February 16, 2004
Dehman wrote: [quote=Dry_Ice]ok... jag går på itg-uppsala, vi kanske skalla ta efter rissne, som har börjar med "skolk sms", så fort man missar en lektion skickas det ett sms till ens föräldrar som säger detta...
det kommer bli pain...
Förstår inte meningen med det, gymnasiet är inte obligatoriskt. Det är väl upp till eleven om han/hon vill gå eller inte.
Har du medelat att du ska gå där eller har plats där så har man väl närvaroplikt.
March 14, 2001
Pojo wrote: [quote=Dehman][quote=Dry_Ice]ok... jag går på itg-uppsala, vi kanske skalla ta efter rissne, som har börjar med "skolk sms", så fort man missar en lektion skickas det ett sms till ens föräldrar som säger detta...
det kommer bli pain...
Förstår inte meningen med det, gymnasiet är inte obligatoriskt. Det är väl upp till eleven om han/hon vill gå eller inte.
Har du medelat att du ska gå där eller har plats där så har man väl närvaroplikt.
Ja självklart måste (egentligen inte) du gå på lektionera om du har blivit antagen till gymnasiet men det är inge tvång, du kan när som helst sluta utan problem..
January 28, 2003
Pim_ wrote: Är inte närvaro obligatoriskt om man skall ha rättighet till studiemedel?
På min tid så vet jag att vissa polare som gick andra linjer hade endel problem med det där..
Man måste ha typ 70% närvaro eller något sånt, men jag vet ingen som fått det indraget trots 30% närvaro...
Bara tomma hot om att det skulle dras in. Patetiskt av rektorn att hota och sedan inte göra något.
February 16, 2004
Snorch wrote: [quote=Pojo][quote=Dehman][quote=Dry_Ice]ok... jag går på itg-uppsala, vi kanske skalla ta efter rissne, som har börjar med "skolk sms", så fort man missar en lektion skickas det ett sms till ens föräldrar som säger detta...
det kommer bli pain...
Ja självklart måste (egentligen inte) du gå på lektionera om du har blivit antagen till gymnasiet men det är inge tvång, du kan när som helst sluta utan problem..
Man kan sluta men måste väl då meddela det.
Man kan inte bara vara frånvarande.
Om jag har förstått det rätt.
March 10, 2002
MrWeizel wrote: [quote=Pim_]Är inte närvaro obligatoriskt om man skall ha rättighet till studiemedel?
På min tid så vet jag att vissa polare som gick andra linjer hade endel problem med det där..
Man måste ha typ 70% närvaro eller något sånt, men jag vet ingen som fått det indraget trots 30% närvaro...
Bara tomma hot om att det skulle dras in. Patetiskt av rektorn att hota och sedan inte göra något.
Det är inte tomma hot på min skola i.a.f. =9 Vet många som fått sitt bidrag indraget sedan fått skuld till CSN. :>
1 Guest(s)