August 23, 2001
Läser på IDG.se det är som förslag att polisen ska få större befogenheter att "sätta dit" fildelare m.m.
http://www.idg.se/2.1085/1.207.....ll-polisen
Men jag undrar hur de ska hinna med det.
För hittade en gammal blogg skriven utav en på TPB att den 31 oktober -08 varit 2.2 miljoner unika svenska ip-adresser ansluta till deras tracker senaste veckan. Och om vi spekulerar lite om att alla dom skulle bli kontaktad utav polisen och bli ett ärende för domstol så skulle det om det handläggs 100 ärenden varje dag ta 60 år innan alla dom varit klara och hur många nya fildelare skulle det inte tillkomma under dom 60 åren?
http://blog.brokep.com/2008/10.....r-siffror/
Lägg energin på något bättre istället skulle jag tycka då.
Som detta, känns kul att det iaf är på gång med sidor som också använder sig utav "torrent" teknik fast man hyr en film och sedan kan dela med sig och tjäna poäng som kan bytas mot nya filmer sedan.
April 13, 2007
Bjornsson wrote: Som detta, känns kul att det iaf är på gång med sidor som också använder sig utav "torrent" teknik fast man hyr en film och sedan kan dela med sig och tjäna poäng som kan bytas mot nya filmer sedan.
Var med på en sån sida förut. Fick det aldrig till att fungera och de hade då inte ens någon färdig funktion för återbetalning av pengar. Filmerna hade dessutom dålig bildkvalité. Så jag gav upp å har inte ägnat det en tanke sen dess. Synd igentligen. Detta skulle ju helt klart kunna dra bort folk från piratkopieringen. Men filmbolagen går ju inte med på att det är konsumenterna som styr, så de ville iaf inte då stödja det.
"Pirater är otillfredsställda kunder"
August 7, 2003
Helt sjuka saker, tror man kommer se tillbaka på det hela om en 20-30 år och tänka "hur i helvete tänkte de, tänkte de överhuvudtaget" alternativet är att vi kommer leva i värsta Gestapo-samhället.
Det borde vara lagligt ladda upp/ladda ned film och annat helt fritt. Vill musiker/artister och annat ha betalt får de väl uppträda live.
December 2, 2007
Laglorden wrote: Helt sjuka saker, tror man kommer se tillbaka på det hela om en 20-30 år och tänka "hur i h*****e tänkte de, tänkte de överhuvudtaget" alternativet är att vi kommer leva i värsta Gestapo-samhället.
Det borde vara lagligt ladda upp/ladda ned film och annat helt fritt. Vill musiker/artister och annat ha betalt får de väl uppträda live.
Håller med till fullo 😎
Ska bli kul att se hur länge lagarna hålls igång (Ipred m.m)
September 5, 2001
Seriöst, musik och filmbolagen får skylla sig själva... Jag är av den åsikten att artisterna tjänar på fildelning, illegal som legal. Det är bara de höga herrarna som inte har fattat att detta är ett ypperligt tillfälle till gratis reklam för deras artister.
Är det bra musik/film så finns det fortfarande många som köper produkterna, ser live framträdanden etc. = klirr i kassan för Bert o Co
Blir lika förbannad varje gång jag ser Bert i rutan, han lever verkligen kvar i 70-talets glada dagar när det knappt fanns VHS och kassetspelare
April 13, 2007
Tidsdjuret wrote: emokid: Har du provat SF-Anytime?
Tyckte det systemet fungerade rätt bra även om man bara fick VHS kvalitet så var det billigt.
Har tittat på sidan iaf. Men har ingen lust att betala för vhs-kvalité. Retar mig åxå på att de inte skriver vilken kvalité det är utan det är du och andra som informerat mig om det. Och varför ska sidan ta över hela bilden, bah! :arg:
August 7, 2003
Edhunter wrote: Seriöst, musik och filmbolagen får skylla sig själva... Jag är av den åsikten att artisterna tjänar på fildelning, illegal som legal. Det är bara de höga herrarna som inte har fattat att detta är ett ypperligt tillfälle till gratis reklam för deras artister.
Är det bra musik/film så finns det fortfarande många som köper produkterna, ser live framträdanden etc. = klirr i kassan för Bert o Co
Blir lika förbannad varje gång jag ser Bert i rutan, han lever verkligen kvar i 70-talets glada dagar när det knappt fanns VHS och kassetspelare
Det är alltid så att allt nytt är läskigt. På 70-talet fick typ 90% av alla dansband läggas ned för det kom något nytt nämligen "Disco" man spelade skivor alltså... Då var det alldeles hemskt! Sen kom MTV och då skulle det leda till allmän kulturskymming.
Nu så kanske "dansbanden" återuppstår i nån form (ifall man tjänar mer på liveframträdanden istället för skivor) och då är DET läskigt och farligt och alla kommer typ lägga sig ned och dö (artisterna alltså).
Enligt den filosofin borde vi återgå till att odla rovor hela Sverige allihop, för alla nyheter som datorer, bilar och potatis har ju tagit jobben ifrån de stackars rov-odlarna som annars skulle utgöra 95% av arbetstillfällena.
January 7, 2006
Dani wrote: Undrar om det är olagligt att ladda ner material som redan har visats på TV eller säljs sånt på DVD? Jag menar det har ju visats på Tv en gång i tiden och då är det bara att spela in avsnittet. Borde ju vara tillåtet att ladda ner sånt annars är det sjukt :-?.
Det är olagligt, man ger inte bort rätten till sitt material bara för att det visats i TV.
1 Guest(s)