January 15, 2002
DeDeath wrote: [quote=hymer]vadå har hitler suttit i fängelse???? 😮
Japps ett år om jag inte minns fel... men han skulle sitta 5! vet inte vaför han fick komma ut tidigt 😕
Jag tror han kom ut för att han uppförde sig bra. Han hamnade där för att han försökte ta över makten med misslyckades. Sedan när han kom ut gjorde han ett nytt försök och lyckades.
January 15, 2002
DeDeath wrote: [quote=hymer]vadå har hitler suttit i fängelse???? 😮
Japps ett år om jag inte minns fel... men han skulle sitta 5! vet inte vaför han fick komma ut tidigt 😕
Jag tror han kom ut för att han uppförde sig bra. Han hamnade där för att han försökte ta över makten med misslyckades. Sedan när han kom ut gjorde han ett nytt försök och lyckades.
Fan micke, sånt där ska du kunna, du hade ju prov på det idag 😛
July 19, 2001
Steel wrote:
Om ni har spelat C&C Red Alert så kommer ni kanske ihåg att i introt så åker Einstein tillbaka i tiden och träffar Hitler för att skicka iväg honom på nåt skumt sett så han stoppar andra världskriget.
Det är när Hitler kommer ut ur fängelset han träffar honom, lite onödig fakta men ändå 🙄
Det är väl inte Einstein som åker tillbaks och mördar honom?? Det är väl någon ryss..
January 23, 2002
HELIX wrote: [quote=Steel] Om ni har spelat C&C Red Alert så kommer ni kanske ihåg att i introt så åker Einstein tillbaka i tiden och träffar Hitler för att skicka iväg honom på nåt skumt sett så han stoppar andra världskriget.
Det är när Hitler kommer ut ur fängelset han träffar honom, lite onödig fakta men ändå 🙄
Det är väl inte Einstein som åker tillbaks och mördar honom?? Det är väl någon ryss..
Hmm, har för mig att det är Einstein.
Ska installera det å kolla men har för mig att hans medhjälpare säger "Professor Einstein" till honom vid ett tillfälle.
Sen tycker jag det låter mer som om han bryter på tyska än ryska. 😕
January 23, 2002
HELIX wrote: Jo.. Det låter som om han bryter på tyska.. Men ingen säger väl "Professor Einstein".. Det var ju ändå ryssarnas plan att åka tillbaks och mörda Hitler..
Som jag fattat det så gör Einstein det för att stoppa andra världskriget men det lyckas ju inte för att Soviet startar det istället för Tyskland bara. 🙄
Edit: Tekniken han använder ska ju vara samma i grunden som den man använder i spelet sen till sin Chronoshift (hette väl så?)
September 13, 2002
hitler satt fängslad mellan nov. 1923 till dec 1924.
mister H tog vid skrivandet av boken hjälp av Rudolf Hess,
och i boken beskrivs vad hitler tyckte om det mesta å vad han tänkte försöka sig på att göra.
samt framtiden för de tyska riket, hur de kunde expandera, raspolitiken och massa anant
det intressanta i hela denna historien e att efter den misslyckade statskuppen så kom mister H på att han skulle ta makten på lagligt vis ta över tyskland.
hitler lyckades efter mycket rävspel och våghalsighet, men också genom de andra partiernas svaghet och andra tillfälligheter, bli utnämnd till rikskansler.
en ny lag om att när president hindenburg dog skulle rikskanslern ta över presidentens roll som statsöverhuvud tillkännagavs samma dag hindenburg avled, det sades att den klubbats igenom dagen innan :roll:...
den dagen blev han der führer .. 2 aug 1934
July 19, 2001
Steel wrote: [quote=HELIX]Jo.. Det låter som om han bryter på tyska.. Men ingen säger väl "Professor Einstein".. Det var ju ändå ryssarnas plan att åka tillbaks och mörda Hitler..
Som jag fattat det så gör Einstein det för att stoppa andra världskriget men det lyckas ju inte för att Soviet startar det istället för Tyskland bara. 🙄
Edit: Tekniken han använder ska ju vara samma i grunden som den man använder i spelet sen till sin Chronoshift (hette väl så?)
Ajust det.. De är ju i New Mexixo 1946 eller nåt när man ser på filmen..
December 7, 2003
Jontez wrote: [quote=DeDeath][quote=hymer]vadå har hitler suttit i fängelse???? 😮
Fan micke, sånt där ska du kunna, du hade ju prov på det idag 😛
Men va fan allt kan ju inte veta
1 Guest(s)