January 12, 2004
Jag är i stockholm på besök hos släkten/familjen plus att jag ska på dop.
Det är i runda slängar 10-12 år sedan jag var här sist.
Men vad de har förstört Vällingby, där jag kommer ifrån, det är nästan förstår varför arkitekten som ritade Vällingby blev förbannad när han fick veta planerna...
Men det var kul att veta att vissa saker inte ändras...
Det första jag fick se på väg till tunnelbanan var killen/gubben i rullstol som förr sålde vykort, men nu sålde Dvd-skivor...
Sedan att den gamla stresstakten sitter i, dvs att man går fort som fan trots att man inte är stressad för fem öre...
Att den gamla dialekten finns kvar i ryggmärgen...
Men jag har fortfarande inte hört en enda människa, bortsett från släkten, prata stockholmska, tror jag har hört alla andra dialekter från övriga sverige plus invandrardialekter...
August 16, 2003
är dom helt klara än då?
det jag kan säga är stort minus med nya Vällingby är att det nya P-garaget kostar pengar, det och också den största anledningen till att jag vi (min familj, vi bor mellan Vällingby och Spånga) inte längre åker dit när vi ska ha något.
i övrigt så är det ju bra att det har tillkommit en massa butiker, (Lidl, onoff osv.)
skönt med en upprustning också, hoppas att antalet pundare har minskat i Vällingby i och med detta.
January 12, 2004
helt klara verkar de inte vara, och det komiska är att det redan är ställen som lägger ner pga olönsamhet, det är för lite kunder och höga hyror.
pundarna verkar vara borta, men ersatts av ungdomsgäng.
men en av de absolut värsta sakerna är att de ha byggt på fornkullen, som är en gamal gravplats från stenåldern.
June 23, 2002
Vällingby blir fan så mycket bättre och finare än vad det var innan, nu ser det fan inte ut som ett ghetto. Så jävla mycket bättre än innan. Dessutom är det några är kvar tills det är färdigbyggt, det har pågått i bra många år och tror tidsplanen sträckte sig till 2010 om jag inte missminner mig.
Har själv varit där och byggt om bolaget där, jävligt bra och stort bolag där faktiskt.
January 12, 2004
macrus wrote: Vällingby blir fan så mycket bättre och finare än vad det var innan, nu ser det fan inte ut som ett ghetto. Så j**la mycket bättre än innan. Dessutom är det några är kvar tills det är färdigbyggt, det har pågått i bra många år och tror tidsplanen sträckte sig till 2010 om jag inte missminner mig.
Har själv varit där och byggt om bolaget där, jävligt bra och stort bolag där faktiskt.
det är en sak att rusta upp och göra fint, men det idioterna har gjort nu är att förstöra hela centrumdelen.
January 12, 2004
Poontus wrote: på vilket sett har dom förstört?
jag ogillade verkligen Vällingby centrum tidigare, fanns inte så många interessanta butiker (typ Dressman var det enda jag gick till iaf.)
de har byggt ut centrum, gjort det större, de har byggt tak över en del för att nämna två saker.
1 Guest(s)