September 27, 2004
Delph1 wrote:
Wolf, Black Label Society, Machine Head, Lost Horizon (Fastbullit: Dom äger, tack!), Falconer, Evergrey, Sahara Hotnights för att nämna några åtmistone hyfsade band 😉
Inget av dom kan ju mäta sig med de stora ännu, men jag har hopp för åtminstone en del av dom 🙂
//Andreas
Ok får ta och kolla upp de banden, men om det skulle visa sej att de är bra så raseras ju hela min världsbild och min fasta övertygelse att musiken dog tillsammans med Cliff Burton.
November 27, 2003
Mr Baggins wrote: [quote=Delph1]
Wolf, Black Label Society, Machine Head, Lost Horizon (Fastbullit: Dom äger, tack!), Falconer, Evergrey, Sahara Hotnights för att nämna några åtmistone hyfsade band 😉
Inget av dom kan ju mäta sig med de stora ännu, men jag har hopp för åtminstone en del av dom 🙂
//Andreas
Ok får ta och kolla upp de banden, men om det skulle visa sej att de är bra så raseras ju hela min världsbild och min fasta övertygelse att musiken dog tillsammans med Cliff Burton.
Cliff Burton may he R.I.P.
Wolf låter fasen exakt som Maiden gör på sina första album. När de drog igång Charlot The harlot live trodde jag fan att jag hade hela DiAnno o co framför mig. Fick sån jävla ståpäls att jag kunde ha lyft taket.
Black Label Society är i princip Zakk Wylde. Han upptäcktes av alla vår gud Ozzy. :worshipp: Killen lirar gitarr som ingen annan.
Lost Horizon är svensk heavy metal när som är som bäst helt enkelt: vrålande gitarrer och trummor som dunkar utav bara helvete.
Falconer, tja jag gick i samma klass som gitarristens lillebror så jag är kanske ilte partisk, men Mindtraveller är fanimej en av de bästa låtar jag någonsin hört!
Evergrey är något ojämna men otroligt sköna när de väl får till det.
Sahara Hotnights behöver väl knappast någon närmare beskrivning. Fyra tjerj som vrålar osh punkar loss. Sveriges snyggaste trummis utan tvivel. Skulle inte ens tveka på att flyga upp till Umeå på stört om hon ringde 😀
Och detta är bara vad Sverige kommit med egentligen 😉 Tyskland har säkert lyckats spotta fram något vettigt de senaste 15 åren 🙂
//Andreas
March 21, 2003
Death On Wings wrote: Cannibal Corpse
Morbid Angel
The Crown
Meshuggah
Vader
Napalm Death
Gorgasm
Testament
Nile
Immersed In Blood
Hypocrisy
Entombed
Dying Fetus
Darkane
Cryptopsy
Cephalic Carnage110% dansband 🙂
Menar du att du lyssnar seriöst på Cannibal Corpse ? :cy: :cy: (Me blir rädd)
December 31, 2001
Farbror wrote: [quote=Death On Wings]Cannibal Corpse
Morbid Angel
The Crown
Meshuggah
Vader
Napalm Death
Gorgasm
Testament
Nile
Immersed In Blood
Hypocrisy
Entombed
Dying Fetus
Darkane
Cryptopsy
Inte så mycket nuförtiden som det var förr, men vist några låtar om dagen går det säkerligen genom högtalarna.
April 10, 2003
Farbror wrote: [quote=Death On Wings]Cannibal Corpse
Morbid Angel
The Crown
Meshuggah
Vader
Napalm Death
Gorgasm
Testament
Nile
Immersed In Blood
Hypocrisy
Entombed
Dying Fetus
Darkane
Cryptopsy
Cannibal corpse kan vara riktigt sköna, dom är riktigt bra live.
För övrigt så har en gammal CC medlem (Jack Owen) samt Dave Suzuki från Vital Remains slagit sig ihop med deicide efter att dom kickade Hoffman bröderna
då dom enligt Glen var anledningarna till inställda spelningar och dyligt
Att Deicide skulle göra en permanent ändring i Line-up:en trodde jag aldrig skulle hände dock så vad jag hört så skall den nya line-upen vara riktigt grym live.
April 10, 2003
Death On Wings wrote: Ingen som lyssnar på The crown ?
Svenskt band från trollhättan. Synd att de släppte sin sista platta i sommras 🙁
Ett av mina favoritband, gillar derast första album The Burning mest då denna har ett riktigt grymt skyst sound.
Annars finns det band som
Deceit
Man must Die
Kataklysm (Ett annat av mina favoriserade band)
2 Guest(s)