September 17, 2001
Puh, införskaffade mig Melody Club's nya album för inte så många dagar sedan har lyssnat igenom låtarna många gånger om. Till en början hade jag svårt att ta till mig deras nya hits, för soundet på detta album skiljer sig lite jämfört med deras tidigare låtar.
För er som inte vet så är Melody Club är svenskt band bestående av ett antal sköna snubbar, som tillsammans sprider glädje genom sin musik. För mig visade sig denna glädje i form av bånge, nae men iaf gåshud ;).
1. Killing a boy
2. Cats in the dark
3. Take me away
4. Love drive
5. Boys in the girl's room
6. Wildhearts
7. Baby
8. Summer low
9. Break away
10. Winterland
11. Tomorrow is a stranger
Officell hemsida för bandet: http://www.melodyclub.com/
Rekommenderar detta album starkt!
Btw, tror att låtarna finns tillgängliga på nätet så att ni kan provlyssna lite.
/me dricker Coke å lyssnar på Love Drive
September 17, 2001
MrWeizel wrote: Har lyssnat igenom det två gånger, var fan så mycket bättre andra gången. Så det bådar gott 🙂
Dock tror jag inte det kommer upp i samma klass som förra albumet, Angeleyes och Palace Station är orgasmiskt bra alltså. Särskilt live 😉
blev lite avis nu när du sett dem live, men inte jag gjort det. så fort dem har någon spelning och jag har stålar skall jag besöka dem.
ditt fösta påstående att det blir bättre andra gången är mkt sant, precis som jag nämnde, antagligen beror det på att det är lite nytt material och ett nytt sound man måste svälja. Summer Low... ahh!
Gamblor wrote: Jag diggade deras första album, skall till skivbutiken och provlyssna på det andra.
Gamblor, tycker absolut du skall sticka iväg å provlyssna på deras album. Gör så att du lyssnar en gång, går därifårn; tar en fika med nån polare eller hastar i dig en Coke för att sedan lyssna en gång till innan du drar några slutsatser 😉
September 17, 2001
smurfen- wrote: Har inte hunnit lyssna så mkt på det nya albumet, men av det jag hört så bådar det gott. Såg dom förövrigt live förra onsdagen. Var riktigt bra faktiskt, speciellt Electric och Palace Station men även Take Me Away funkade bra.
Jao, gammla låtar Electric och Palace Station. Take Me Away är väl den låt på det nya albumet som påminner mest om deras tidigare låtar. så du var på student Kick-Off då?
faen, kan dem inte komma till Borås!? sist dem var här missade jag dem *suck*
June 28, 2001
hmm yes jag vet inte vilken av låtarna som spelas nu men det låter bra, väldigt synthaktigt och lite hårdrock.
men sångaren låter alldeles för fjollig och texterna är oxå för fjolliga för att jag skulle kunna lysna på det "In public"
måste alla jävla låtar vara om kärlek ? fan tröttnar aldrig någon mer än mig på det ?
sibbor, har du hört the knife ? dom är nått liknande fast lite mer Depresiv =)
September 17, 2001
Mind wrote: hmm yes jag vet inte vilken av låtarna som spelas nu men det låter bra, väldigt synthaktigt och lite hårdrock.
men sångaren låter alldeles för fjollig och texterna är oxå för fjolliga för att jag skulle kunna lysna på det "In public"
denna fjållighet tillsammans med all synth, allt pipande och piano ger ju en sådan stämning, en glad stämning. oh, får inte nog Cats In The Dark spelas just nu :]. oh, vilka mästare dem är på det där lilla extra i melodin *ler för mig själv*
Mind wrote: sibbor, har du hört the knife ? dom är nått liknande fast lite mer Depresiv =)
lyssnade nyss på The Knife och kan hålla med om att någon låt påminde en gnutta om Melody Club, men soundet är ofast helt annorlunda. Techno blandat med lite trance och depprock tycker jag The Knife låter som. Dessutom har sångaren mörkare röst än sångaren i Melody Club... hm, inte så jättelika band :blink:
1 Guest(s)