July 27, 2002
http://www.aftonbladet.se/vss/.....13,00.html
Fyfan, den lille knatten skulle säkert klara sig lika bra utan pengarna eftersom hans päron redan är förmögna. 🙄
December 29, 2003
Finns bara en grej att säga, Den svenska avundsjukan.
Är väl ball för dom att dom har så mycket stålar. Hade jag flera hundra miljoner skulle jag inte skänka bort nåt för det, istället skulle jag bara ösa så jävla mycket som det bara gick och bara göra roliga saker med polarna hela tiden, självklart bjuda dem om de krävdes. Varför ska man skänka bort pengar bara för att man lyckas i livet, finns ingen anledning.
March 30, 2003
Spinnjonte wrote: Finns bara en grej att säga, Den svenska avundsjukan.
Är väl ball för dom att dom har så mycket stålar. Hade jag flera hundra miljoner skulle jag inte skänka bort nåt för det, istället skulle jag bara ösa så j**la mycket som det bara gick och bara göra roliga saker med polarna hela tiden, självklart bjuda dem om de krävdes. Varför ska man skänka bort pengar bara för att man lyckas i livet, finns ingen anledning.
Grejen är den att han kunde gett pengarna till välgörenhet istället för ge bort dom till redan rika ungar ifall han ändå skulle göra sig av med dom, eller?
July 14, 2003
Urax wrote: [quote=Spinnjonte]Finns bara en grej att säga, Den svenska avundsjukan.
Är väl ball för dom att dom har så mycket stålar. Hade jag flera hundra miljoner skulle jag inte skänka bort nåt för det, istället skulle jag bara ösa så j**la mycket som det bara gick och bara göra roliga saker med polarna hela tiden, självklart bjuda dem om de krävdes. Varför ska man skänka bort pengar bara för att man lyckas i livet, finns ingen anledning.
Grejen är den att han kunde gett pengarna till välgörenhet istället för ge bort dom till redan rika ungar ifall han ändå skulle göra sig av med dom, eller?
Alla gör väl sig av med pengar när dom köper saker? Och varför ska andra bidra hela tiden? Ta och skänk hela din lön/månadspeng whatever några gånger så att DU mår bra, så får andra göra saker DOM mår bra av.
March 30, 2003
Nu finns det en ganska stor skillnad mellan mig och Elton John, han har 2.5 miljarder och slänger ut dom på någon som inte behöver det och jag har inte en bråkdel av dom summorna men försöker lägga mina växelpengar till folk som behöver det.
T.ex så la jag alla mina växelpengar till en en spelade flöjt i Oxford sista dagen i England, värde ca. 300-400kr.
Killen blev nog LITE gladare för dom slantarna än vad beckhams unge blev för sina...
Ska tänka som dig när du ligger på ålderdomshemmet med liggsår därför att ingen kommer och vänder på dig.
Äh, varför ska jag betala skatt för hans vård, vad har han gjort mig, han ska skita i vad jag lägger mina pengar på...
March 30, 2003
Spinnjonte wrote: Du betalar ju inte skatt för nån annans skull, skatt betalar du ju för din egen skull.
Vad folk gör med sina pengar är deras ensak, ska andra skita i. Vill ha ge pengarna till beckham jr. så ska han få göra det utan att nån ska lägga sig i det och gnälla.
Gör det inte ont att vara så hård?
För dom ungarna är inte pengarna mer än siffror på ett papper, för andra en drägligare vardag, och ja, han får göra vad f*n han vill med sina pengar men jag tycker fortfarande att det var en dum målgrupp han valt för sitt lilla utspel...
January 26, 2003
Urax wrote: [quote=Spinnjonte]Du betalar ju inte skatt för nån annans skull, skatt betalar du ju för din egen skull.
Vad folk gör med sina pengar är deras ensak, ska andra skita i. Vill ha ge pengarna till beckham jr. så ska han få göra det utan att nån ska lägga sig i det och gnälla.
Gör det inte ont att vara så hård?
För dom ungarna är inte pengarna mer än siffror på ett papper, för andra en drägligare vardag, och ja, han får göra vad f*n han vill med sina pengar mend jag tycker fortfarande att det var en dum målgrupp han valt för sitt bidrag...
Jag håller med dig. Han kunde gott och väl ha givit pengarna till någon som behövde dom bättre.
2 Guest(s)