June 13, 2001
Stupid Ass wrote: ida blev ja sugen på o ta mc-körkort... ingen speciell anledning, bara blev d...
mycke kostar d ca??
har NOLL erfarenhet, ägde inte ens nån regelrätt moppe när ja va ung o dum (hade en men den va utan växlar o ingen kick eller annat sånt där som gör en moppe till moppe)har redan b-körkort så teorin borde la gå o läsa upp lite snabbt
Hihih -- Älskar sättet svenska språket fragmenteras på nätet..
Liten ordlista för ni som inte hänger med.
D - Det
IDA - Idag
MYCKE - Mycket
VA - Var
o - Och
la - [Gbg] för Väl
ca - Castanjetter eller Cirka
ja - Jag.
ska nog defragmentera min vokubolär..
December 12, 2003
Samma här , är också väldigt sugen på att skaffa A kort och mc.
Har varit det sedan i våras men nu i veckan så var jag på körskolan och köpte Terioboken och Mcboken.
Har även skaffat körkortstillståndet så det är också klart.
Ringde vägverket och beställde tid för teoriprovet, det blev i slutet på
Januari.
Har redan B kort och jag har även gjort lite tester på nätet på teorin är lugna puckar.
Har några hojar på G också(fick stipendium nu i veckan ) mest lite äldre brukshojar men det får duga så länge att övningsköra på.
Man är ju student så man har ju inte råd med det värsta direkt, helst skulle jag vilja ha en ny Suzuki gsxr 750, den lär ju gå som f**.
Hur gick det för dig Stupid AssStupid Ass, blev det något eller är det nästa sommar som gäller ?
Ringde även några försäkringsbolag nu i veckan och hörde vad det skulle kosta att försäkra en rel ny Gsxr 750, ca 50000 - 55000 kr ville dom ha.
🙄 jag vill ha mc och ingen bil, bilar är ofta mycket tråkigare än en mc
February 12, 2002
https://www.nordichardware.se/.....38;start=0
/
|
|
Läs här!
December 12, 2003
heimdal wrote: weee.. klarade uppskrivning till B-kort idag.. har Akort uppskrivnig på måndag.. vad e det för frågor som kan tänkas komma då, som skiljer sig från de på b-provet?
vad är a-kort nu?
A1 behörighet måste man vara 16 för att skaffa. Man får inte börja övningsköra innan 16 heller.
Maxeffekt här är 25kW sedan får inte heller motoreffekt/vikt förhållandet vara över 0,16kW/kg
Den som har A1 behörighet får köra lätt mc, EU-moppe, traktor och motorredskap klassII
A behörighet måste man vara 18,20 eller 21 år för att övningsköra med.
March 24, 2003
För F*n grabbar!! Tänk till några gånger innan ni börjar snack om hur j***vla grym en motorcykel är. Visst är R1:an och GSX 1000 och 750 balla, men om jag möter er på gatan körandes som idioter så lovar jag att ni ligger på sjukhus därefter.
Man skall ha respekt för fordon annars kommer ni hamna i graven. Jag tog mitt Mc-kort för fyra år sedan. Under den tiden har 1 kompis blivit förlamad från halsen och ner och en nära vän dött i motorcykelolyckor.
Enda anledningen till att jag överhuvudtaget tänkte på att ta kortet var att jag har respekt för fordonen.
Innan ni tar kortet tycker jag att ni skall få en lååååånge erfarenhet av trafiken. Dom näradöden upplevelserna jag har haft är bla i rondeller då solen ligger lågt och bilister inte sett mig. Tyvärr hade jag inte den erfarenheten i början av min mc-karriär och va nära att dö.
Samtidigt är det så att 20 åringar är inte på något sätt redo att köra Mc i trafik. Så jag tycker för eran egna skull och för försäkringsbetalarna kör bil och bli mer erfarna inna ni sätter er på en Mc med 150 Hk mellan benen.
Här är mina visdomsord, hoppas det är någon som fått mer respekt för detta. Jag vet att jag har fått det!!!
December 12, 2003
Självklart är man fullt medveten om riskerna.
Jag har haft körtkort i snart 12 år så trafiken vet man hur den fungerar.
Sedan att det finns en massa bilister där ute som inte borde ha körkort är en annan sak.
Så den en riktigt fartfylld film igår, en R1 som dom har monterat Turbo på, f** vad den gick alltså, dom leker även med en Audi RS2 eller vad det nu är för något.
Reser vid på högsta växeln även i 250km/h, snacka om tryck !!,
men jag kan jag hålla med om att dom är lite galna, själv skulle jag inte leka med mitt liv på det sättet.
Ladda hem och kolla, jag tycker det går riktigt fort !!!, filen är på ca 25MB
"ftp://sporthoj:kolv@cayle.homeftp.net/R1-Turbo 5.wmv"
eller
http://www.thegate.nu/tmp/R1.wmv
1 Guest(s)