July 27, 2002
Har alltid skött kosten bra, men igår hade vi inget kök för de lägger golv, det enda jag åt var en kebabrulle.
Rent kalorimässigt är det ju "bättre" o äta så, men jag mådde fan inte bra av det. Får helt skumma blodsockernivåer och insulinpåslag, är så van vid att äta "nyttigt" :cy:
May 19, 2003
Hmm, är just nu i en konstig period. Sommarlov kallas den.
Man vaknar, orkar inte äta frukost, tänker "Äter lite frukost när jag har vaknat till, kan sätta mig vid datorn". När man senare känner att det börja låta och gnälla i magen, tänker man "Dags för frukost" och så är kl redan 17-18.00 och dags för middag. Sen äter man middagen, sätter sig vid datorn, och sen när man är klar så kan man inte ta något att äta innan man lägger sig, då föräldrarna kan bli lite sura om det skramlar i köket kl 01-02.00 på natten. Så 1 middag + 1 macka eller liknande är väl det man äter under sommarlovet 😀
June 28, 2001
Callister wrote: Har alltid skött kosten bra, men igår hade vi inget kök för de lägger golv, det enda jag åt var en kebabrulle.
Rent kalorimässigt är det ju "bättre" o äta så, men jag mådde fan inte bra av det. Får helt skumma blodsockernivåer och insulinpåslag, är så van vid att äta "nyttigt" :cy:
har du slagit i huvudet ?
kebab är hur nyttigt som hellst, en rulle innehåller sallad, gurka, tomat, pepparoni, kött, bröd och grädfil med lite kryddor i.
det är fan allt man behöver för att överleva.
July 27, 2002
Mind wrote: [quote=Callister]Har alltid skött kosten bra, men igår hade vi inget kök för de lägger golv, det enda jag åt var en kebabrulle.
har du slagit i huvudet ?
kebab är hur nyttigt som hellst, en rulle innehåller sallad, gurka, tomat, pepparoni, kött, bröd och grädfil med lite kryddor i.
det är fan allt man behöver för att överleva.
Det är inge prob så utan jag menade att man blir mupp av att äta en gång per dag. Annars äter jag 5 mål utspritt över dagen.
June 3, 2001
Igår:
4 mackor med ost, ½ liter jos (stava), Dubble Wopper meal på burger king, 1 äpple.
Senare på ölprovningen:
Ett stort glas öl, en baggett (stava), en öl, en stor portion mat med en öl till, en öl, provsmackning av div öl sorter, en öl till, ett glas vatten.
Idag:
4 mackor och en kopp choklad...
December 5, 2002
Jag äter minst tre gånger om dagen, oftast fyra eller fem.
Äter jag inte regelbundet brukar jag få ont i huvudet pga blodsockernivån, och det brukar inte gå över förrän dagen efter så jag är rätt noga med att äta.
Hade det inte varit för detta kunde jag gå hur länge som helst utan att äta, jag känner inte hunger på nåt annat sätt 😕
September 8, 2003
BelGarath wrote: man äter ju mycket onyttigt under sommaren
Nästan tvärt om för mig.. mycket cola o så såklart. Men jag käkar oftare hemma nu på sommaren, när man är i skolan blir det ju mycket pizza o så p.g.a. skolmaten, får se hur det blir nu på gymnasiet, maten kanske blir ok.
February 1, 2002
pcw wrote: [quote=Starscream]idag blev det...
3mackor + halvliter mjölk
Pekingsoppa med 4 mackor + ~halv liter vatten.
Torsk med Mos, typ Fiskgratäng.
En pizza
Glass
2 liter cola
Jesus 🙂 Hur mkt väger du? 🙂 Har du hög ämnesomättning eller idrottar du mycket?
70-75, jag har hög ämnesomsättning... brukar träna men har inte gjort det på ett halvår nu... men jag har extremt svårt att gå upp i vikt, jag är inte speciellt hungrig heller men när jag väl äter så finns det ingen botten.
1 Guest(s)