July 11, 2002
Jag läste nyss på Nordic om 25 värsta IT produkterna , och inte konstigt nog hamnade microsofts windows ME bra till på toppen.
Dock så undrar jag om det är inte en medeveten strategi av Microsoft att lansera skit operativssystem, då de har monopol på sin "standard" och då folk gnäller på dessa buggar, samtidigt för varje ny version som släpps blir det ännu mer säkrare och innovativt....
Eller är det så att hela platformen som Windows bygger är klantigt uppbyggd jämföres med Unix mm?
August 2, 2001
Jag skulle iof kunna tänka mig att Microsoft med flit inte fixat till sina säkerhetsproblem mm. ordentligt förrän i Vista så att folk ska bli tvungna att updatera och därmed bli påtvingade hela TCPA/DRM köret som det kommer med. Men jag vet inte, det känns ändå osannolikt.
January 13, 2003
nXsty wrote: Jag skulle iof kunna tänka mig att Microsoft med flit inte fixat till sina säkerhetsproblem mm. ordentligt förrän i Vista så att folk ska bli tvungna att updatera och därmed bli påtvingade hela TCPA/DRM köret som det kommer med. Men jag vet inte, det känns ändå osannolikt.
Vad ska dom då ha för knep nästa gång det blir dax för nytt OS? 😉
November 29, 2003
Json_81 wrote: Jag måste vara en av få som tyckte att windows me funkade bättra än 98.
Spel som kommer kräva vista? Dags att gå över helt till konsollspel hör jag.
Jag hade Me i ett par dagar när min ena disk crashade och jag skulle iväg på lan. Det var ju inte sämmre än 98 iaf.
November 5, 2001
whak wrote: [quote=Json_81]Jag måste vara en av få som tyckte att windows me funkade bättra än 98.
Spel som kommer kräva vista? Dags att gå över helt till konsollspel hör jag.
Jag hade Me i ett par dagar när min ena disk crashade och jag skulle iväg på lan. Det var ju inte sämmre än 98 iaf.
Mycket "ludd" i ME som kändes onödigt. Min uppfattning är att 98 var en aning stabilare men det kan också berott på skit framför skärmen.
December 25, 2000
Orsaken till att ME blev så dåligt som det blev tror jag inte berodde på att de med flit skulle velat släppa en dålig version utan ME bygger på 98SE som bygger på 98 som bygger på 95 som bygger på DOS. Alla som kodar vet att om man bara lägger till nya funktioner och inte har en bra grund så kommer det att skita sig för eller senare i.o.m. att det blir för komplicerat. NT är en mycket mycket bättre grund att bygga på därför är 2000 och XP så mycket stabilare.
2 Guest(s)