September 1, 2002
GameSpot rapporterar att en av "ledarna" (vad jag förstår) inom warezgruppen Razor1911 har blivit dömd för sina piratkopieringsbrott.
Domen? 50 månaders fängelse och 700.000 dollar (~5.000.000 kr) i böter.
Det finns ju barnvåldtäcks/misshandels-människor som kommit undan lindrigare. 😡
Visst måste man sätta ett exempel och visa piratkopierarna vad som väntar, men jag blir ändå bitter av skillnaden i domar när det är rika pengagiriga företag inblandade. :arg:
Edit: Just fasiken, här är länken till gamespot-artikeln
March 10, 2002
ViU wrote: Är ju mycket värre när man "fråntar"(svårt att säga att de förlorar något egenteligen, för det är inte säkert att de som köpte pirat skulle köpt orginal) ett storföretag flera miljoner än när man våldtar en liten flicka.
Som jag förstod det så menar du att det är värre att sälja piratkopior än att våldta en flicka? :-k
December 25, 2000
Dehman wrote: [quote=ViU]Är ju mycket värre när man "fråntar"(svårt att säga att de förlorar något egenteligen, för det är inte säkert att de som köpte pirat skulle köpt orginal) ett storföretag flera miljoner än när man våldtar en liten flicka.
Som jag förstod det så menar du att det är värre att sälja piratkopior än att våldta en flicka? :-k
Så kanske jag var ironisk också...
August 11, 2002
Dehman wrote: [quote=ViU]Är ju mycket värre när man "fråntar"(svårt att säga att de förlorar något egenteligen, för det är inte säkert att de som köpte pirat skulle köpt orginal) ett storföretag flera miljoner än när man våldtar en liten flicka.
Dehman använd fettklumpen !
March 10, 2002
ViU wrote: [quote=Dehman][quote=ViU]Är ju mycket värre när man "fråntar"(svårt att säga att de förlorar något egenteligen, för det är inte säkert att de som köpte pirat skulle köpt orginal) ett storföretag flera miljoner än när man våldtar en liten flicka.
Så kanske jag var ironisk också...
Ok, jag tycker man ska ha en smiley eller något liknande när man är ironisk. Annars kan det lätt missuppfattas. Jag menar, jag vet ju inte vad du tycker och tänker.
April 14, 2002
Dehman wrote:
Ok, jag tycker man ska ha en smiley eller något liknande när man är ironisk. Annars kan det lätt missuppfattas. Jag menar, jag vet ju inte vad du tycker och tänker.
Man ska skriva allt som är ironiskt innom [ironi] [/ironi] 😉
[/ironi]
Jag tycker fängelsestraff är mesiga överhuvudtaget. Sorligt dessutom att i Sverige är fängelsena så bra att det knappt är straff att sitta inne.
September 1, 2002
Marcan- wrote: Jag tycker fängelsestraff är mesiga överhuvudtaget. Sorligt dessutom att i Sverige är fängelsena så bra att det knappt är straff att sitta inne.
En av fördelarna med att använda fängelser är att man temporärt får bort förbrytare från övriga samhället. Sen finns det ju många nackdelar också.
Vi kan ju inte gå omkring och avlida folk kors och tvärs så fort de har gjort ett brott.
Vad skulle du vilja se för straff istället för fängelse, när det gäller medelgrova/grova brott (såna som man åker i fängelse för nu)?
June 17, 2002
Sveriges straffsystem e helt skadat med...
Typ..
en snubbe svindlar ett företag på nåra mille.. o han får typ 20 års fängelse..
samtidigt så går nån o våtar 5 tjejer o sen mördar dom...
han får kanske psykisk vård i 3 månader eller kanske fängelse i 2-3 år max...
sånt e ju skadat.. Asså.. vem bryr sig om att nån snår nåra mille från ett företag eller fukar med skatten... när man jämför med våldtäckt o mord...
för att inte ens snacka om rattfylla... ska inte ens ta upp nåra ex.. det e för löjligt...mantjänar ju på att köra rattfull än att ta en taxi.. även om man torkar ju.. typ.. ja.. ni förstår principen hoppas jag.
August 12, 2003
http://www.webdanes.dk/wohoo.swf
Det här är väl inte första gången en razor medlem blir busted?
September 1, 2002
ruski2 wrote: http://www.webdanes.dk/wohoo.swf
Haha, märklig flashfilm, vad har den med topic att göra?
ruski2 wrote: Det här är väl inte första gången en razor medlem blir busted?
Nja, det har skrivits om att han har blivit åtalad förut, men det är inte förrän nu som domen slagits fast.
August 12, 2003
Den har ingenting att göra med topicen, men eftersom min spam tråd är låst och att starta en ny tråd för en bild tyckte jag var lite väl så jag postade den i nån tråd som jag orkade trycka på.
Varför heter de "1911"?
JUST SHAKE THAT ASS BITCH AND LET ME SEE WHAT YOU GOT!!!!!
1 Guest(s)