January 12, 2007
Äm ja hur ska jag berätta....
Kvällen började med att Mean Machine kom över till mig och vi satt och överklockade min i7 ( inte för att jag inte kunde, utan för att han skulle få en liten ide om hur det kommer gå till på fredag i kista)
Han hade tagit med sig ett par sprillans nya Corsair XMS3 1600MHz CL 9 minnen som vi testade i samband med överklockningen.
Efter att vi har klockat i kanske 1-2 timmar med en massa snack i mellan alla dessa reboots, bluescreens och hängningar finner vi att systemet inte vill längre än 4GHz i runda slängar.
Efter ett litet tag börjar vi prata minnen och jämföra diverse chip och företag såsom D9GTR/GTS Corsair/Crucial med flera.
Efter mycket snack om både erfarenheter och synpunkter om diverse tillverkare så börjar vi kolla lite närmare på Corsair XMS3 1600MHz minnena efter att vi avlägsnat dem från mitt moderkort.
Mean Machine ville se hur Corsair hade satt fast kylflänsen "Heatspreadern" på Corsair XMS3 minnet och börjar dra och bända lite...
Jag frågar om han ville ha ett vertkyg lite försiktigt, och det ville han "en liten skruvmejsel" Letar fram min Asus "bit bytbara" plast mejsel och han börjar försiktigt böja och bända med mejseln...
Han böjer lite där, bänder lite här "KNAK" båda kollar på minnet som om det skulle gått av på mitten... men så illa hade det inte blivit iallfall.
Efter lite undersökning ser han att han har bänt loss ett minneschip från minnet som nu sitter fast i "heatspreadern".
Jag börjar skratta medans jag inte kan förstå hur det nu gick till...
Mean Machine låter sig inte stoppas av ett minneschip och fortsätter... Tillslut hade han minnet i ena handen fast limmat på ena heatspreadern med något superlim och i andra handen hade han den andra heatspreadern med minnets PCB.
Bilder:
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Resten av bilderna och historien bakom vad som hände och kommer hända med det minnet är censur
1 Guest(s)