September 2, 2003
Nu är det såhär att jag ständigt tappar bort nycklar. Vet att jag inte tappar dem utomhus eller att dem blir snodda. Jag lägger dem helt enkelt någonstans i vårat hus och de försvinner ALLTID. Tappar i snitt bort en nyckalknippa i månaden. Så mitt problem är omfattande.
Vad kostar det att hyra/köpa en metalldetektor, och vad finns det för typer. Vart kan man köpa dessa och hur bra är dem? Någon som har lite matnyttig info?
Som vanligt när jag skapar trådar här gäller regeln: endast SERIÖSA inlägg.
September 2, 2003
BelGarath wrote: eller så införskaffar man ett nyckelskåp vid dörren
och gör som vana att hänga upp dom där när du kommer in...
En omöjlighet för mig, vi har ett nycklskåp men man är ju aldrig tillräckligt pigg för att orka hänga nycklarna där. Kanske funkar någon vecka när man fortfarande är motiverad, men sedan kommer man hem från krogen och bara slänger nycklarna någonstans i rummet. Eller så kommer man hem från skolan och är skittrött och så har man inte en tanke på att hänga upp nycklarna i något nyckelskåp.
Nejtack, nyckelsökare är min melodi.
September 2, 2003
Tindy wrote: Ja, annars finns det sökare som är skitsmå, lägg i byxfickan, och så fort de kommer mer än 3 m ifrån nycklarna (där sändaren sitter) så tjuter det.
Underbart att de är små också, eftersom jag hatar och ha saker i fickorna. Men frågan är: Vart kan jag köpa en sådan?
September 2, 2003
Krqagyzzz wrote: kommer du inte tappa bort sökaren med då? 😛
metalldetektor är nog inte att tänka på annars, det finns så mycket metall inne i ditt hus så den skulle pipa för mycket mer än bara dina nycklar.
Det finns ju självklart en överhängande risk. Men efterssom jag inte skulle behöva använda nyckelsökaren varje dag så behöver jag ju därför inte bära med mig den jämnt. Då är det ju bara att lägga den i min special låda, och endast plocka fram den när nycklarna är borta..
October 16, 2004
April 11, 2003
galningen wrote: [quote=Tindy]Ja, annars finns det sökare som är skitsmå, lägg i byxfickan, och så fort de kommer mer än 3 m ifrån nycklarna (där sändaren sitter) så tjuter det.
Underbart att de är små också, eftersom jag hatar och ha saker i fickorna. Men frågan är: Vart kan jag köpa en sådan?
Hitta Denna och Denna sida. Kanske finns fler men det va dom jag hitta. Tror dock på den första.
March 27, 2003
Jag har nycklarna i fickan (höger för den som bryr sig). När jag låst/låst upp nån dörr lägger jag tillbaka nycklarna i fickan. Sen på kvällen lägger jag dom mitt på skrivbordet (tillsammans med allt annat man ska ha i fickorna nästa morgon).
Vet ni va jag gör nästa morgon? Jo, jag tar nycklarna och lägger dem i höger ficka. 😉
January 19, 2003
Adam wrote: Jag har nycklarna i fickan (höger för den som bryr sig). När jag låst/låst upp nån dörr lägger jag tillbaka nycklarna i fickan. Sen på kvällen lägger jag dom mitt på skrivbordet (tillsammans med allt annat man ska ha i fickorna nästa morgon).
Vet ni va jag gör nästa morgon? Jo, jag tar nycklarna och lägger dem i höger ficka. 😉
Samma här!
Funkar alltid!
May 19, 2003
em wrote: [quote=Adam]Jag har nycklarna i fickan (höger för den som bryr sig). När jag låst/låst upp nån dörr lägger jag tillbaka nycklarna i fickan. Sen på kvällen lägger jag dom mitt på skrivbordet (tillsammans med allt annat man ska ha i fickorna nästa morgon).
Samma här!
Funkar alltid!
Samma här fast vänster ficka ;). Mobilen är i höger.
May 17, 2002
Callister wrote: Jag har nycklarna i vänster, har alltid haft det och MÅSTE ha dom där!
Lägger dom på bordet lr något hemma men ibland så har man lagt dom nånstans, o sen letar man genom rummet 20 timmar men hittar inte! Så ligger de på något ställe där man INTE lagt dom. SPÖKEN!
vänster ska det vara, mobilen i höger plånboken i höger bak och almenackan i vänster bak.
sedan det där med att saker försvinner, för mig så är det inte nycklarna ut fällkniven som försvinner stup i kvarten. Jag har koll på den en vecka i stöten ungefär sedan måste den ta semester eller nått och försvinner då spårlöst i allt från en weekend till flera veckor.. skumt...
2 Guest(s)