Metallica repar nytt material!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Metallica repar nytt material!
DexiL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 462
sp_UserOfflineSmall Offline
994645
December 23, 2005 - 11:17 am
sp_Permalink sp_Print

Är jag den enda som gillar St. anger? De gamla låtarna är ju iofs bra, men tack och lov så utvecklas band efter ett tag. Jag skulle tycka det vore värre om de behöll sitt gamla sound och fortsatte i samma rikting hela tiden.
St. Anger känns mycket modernare än tidigare skivan, mycket hårda riff och trevliga basgångar. Virvelljudet är lite unikt, men jag tycker det är lite halvballt. Solon kan vara lite halvsvårt att få in i sådan musik.
Jag hoppas iaf att nya skivan kommer låta mer som St. Anger än tidigare skivor.

Fia.B
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 568
994647
December 23, 2005 - 11:32 am
sp_Permalink sp_Print

Jag vill ha tillbaks gamla 80-tals trashiga Metallica!

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
994666
December 23, 2005 - 12:55 pm
sp_Permalink sp_Print

DexiL wrote: Är jag den enda som gillar St. anger? De gamla låtarna är ju iofs bra, men tack och lov så utvecklas band efter ett tag. Jag skulle tycka det vore värre om de behöll sitt gamla sound och fortsatte i samma rikting hela tiden.
St. Anger känns mycket modernare än tidigare skivan, mycket hårda riff och trevliga basgångar. Virvelljudet är lite unikt, men jag tycker det är lite halvballt. Solon kan vara lite halvsvårt att få in i sådan musik.

Hoppas du pratar om Load/Reload. För då håller jag delvis med dig även om St. Anger fortfarande är skit i min mening. Låtar på 8minuter utan ett enda solo är fan sorgligt och inte metal.

Fia.B wrote: Jag vill ha tillbaks gamla 80-tals trashiga Metallica!

:heart:

//Andreas

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
994703
December 23, 2005 - 2:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Fia.B wrote: Jag vill ha tillbaks gamla 80-tals trashiga Metallica!

Efter jag har hört ett par rätt nya klipp med Metallica vill jag inte ha tillbaka Metallica alls. Dom skulle ha laggt av för länge sen.

Frud
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 771
994786
December 23, 2005 - 6:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Har lyssnat lite på "The Black Album" nu. En hel del bra låtar på den skivan ju 😛
Speciellt " Sad but True".

Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
994792
December 23, 2005 - 6:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=DexiL]Är jag den enda som gillar St. anger? De gamla låtarna är ju iofs bra, men tack och lov så utvecklas band efter ett tag. Jag skulle tycka det vore värre om de behöll sitt gamla sound och fortsatte i samma rikting hela tiden.

Hoppas du pratar om Load/Reload. För då håller jag delvis med dig även om St. Anger fortfarande är skit i min mening. Låtar på 8minuter utan ett enda solo är fan sorgligt och inte metal.

Om jag får säga mitt så är ett tvåminuterssolo i en tre minuter lång låt väldans mycket värre. 😉

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
994823
December 23, 2005 - 8:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=Delph1][quote=DexiL]Är jag den enda som gillar St. anger? De gamla låtarna är ju iofs bra, men tack och lov så utvecklas band efter ett tag. Jag skulle tycka det vore värre om de behöll sitt gamla sound och fortsatte i samma rikting hela tiden.

Om jag får säga mitt så är ett tvåminuterssolo i en tre minuter lång låt väldans mycket värre. 😉

Vilket låt skulle det vara? :wide:

//Andreas

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
994900
December 24, 2005 - 1:14 am
sp_Permalink sp_Print

Metallica har tagit livet av sig själv och kan nog aldrig återuppstå.

ribban
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 565
995041
December 24, 2005 - 4:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Finns bara ett metallica album som enligt mej är riktigt bra. KILL 'EM ALL

Fogge
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 20
995045
December 24, 2005 - 5:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Hursomhelst ska det bli spännande, de har ju förändrats sen åttiotalet av förklarliga anledningar, och att St. Anger blev en speciell platta är heller inget konstigt.

Sen kan man tycka vadfan som helst om deras "nittiotalsplattor", de kommer fortsätta att utvecklas och göra den musik de gillar och känner för, och det vore kul med nya formexperiment i stil med S&M-plattan/konserten, inte kanske just en konsert med en stråkorkester till men något som omdefinierar hur man ser på Metallica och musik.

Så länge de fortsätter göra bra musik och vara en grym liveakt tänker jag också lyssna på dem. När de gör sin "sista världsturne" om tjugo år precis som Rolling Stones kanske jag låter bli att se dem om de kommer till Sverige, men man vet aldrig. Ett gammalt metalhjärta rostar aldrig. 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 53
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL