March 10, 2002
DiDi wrote: [quote=Dehman][quote=DiDi][quote=Dehman][quote=skiroy][quote=Dehman]de där som tävlade för Grekland. Kommer inte på vad de heter.
Det var Antique om jag inte missminner mig.
Det är nog så de heter ja.
Det är dem som bara gjort en enda låt va?
Hrmm, var det inte dem som gjorde låten "Opa Opa" också?
Menade att de har gjort en enda låt som går över typ tre skivor eller vad det nu är 😉
Förstår inte dig riktigt. 😕
December 15, 2002
Menlös tråd. Man får sjunga på vilket språk som helst. Vad personen härstammar ifrån har knappast någon betydelse i en sångtävling. Finns säkert en rad exempel på där folk med rötterna i andra länder tävlat för ett annat land så att säga. Musik är ju utan gränser tycker jag i alla fall. Nu ska vi dock inte låta detta bli någon politisk diskussion....för de är förbjudet
August 20, 2001
ManicBlue wrote: Menlös tråd. Man får sjunga på vilket språk som helst. Vad personen härstammar ifrån har knappast någon betydelse i en sångtävling. Finns säkert en rad exempel på där folk med rötterna i andra länder tävlat för ett annat land så att säga. Musik är ju utan gränser tycker jag i alla fall. Nu ska vi dock inte låta detta bli någon politisk diskussion....för de är förbjudet
Jo vi har väl till och med haft med afrikanska länder någon gång i melodifestivalen?
March 10, 2002
DiDi wrote: [quote=ManicBlue]Menlös tråd. Man får sjunga på vilket språk som helst. Vad personen härstammar ifrån har knappast någon betydelse i en sångtävling. Finns säkert en rad exempel på där folk med rötterna i andra länder tävlat för ett annat land så att säga. Musik är ju utan gränser tycker jag i alla fall. Nu ska vi dock inte låta detta bli någon politisk diskussion....för de är förbjudet
Jo vi har väl till och med haft med afrikanska länder någon gång i melodifestivalen?
Men med tanke på att det är en kamp mella de olika nationerna i Europa så borde sångaren i.a.f. ha medlemskap i landet han/hon tävlar för.
February 21, 2003
Dehman wrote: T.ex. Sahlene, eller vad hon heter och de där som tävlade för Grekland. Kommer inte på vad de heter.
Sahlene sjöng för Estland.
Antique sjöng för Grekland.
BTW så håller jag med om att melodifestivalen har blivit en ny Fjoll Factory. Jag tycker att musiken är uppenbart fabricerad och patetisk 🙄
January 23, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=Dehman]T.ex. Sahlene, eller vad hon heter och de där som tävlade för Grekland. Kommer inte på vad de heter.
BTW så håller jag med om att melodifestivalen har blivit en ny Fjoll Factory. Jag tycker att musiken är uppenbart fabricerad och patetisk 🙄
Det är som en sån där bajonett dockteater eller vad det heter där alla är knutna till trådar och högt upp ovanför scenen sitter Bert fjärt och drar i trådarna så de rör sig som han vill. 😀
February 21, 2003
Steel wrote: [quote=Ogrebeast][quote=Dehman]T.ex. Sahlene, eller vad hon heter och de där som tävlade för Grekland. Kommer inte på vad de heter.
Det är som en sån där bajonett dockteater eller vad det heter där alla är knutna till trådar och högt upp ovanför scenen sitter Bert fjärt och drar i trådarna så de rör sig som han vill. 😀
"Bajonett"? Det är knivar man sätter i fram på skjutvapen
Men jag förstod att du menade marionett-teater, vilket du har helt rätt i
January 23, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=Steel][quote=Ogrebeast][quote=Dehman]T.ex. Sahlene, eller vad hon heter och de där som tävlade för Grekland. Kommer inte på vad de heter.
"Bajonett"? Det är knivar man sätter i fram på skjutvapen
Men jag förstod att du menade marionett-teater, vilket du har helt rätt i
Öhm, just det.
Nä, menade bajonett, han spetsar dem först vettu 😛 :bgrin:
August 20, 2001
Jerry wrote: Det vore ju betydligt roligare om alla sjöng på sitt modersmål. Nu finns det ingen anledning att se på det längre eftersom det bara är en samling diskofreaks som uppträder med dålig engelska.... ja, och sedan är det visst en irländsk ballad också.
Förutom Österrikes bidrag detta året då 😉
1 Guest(s)