July 1, 2002
Hallå, jag har en liten fråga, och då folk på detta forum tenderar att veta en hel del, så tänkte jag lite snabbt höra mig för om ni vet utifall man f år ta med Mediciner utan papper som din läkare skrivit ut utav medicinen.
Då jag ska åka till Danmark nu i slutet av månaden, så behöver jag ta med mig min hjärtmedicin samt Ångestdämpande mediciner. Behöver min doktor skriva ett papper jag tar med mig till flygplatsen eller äre bara att ha medicinen i väskan och knalla på?
Tacksam för svar
March 10, 2003
Skaffa ett intyg så slipper du krångel. Finns ju ingen som är utbildad på hur allt knark ser ut.
Så de tar nog det säkra före det osäkra och plockar det från dig eller så.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
August 16, 2003
jag brukar ta med mig kosttilskott när jag flyger till Spanien, men då jag är rädd för att dom eventuellt kommer plocka av mig grejerna och jag inte behöver hela burkar så brukar jag ha lite blandade biller i en plastpåse, skulle dom kolla grejerna så kommer dom nog vilja plocka dom från mig, men hittills har det gått bra.
men med kanske livsviktig medicin så vill man nog inte chansa, intyg is the shit
1 Guest(s)