärs, billigt och enkelt. tex. Grönpepparbiff, chili con carne eller något helt annat.
November 22, 2001
Alla ni som föreslog grönpepparbiff o vad det nu allt var, hur tror ni att 60:- ska räcka till fyra personer??
Fan bara köttfärsen till fyra pers kostar 60 spänn.
Jag skulle nog köpt:
2 burkar tonfisk ~15:-
Pasta ~10:-
Chilisås ~20:-
Sen lite grönsaker för resterande pengar, ev. lite ost.
Koka pastan, häll av vattnet. Stäng av plattan, men låt kastrullen stå kvar och häll i resten och rör runt.
Om det är möjligt så i med lite kryddor oxå.
March 21, 2004
Woken var helt klart en bra idé, men nästan alla har valt att göra det vilket gör att det känns lite "trist". Tonfiskpastan ? var också helt ok, hatar dock tonfiskfisk, inte för att det spelar nån roll.
Så. . .jag tackar för alla svar/tips och hoppas på att få in några fler. Tack
May 17, 2002
Json_81 wrote: Alla ni som föreslog grönpepparbiff o vad det nu allt var, hur tror ni att 60:- ska räcka till fyra personer??
Fan bara köttfärsen till fyra pers kostar 60 spänn.
Jag skulle nog köpt:
2 burkar tonfisk ~15:-
Pasta ~10:-
Chilisås ~20:-
Sen lite grönsaker för resterande pengar, ev. lite ost.Koka pastan, häll av vattnet. Stäng av plattan, men låt kastrullen stå kvar och häll i resten och rör runt.
Om det är möjligt så i med lite kryddor oxå.
är jag alla?
sant att köttfärs kanske är lite dyrt men om han väljer fläskfärs så blir det billigare.
trevligt recept btw. har testat det, det blev gott. Hällde även i lite papprika och oliver... gott.
May 17, 2002
Json_81 wrote: Krqagyzzz ja, bland annat dig 🙂
Jo, det är sant. Fast fläskfärs är lite väl fett för min smak.
Pojo, jo det lär det ju bli, fast jag tolkade det som att man skulle kunna laga det hemma för den summan.
jo flottigt blir det ju.. kanske bättre att göra en pastasås på krossade tomater mm.
1 Guest(s)