May 23, 2002
Gueno wrote: [quote=skiroy]Men jag vill hellre ha en riktigt ringensmiskare än en svajig merca. 🙂
Svajig.. knappsat.. den är som en gocart.
En riktig kurvslickare.
Ringensmiskare.. då finns det bara en bil..
BMW M3 CSL.
Den är snabbare än en Porsche GT3 på ringen. 8)
Dessutom är ju M3:an snyggare.
Lotus Elise med 160hk är snabbare än BMW M3 CSL på ringen. Dessutom drar den bara drygt en liter milen på bana 😮
June 3, 2001
[Gamepredator wrote: Sulan]Lotus Elise med 160hk är snabbare än BMW M3 CSL på ringen. Dessutom drar den bara drygt en liter milen på bana 😮
Den väger la bara 710kg med.
Beemern väger ju 1495kg alltså mer än det dubbla.
Det gör en jääkla skillnad. 🙂
Hur mycket soppa den drar är ovilktigt i sådana här sammanhang. 😛
Har ni sett min nya avatar föresten? 8)
January 6, 2003
Gueno wrote: [quote=skiroy]Men jag vill hellre ha en riktigt ringensmiskare än en svajig merca. 🙂
Svajig.. knappsat.. den är som en gocart.
En riktig kurvslickare.
Ringensmiskare.. då finns det bara en bil..
BMW M3 CSL.
Den är snabbare än en Porsche GT3 på ringen. 8)
Dessutom är ju M3:an snyggare.
Hmpf!
Nu var det ju så att M3:an hade R-däck och GT3:an hade orginal gatdäck (vilket jag redan har förklarat för dig), vilket gör många sekunder. Det är ju inte så konstigt att dom är ungefär lika snabba, samma effekt och samma vikt!
Fast nu har jag ju inte kört eller åkt i en M3csl, men har åkt med i en GT3:a! Vilken bil! Märks att det är tysk precision 😀
En riktig Ring-bil är en Gambella 750 EVO, MUMMA!! Det är en sportbil det!
Dom har kört Gemballa GTR600 Biturbo på 7,23 min på Nürburgring. Utan R-däck eller slicks!
Då har man inte släppt ut o testat GTR 750 EVO med 800hk, GTR600 har nog "bara" 650hk om jag inte minns helt fel!
Sen finns det en annan Porsche som gör åttor runt GTR 750:
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Ganska mycket snyggare än en M3csl!
Endast 311500 Euro
June 3, 2001
ando wrote: Hmpf!
Nu var det ju så att M3:an hade R-däck och GT3:an hade orginal gatdäck.*bilder*
Ganska mycket snyggare än en M3csl!
Endast 311500 Euro
Ja.. jag vet men den var ändå snabbare. 😛
Men jag tycker endå att GT3:an borde vara snabbare, den är ju ändå byggd för rejs. Rätta mig om jag har fel.
Hälften så snygg å mer än dubbelt så dyr. 😛
May 23, 2002
Gueno wrote: Var tanken att dom skulle lacka om hela skärmen eller?
Isåfall tänker jag inte göra det.. det blir olika nyans på lacken, det syns lång väg. 😮
Fan har du inte läst bilsport? När det kommer en sån här motgång så är det meningen att du ska få en redig nytändning, plocka ner bilen i molekyler, styla utav bara den, trimma till minst dubbla effekten och till sist lacka bilen i nån skrikig färg... Kanske du får stå där me mercan på förstasidan? 🙂
January 6, 2003
[Gamepredator wrote: Sulan][quote=Gueno]Var tanken att dom skulle lacka om hela skärmen eller?
Isåfall tänker jag inte göra det.. det blir olika nyans på lacken, det syns lång väg. 😮
Fan har du inte läst bilsport? När det kommer en sån här motgång så är det meningen att du ska få en redig nytändning, plocka ner bilen i molekyler, styla utav bara den, trimma till minst dubbla effekten och till sist lacka bilen i nån skrikig färg... Kanske du får stå där me mercan på förstasidan? 🙂
Bilsport? Jaha, du menar Spoilernytt? 😀
Det går väl inte snabbare för att han stylar eller lackar om den?
Gueno, sälj din merca och köp en M3E30 och sätt på öhlins-dämpare för pengarna som blir över. Sen ger du resten till mig 8)
June 3, 2001
[Gamepredator wrote: Sulan]När det kommer en sån här motgång så är det meningen att du ska få en redig nytändning, plocka ner bilen i molekyler, styla utav bara den, trimma till minst dubbla effekten och till sist lacka bilen i nån skrikig färg
Emm.. näe..
Det är Merca vi snackar om inte Opel Manta.
Sälja bästaste cabben? 😮 :bgrin:
May 23, 2002
Gueno wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]När det kommer en sån här motgång så är det meningen att du ska få en redig nytändning, plocka ner bilen i molekyler, styla utav bara den, trimma till minst dubbla effekten och till sist lacka bilen i nån skrikig färg
Emm.. näe..
Det är Merca vi snackar om inte Opel Manta.
Sälja bästaste cabben? 😮 :bgrin:
Hur funkar cabben på vintern? Och varför åker du inte BMW?
June 3, 2001
[Gamepredator wrote: Sulan]Hur funkar cabben på vintern? Och varför åker du inte BMW?
Eftersom att det är en plåtcab så funkar den utmärkt på vintern som en bil med tak.
Dock kan det bli imma på ruterna eftersom att det inte finns några venulationshål.
Finns inget som släpper ut luften ut ur kupén.
Men den försvinner ju på ett kick om man sätter igång AC:n. 😀
Varför.. för att dom inte har nån modell med plåtcab vad jag vet. 😕
May 23, 2002
Gueno wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]Hur funkar cabben på vintern? Och varför åker du inte BMW?
Eftersom att det är en plåtcab så funkar den utmärkt på vintern som en bil med tak.
Dock kan det bli imma på ruterna eftersom att det inte finns några venulationshål.
Finns inget som släpper ut luften ut ur kupén.
Men den försvinner ju på ett kick om man sätter igång AC:n. 😀
Varför.. för att dom inte har nån modell med plåtcab vad jag vet. 😕
Ok. Jag har ju något år kvar till körkorten men funderar starkt på nån BMW sen. Typ något från slutet av 80 talet som är fullsmetad 🙂 . Tycker man får ganska mycket för pengarna då. Attans sköna kärror. Alternativet är väl nån rapp japsare eller nån corvette.
June 3, 2001
[Gamepredator wrote: Sulan]Ok. Jag har ju något år kvar till körkorten men funderar starkt på nån BMW sen. Typ något från slutet av 80 talet som är fullsmetad 🙂 . Tycker man får ganska mycket för pengarna då. Attans sköna kärror. Alternativet är väl nån rapp japsare eller nån corvette.
Bra att du vill ha en riktig bil. 8)
Corvette.. drar saten me soppa.
January 6, 2003
[Gamepredator wrote: Sulan]Ok. Jag har ju något år kvar till körkorten men funderar starkt på nån BMW sen. Typ något från slutet av 80 talet som är fullsmetad 🙂 . Tycker man får ganska mycket för pengarna då. Attans sköna kärror. Alternativet är väl nån rapp japsare eller nån corvette.
Vad prioriterar du mest? Väghållning eller effekt? Hur mycket pengar vill du lägga ut?
Finns massor med bra E30:
M3, 325, 318is
May 23, 2002
Jag vet inte hur min, just nu inte allt för välmående, ekonomi kommer se ut direkt efter jag har tagit kortet så vad det blir för bil får vi se då. Jag vill väl ha en hyfsat rapp bil, ca 140hk duger ganska bra. Väghållningen ska vara av de bättre slaget så man kan hålla lite hastigheter 🙂 .
Anledningen till att jag funderar på en Corvette är att en kompis till mig är riktigt säker på cheva motorer och kan du ut väldigt mycket "säker" effekt ur dem för relativt små summor.
January 6, 2003
Då går du och köper en 318is som har bra väghållning med bilstein-dämpare orginal. (Måste vara en med 16v och tillverkad 1989 - 1991, annars är det bara 113hk och det står med stort S istället för litet)
Den har 136hk, 195nm, med M-Chassi. Tyvärr tillverkades det bara 14200 st och 8000 gick direkt till USA, så det finns inte specielt många i Sverige.
M3 kan vi nog utesluta för dom börjar på 50-60 000 till 120 000.
En 325:a är ju aldrig fel med sin 6:a på 170hk men väghållningen är något sämmre än 318is. Dom ligger ungefär på samma pris; 15 000 (dålig), till 30 000 (riktigt fina)
Men med ett par kula koni på 325:an och lite andra modiferingar så blir den bra också.
May 23, 2002
http://www2.blocket.se/view/13.....39.htm?l=0
Va tycks om denna?
June 3, 2001
Det finns massor av gamla femmor att fynda bland. 😀
Kolla efter fel:
1, Glapp i styr- och spindelleder.
2, Problem vid varmstarter. Brustna topplocksbultar på 520i och 525i.
3, Svag handbroms.
4, Trasigt centrallås.
5, Gummit på gaspedalen utnött.
6, Oljeläckage i slutväxel.
7, Slitna tvärbalksbussningar.
8, Läckage i avgassystem.
9, Skadade strålkastare.
10, Otäta sidorutor bak.
Det viktigaste av allt!!
Kolla att serviceboken är ordentligt ifylld.
2 Guest(s)