men gaah vad allt ska gå fel!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
men gaah vad allt ska gå fel!
Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
sp_UserOfflineSmall Offline
745060
October 12, 2004 - 6:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=Dry_Ice]ok... jag går på itg-uppsala, vi kanske skalla ta efter rissne, som har börjar med "skolk sms", så fort man missar en lektion skickas det ett sms till ens föräldrar som säger detta...

det kommer bli pain...

Förstår inte meningen med det, gymnasiet är inte obligatoriskt. Det är väl upp till eleven om han/hon vill gå eller inte.

Har du medelat att du ska gå där eller har plats där så har man väl närvaroplikt.

pg66
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 22
745062
October 12, 2004 - 6:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Då skulle du ha väntat tills skolan slutat.
Jag brukar oxo känna mig som Kalle Anka ibland, har oxo sån otur ibland.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
745063
October 12, 2004 - 6:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: [quote=Dehman][quote=Dry_Ice]ok... jag går på itg-uppsala, vi kanske skalla ta efter rissne, som har börjar med "skolk sms", så fort man missar en lektion skickas det ett sms till ens föräldrar som säger detta...

det kommer bli pain...

Förstår inte meningen med det, gymnasiet är inte obligatoriskt. Det är väl upp till eleven om han/hon vill gå eller inte.

Har du medelat att du ska gå där eller har plats där så har man väl närvaroplikt.

Ja självklart måste (egentligen inte) du gå på lektionera om du har blivit antagen till gymnasiet men det är inge tvång, du kan när som helst sluta utan problem..

Sortima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 914
745108
October 12, 2004 - 7:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag hadde såndär dag igår jag med =(

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
745141
October 12, 2004 - 8:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Är inte närvaro obligatoriskt om man skall ha rättighet till studiemedel?
På min tid så vet jag att vissa polare som gick andra linjer hade endel problem med det där..

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
745191
October 12, 2004 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: Är inte närvaro obligatoriskt om man skall ha rättighet till studiemedel?
På min tid så vet jag att vissa polare som gick andra linjer hade endel problem med det där..

Man måste ha typ 70% närvaro eller något sånt, men jag vet ingen som fått det indraget trots 30% närvaro...

Bara tomma hot om att det skulle dras in. Patetiskt av rektorn att hota och sedan inte göra något.

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
745192
October 12, 2004 - 8:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: [quote=Pojo][quote=Dehman][quote=Dry_Ice]ok... jag går på itg-uppsala, vi kanske skalla ta efter rissne, som har börjar med "skolk sms", så fort man missar en lektion skickas det ett sms till ens föräldrar som säger detta...

det kommer bli pain...

Ja självklart måste (egentligen inte) du gå på lektionera om du har blivit antagen till gymnasiet men det är inge tvång, du kan när som helst sluta utan problem..

Man kan sluta men måste väl då meddela det.
Man kan inte bara vara frånvarande.

Om jag har förstått det rätt.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
745197
October 12, 2004 - 8:53 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=Pim_]Är inte närvaro obligatoriskt om man skall ha rättighet till studiemedel?

Man måste ha typ 70% närvaro eller något sånt, men jag vet ingen som fått det indraget trots 30% närvaro...

Bara tomma hot om att det skulle dras in. Patetiskt av rektorn att hota och sedan inte göra något.

Det är inte tomma hot på min skola i.a.f. =9 Vet många som fått sitt bidrag indraget sedan fått skuld till CSN. :>

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 140
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL