Med posten in i 200-talet ????|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Med posten in i 200-talet ????
paddda
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 318
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 4, 2002 - 11:20 am
sp_Permalink sp_Print

Det finns saker som gör mig förbannad och det finns saker som gör mig riktigt förbannad.
Jag kan bli förbannad när jag typ går i hundskit på trottoaren, men detta är inte någonting jämfört med vad jag kan bli på posten.
Den 2 juli 2002 (typ 2 dagar sen) klockan 00:32 beställde jag ett grafikkort och en stycke 19tums skärm.
Gainward AGP GeForce4 Ti4200 64MB
Och
ADi 19" CRT MicroScan M900 TCO-99
Det plockades redan samma dag av komplett (där jag beställde) och skickades även samma dag, här tog turen slut.
Idag (den 4 juli 2002) hämtade jag ut mitt paket på ok/q8 glad i hågen när jag kom dit men nerstämd när jag gick därifrån 40 minuter senare (lång kö och världens mest oerfarne expedit).
Paketet såg ut som om en uteliggare hade spenderat två år i den men även trots att jag inte ville ta ut den sa expediten att det fick jag ta med posten och att det inte var ok/q8:as ansvar. Visst muttrade jag och betalade paketet (visst kanske lite dumt men så slapp jag stå där och bråka som en annan mupp)
Så jag kom hem och packade upp skärmen mycket riktigt fronten var totalt förstörd och det var inget att diskutera, grafikkortet hade dock klarat sig oskadd (även det låg inuti skärm lådan)
*Suck* Jaja jag får väll ta och ringa komplett och tala om vad som hade hänt.
Samtalet togs emot direkt av en viss Oscar (som var mycket trevlig och duktig) och han berättade vad jag skulle göra efter jag hade talat om mitt problem.
Så nu var det till att ringa Posten slog upp deras nummer och pinglade dit.
Efter cirka 35 minuter svarade en väldigt besvärad käring (som heter Lena). Hon ville ha en 11 siffrig kod för paketet som jag givetvis inte hade (dock hade jag en kolli kod från komplett).
Då snäste hon av mig och sa att jag fick återkomma när jag viste koden trots mina redan då högljudda protester.
Efter det att hon nästa slängt på luren i örat på mig ringde jag åter till Komplett (för att ta reda på koden som inte stod någonstans).
Oscar svarade genast igen och jag presenterade mig åter och han skrattade till lite lätt samtidigt som han leta rätt på mitt nummer.
Han förklarade det med att posten hade lite konstiga metoder för sig (detta nummert hade jag redan sedan tidigare som jag misstänkte 🙁 ).
Ringer posten igen efter 20 minuter denna gången (rekordtid) svarar samma sura Lena med en suck när hon hör att det är jag.
Nu är jag nästan i upplösningstillstånd och hon börjar åter käfta emot att det e fel kod men då trycker jag ner henne långt under skrivbordet med en hel rad fula ord om postens och dens j**la metoder.
Nåja hon tog då emot koden och påstod då att jag redan hade hämtat ut paketet igår (den 3dje)
Öhh nej den var i Helsingborg då men där kom inte någon avi.

2002-07-03 14:36 OKQ8 Helsingborg Ankomst Uthämtningsställe
2002-07-03 09:20 Hbg Centrum Utlämnat mottagare, kollireg
2002-07-03 06:02 Malmö Inkommet spridande terminal
2002-07-02 21:57 Örebro Inkommet inhämtningsterminal
(pakets väg)

Jo ni hämtade ut den den 3dje, det ser jag på min dator svarade hon då.
Då svarade jag med en ovanligt lugn stämma för läget. –Har du knäck i huvudet jag hämtade ut den för en timme sen.
Jaha sa hon.
Då ska vi ha tillbaka den precis som den var så vi kan undersöka skadan.
Men grafikkortet funkade kan jag behålla det?
Nej allt måste vara precis som det var.
Jaha (jag illamående över henne) och ni kommer ut och hämtar det när då?
När vi får tid svarade käringen mig.
VAD I h*****e menar du med det.
Vi kommer när vi har en bil över och inte före det.
Ok sa jag Ni är här innan morgondagen annars kommer jag bli redigt j**la förbannad.
---hon tyst—
Hur lång tid tar det för er att kolla varorna ?
Det vet jag inte.
Och får jag något kvitto på det?
Nej chaufförerna lämnar inga kvitton.
Så du tror att jag ska lämna bort en skärm och ett grafikkort för 5200 utan kvitto till någon som jag inte vet när de ska komma?
Ja sa hon tvekande.
Då e du inte fult frisk i huvudet om du tror det.
Vi gör så här du tar och faxar över ett kvitto till mig omgående sen skickar du ut en bil till mig. Sa jag och slängde på luren.
Efter 5 minuter kom där ett fax med kvittot och meddelande att bilen kommer snart.

Summering
Posten har konstiga metoder och de tycks sparka sina paket från avsändaren till mottagaren.

Någon annan som känner för att dela med sig av sina tankar?

Edit: ALL heder åt Komplett

[ Detta Inlägg ändrades av: paddda den 2002-07-04 13:23 ]

DraGoN
Member
Medlem
Forum Posts: 3294
180747
July 4, 2002 - 2:06 pm
sp_Permalink sp_Print

hmm vilket j**la sätt av postverket säger jag bara, ja lycka till...

Dust_Puppy
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 36
180762
July 4, 2002 - 2:40 pm
sp_Permalink sp_Print

hehe ja jag fick va med om postens nya vanor i går också inte lika illa som dej men dock:

bestält en microdrive förra veckan avin kommer hem i tisdags och jag ska plocka ut den: för några månader sen kunde vi ta ut paket på vår lokala ICA men pga att dom inte kunde ha paketutlämning på söndagar fick dom inte ha kvar utlämningen(jävligt idiotiskt bara det) så jag får nu bege mej 4 buss stationer bort till nästa ica för att ta ut det.. väl där e det samma sak stressig expedit som ine fattar nått han påstår att paketet inte finns där för då skulle han ha sett det i sin dator..

han hänvisar mej till "posten" eller svensk kassa servis som den nu heter som ligger mitt i mot ican där fick jag vänta i 10 min på att dom lyckades fatta att paketet hadde skickats till en annan minilivs, Jag ger mej i väg nu riktigt förbannad tar bussen och går en bra bit (vet inte vart denna affär ligger fick bara en vag väg beskrivning)

nå väl där så tror jag att det ska va lungt men neeej då först hittar dom det inte heller i sin dator sen letar han i 10 min sen krävde jag att dom skulle ringa postkontoret jag precis besökt nu var jag riktigt piss, posten säger att dom vist ska ha paketet och efter en stund till lyckas dom skrapa fram det och jag ska betala då visar det sej att afären mycket riktigt tar kort men inte post delen!!! dom får inte ta imot kort för posten så då fick jag gå ytligare nån kilometer för att ta ut 3500 pix och gå tillbaka med..

Helt otroligt och stackars den där minilivsen att dom måste hantera stora summor pengar för att svin posten inte vill hantera kort av nån anledning, nä fy fan vad less jag e på dom..

/Dust_Puppy

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
180771
July 4, 2002 - 3:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Det blev typ samma för mig när jag beställde hos netonnet fast då va det netonnet som j**lades.. jag beställden en förstärkare som hade defekta utgångar.. så jag skickade tillbaks och dom sa i brevet när jag fick tillbaks den att den funkade perfekt, jag ringde ner X antal ggr och tillslut fick jag tag i nån som knappt kunde svenska. vi tjafsade hur länge som hellst och tillslut skulle dom betala problemet om jag lämnade in den på närmaste radio/tv affär.. braa sa jag och for ner på en affär o ville lämna in den men då va det bara en affär 14mil ifrån mig som tog emot saker från netonnet.. fan i h*lvete tänkte jag o for dit.. 14mil dit 14 mil hem.. fick tillbaks den 1 vecka efter med en lista med en rad massa saker som va bytt o NU funkar den!

5 tummar ner för netonnet från mig!

[ Detta Inlägg ändrades av: Starscream den 2002-07-04 17:08 ]

daggerr
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1367
180794
July 4, 2002 - 4:46 pm
sp_Permalink sp_Print

blir ju lite orolig, beställde 2 paket här om dagen från jme å cerico. fast det är inget som skall pajja av att man sparkar på det, fast man kan ju tänka sig att någon smidig prao på posten råkar backa över grafikkortet lr något.

[ Detta Inlägg ändrades av: daggerr den 2002-07-05 13:10 ]

jonaz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 940
180806
July 4, 2002 - 5:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Har också varit med om en del. Senast så blev det något fel när de skickade ut en avi om en skärm som jag skulle hämta efter den varit på service. Jag hade först fått en utbytesskärm som var trasig... så detta var den andra skärmen jag skulle hämta. Den första hade jag fått ca en och en halv månad tidigare. Dagen efter avin väl kom så lånade jag en bil och åkte ut till terminalen. Väl där visade jag min avi och möttes av ett skratt. Avin var gammal och gällde den skärm som jag tidigare hade hämtat ut. (Om det hade varit en ok skärm första gången hade jag kanske kunnat behålla den eftersom de inte verkar ha någon koll...)
Kanske man kan tycka att jag var klantig som inte kollade på datumet men eftersom jag väntade på en skärm så anade jag inget oråd. Till saken hör att jag eftersom jag sen tidigare har dåliga erfarenheter av posen ringde samma dag som jag fick avin och kollade så att den verkligen fanns på terminalen. Damen på kundtjänst svarade då lite osäkert att den fanns där...
Nästa gång kollar jag själv på postens hemsida!
Hur fan kan de skicka ut en andra avi så lång tid efter att jag hade hämtat ut min skärm?

Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
180811
July 4, 2002 - 5:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Haha Padda, skäll ut idioterna. Jag tycker själv att iden med att posten ska försvinna är totalt idiotisk. Jag orkar inte skriva så långt om mina problem men jag beställde ett TV kort från ITButikken och när jag får det så är det fel på skiten. Föt att få ett nytt så måste jag betala frakten till och från Danmark och att dom ska kolla om skiten fungerar. Då kunde jag lika gärna ha köpt ett nytt och bättre TV-kort 🙁

ConZec
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 59
180913
July 5, 2002 - 8:26 am
sp_Permalink sp_Print

WOW ! POSTEN POSTEN POSTEN !!! lol bara
Om dett som du berättare är sant ( vilket det alldeles säkert är ) så kan posten ta sig i "#"&¤"/".

voodoozzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1130
180915
July 5, 2002 - 8:35 am
sp_Permalink sp_Print

Posten verkar ha problem eller iaf deras kunder har det med dem.

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
Forum Posts: 2067
180927
July 5, 2002 - 9:36 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har nu gjort en liten insatts och skickat detta till posten, ska bli kul och se om dom tar detta på allvar eller om dom ser sig själva som övermäktiga och eventuellt svar på något sätt!

Synpunkter

Följande synpunkter har registrerats och skickats till Posten
Tack för att du hörde av dig.

Synpunkt på: Lite info till er
Meddelande: Hej, jag vill bara att ni läser vad det diskuteras här och vad denna stackars kille har råkat ut för. https://www.nordichardware.com.....=13&8 Det borde vara ganska intresant för er vad sveriges ungdom tycker om er och ert sätt att hantera vissa situationer!
Namn: Alexander Nilsson
Adress:
Postnr.:
Postort: Ängelholm
Telefon:
Epostadress: [email]Alexander.Nilsson@ektv.nu[/email]

Jag är ganska kortfattad, men det är bara av en ända orsak. Jag är lat laugh

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

[PITA]Neo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 499
180944
July 5, 2002 - 10:50 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har haft tur och inte råkat ut för såna grejer som ni... däremot har jag haft lite sådär smågrejer.... det "värsta" var innan dh-01 när jag hade beställt en hdd från komplett på söndag kväll, och dh började på torsdag morgon...
jag tänkte att eftersom man aldrig vet med posten beställer jag företagspaket, för då ska det ju komma på tisdag, (om dom packar ner och skickar från komplett på måndag), företagspaket = 1 dag står det stort och fint lite överallt.... Mycket riktigt komplett sköter sig och skickar iväg min hdd måndag förmiddag.

Gissa när jag får min hårddisk ??? Man kan säga jag fick den på onsdag kväll, men hade inte jag åkt till postens lagerlokaler (typ så) och kollat om den kommit, hade jag inte fått den förrän på torsdag... 🙁 jag menar jag betalade liksom 200 spänn extra för att den skulle komma efter 1 dag 🙁 j-vligt dålig stil...

Devlin
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 279
180946
July 5, 2002 - 10:53 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har också bara negativa erfarenheten av posten.

När jag skulle hämta ut min "datalåda" på posten så var det typ hål i kartongen och jag vet att den var packad ordentligt eftersom min pappa packade ner den och skickade den till mig.
Hela fronten var söndersparkad .. den var i 4 delar och alla pinnar på den var knäckta.
Lådan borde ha tålt typ hårda sparkar för den var hela kartongen var fylld med frigolit så de måste verkligen ha tagit sats för att sparka sönder den.

När jag sedan va nere och ville reklamera den så vill hon ha in hela min dator så att hon kunde skicka ivägen den.

Frågade henne om hon var dum i huvudet och ifall hon hade en lånedator isf som jag kunde låna för jag kände verkligen inte för att vara utan dator i 1 månad bara för att de sparkar sönder mina saker.

paddda
Kommer du hit ofta?
Medlem
180989
July 5, 2002 - 1:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Uppföljning.

Bilen som skulle hämta prylarna dök upp för en timme sedan. (eftersom jag sa att jag inte skulle vara hemma nästa måndag så fick de asa sig hit ut idag vilket de inte gillade hehe.)
Nu ska min trasiga skärm och mitt fungerande grafikkort :banghead: skickas ner till Malmö för att undersökas närmre där.
Hur lång tid det kommer att ta är det ingen som vet men men jag är optimistisk hehe.

Edit:1 Wigger tack för den smile
Edit:2 Glädjer mig att se att det inte bara e jag som drabbas 😀

[ Detta Inlägg ändrades av: paddda den 2002-07-05 15:55 ]

NoFear
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 337
182392
July 11, 2002 - 11:20 am
sp_Permalink sp_Print

hehe padda det e rätt stil.. keep up the good work wink

clan-dvd.cjb.net
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 102
182478
July 11, 2002 - 5:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Posten i 200-talet?

paddda
Kommer du hit ofta?
Medlem
182532
July 11, 2002 - 9:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Na det skulle kanske ha varit 2000 talet men sedan ångra jag mig smile

Nåja det e egentligen en helt annan historia.
Det var en gång en Pojke (jag) som spelade Moderat bandy (golf).
Från hans golfklubb kom där ett brev hem om information om en kupp som Harribo (stavning) skulle ha.
I det brevet låg där en liten påse godis.
Men tyvärr hade någon tyrann på posten öppnat mitt brev tagit godiset och sedan tejpat ihop det och satt på ett klistermärke där det stod. Ursäkta skadan.
Den lille pågen (fortfarande jag) ringde posten och klagade.
En vecka senare kom det hem en tjusig klocka från posten där det står med posten in i 2000-talet. Den klockan funkar inte längre och posten har åter igen tabbat sig med ett av mina paket.

För övrigt så har posten gått med på att ersätta prylarna (de skulle bara våga annat), och komplett ska åter skicka ner prylarna för att se om dessa håller bättre. :cy:

:spy: Posten

Miller
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 646
182533
July 11, 2002 - 9:46 pm
sp_Permalink sp_Print

fyfan för posten alltså... det trode jag verkligen inte om dom

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 259
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL