http://www.aftonbladet.se/vss/.....40,00.html
"Paniken sprider sig bland svenska nätpirater."
:bok:
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 14, 2004
ilg@dd wrote: http://www.aftonbladet.se/vss/.....40,00.html
"Paniken sprider sig bland svenska nätpirater."
:bok:
Hm ne det gör det inte
Henrik Pontén har lagen och även den moraliska rätten på sin sida.
Inte enligt mig i alla fall.
January 20, 2003
March 14, 2004
Henrik Pontén har lagen och även den moraliska rätten på sin sida. Han jagar dem som kränker filmmakarnas upphovsrätt och bestjäl dem på deras pengar, arbete och kreativitet.
Fel, fel, fel, filmbolagen förlorar inga pengar! Sen vem har sagt att han har moralisk rätt?
Strängaste domen hittills är på 16 miljoner.
Finns det någon insamlig för dom som har blivigt dömda? Tänkte man kanske skulle kunna skänka en liten slant?
March 14, 2004
Marcan- wrote: En sak jag funderar över är att han (och resten av hans staff på APB) tjänar ju uppenbarligen pengar på detta. Men varför? Skulle jag kunna göra samma sak och ha det som yrke?
Jag skulle inte kunna, pricis som att jag inte skulle kunna jobba som bödel :cy:
November 4, 2001
Tycker det är så kul att sverige går käpprätt åt helvete!!
Piratkopiering är olagligt men man får ta mig fan prioritera!
Ett företag som torskar lite pengar kan ju inte jämföras med olk som blir skadade.... Man ska inte glömma att dom som tjatar om att dom förlorar pengar är direktörerna på skivbolagen som har 90 000:- i månaden!
testa att gå ner till 15k / månad sen kan du tjata!!!!
Man kan ju inte starta ett "jaga brottslingar gäng" och avlyssna telefoner efter behag osv utan att åka dit.. APB gör ju i princip det och polisen följer dem, Om polisen går blint efter "tips" från APB så är det ju inte långt kvar till andra följer regker/tips som "obehörig" hittar på.
Svergie kan ju snart döpas om till Colombia 2 och styras av killarna med florsocker i påsar.
Tips till sveriges regering och polis: Ta för HELVETE och börja jaga mördare/misshandlare/väldtäcktsmän i stället för att slösa pengarna på SKIT!
Hade jag varit direktör för ett skivbolag hade jag gladerligen tagit nåra tusen mindre i månaden (av mina nästan 100k) och vetat att mina barn kunde gå utanför dörren utan att bli sönderslagna!
March 14, 2004
http://www.svd.se/dynamiskt/in.....322277.asp
Sattsa på detta i stället! Det är hårdare straff för att dela ut en film än att misshandla barn!
March 11, 2003
Jag blev så förbannad över den enkelsidiga rapporteringen från AB att jag skrev ett syrligt brev till journalisten.
Jag är absolut inte för piratkopiering, men samtidigt känns det inte riktigt bra när samhället tillåter klart tveksamma metoder från en organisation som företräder företag med ofattbar ekonomisk makt.
March 14, 2001
Finns säkert en massa folk på publichubbar på dc som blir lite rädd, men de som har tillgång till privathubbar och ftper med bättre säkerheten än bara ett lösenord kommer de aldrig komma åt iaf.. så jag tror nog inte att jag kommer beröras av deras framfart hos "småpiraterna"..
January 12, 2004
Som jag ser det är det bra att det som har hänt har hänt.
Det bästa är att lagen provas, och att metoderna sätts på prov, dvs vad får man göra och inte göra.
Som jag har förstått det hela så är det väldigt luddigt och diffust när det gäller lagen kring detta.
Så länge lagar och regler följs, och att oskyldiga får upprättelse och ersättning vid felaktiga tillslag, så kör på.
September 12, 2001
denstore wrote: Jag blev så förbannad över den enkelsidiga rapporteringen från AB att jag skrev ett syrligt brev till journalisten.
Jag är absolut inte för piratkopiering, men samtidigt känns det inte riktigt bra när samhället tillåter klart tveksamma metoder från en organisation som företräder företag med ofattbar ekonomisk makt.
Oja...hela artikeln var oehört ensidigt och helt utan besvärliga frågor till herr Pontén.
Känns som ett "beställningsjobb".
March 11, 2003
obelix wrote: Som jag ser det är det bra att det som har hänt har hänt.
Det bästa är att lagen provas, och att metoderna sätts på prov, dvs vad får man göra och inte göra.
Som jag har förstått det hela så är det väldigt luddigt och diffust när det gäller lagen kring detta.
Så länge lagar och regler följs, och att oskyldiga får upprättelse och ersättning vid felaktiga tillslag, så kör på.
Saken är väl att lagen är ganska tydlig vad saken gäller. Den nya lagen som har blivit uppskjuten ett antal gånger nu, kommer kanske att sätta stopp för en del, men inte som det ser ut idag.
Det APB har gjort är att de i sina försök att stoppa fildelningen, själva har brutit mot lagen, och ofta med myndigheternas goda minne.
Att man väljer att låta lagen företräda den som har mest pengar och makt känns rätt illa.
March 14, 2004
obelix wrote: Som jag ser det är det bra att det som har hänt har hänt.
Men så du tycker att det är lämpligt att få behöva betala 16miljoner kronor och få 2 års fängelsestraff för att ha delat film? När dom flästa barnmisshandlare inte ens får fängelse? Jag tycker att polisen prioriterar konstigt. Kan dom bara inte säga till herr Pontén att han får vara god och vänta tills alla grövre brott i turordningen är fixade? Är det lämpligt att det ska ta 2år innan dom granskar ett fall om våldtäkt men någon dag när Pontén och hans lobbyistpolare anmäler?
Vi har en jävla korrupt sosse regering och då går det så här!
3 Guest(s)