May 7, 2004
Är jag den enda som gillar St. anger? De gamla låtarna är ju iofs bra, men tack och lov så utvecklas band efter ett tag. Jag skulle tycka det vore värre om de behöll sitt gamla sound och fortsatte i samma rikting hela tiden.
St. Anger känns mycket modernare än tidigare skivan, mycket hårda riff och trevliga basgångar. Virvelljudet är lite unikt, men jag tycker det är lite halvballt. Solon kan vara lite halvsvårt att få in i sådan musik.
Jag hoppas iaf att nya skivan kommer låta mer som St. Anger än tidigare skivor.
November 27, 2003
DexiL wrote: Är jag den enda som gillar St. anger? De gamla låtarna är ju iofs bra, men tack och lov så utvecklas band efter ett tag. Jag skulle tycka det vore värre om de behöll sitt gamla sound och fortsatte i samma rikting hela tiden.
St. Anger känns mycket modernare än tidigare skivan, mycket hårda riff och trevliga basgångar. Virvelljudet är lite unikt, men jag tycker det är lite halvballt. Solon kan vara lite halvsvårt att få in i sådan musik.
Hoppas du pratar om Load/Reload. För då håller jag delvis med dig även om St. Anger fortfarande är skit i min mening. Låtar på 8minuter utan ett enda solo är fan sorgligt och inte metal.
Fia.B wrote: Jag vill ha tillbaks gamla 80-tals trashiga Metallica!
:heart:
//Andreas
October 23, 2004
Har lyssnat lite på "The Black Album" nu. En hel del bra låtar på den skivan ju 😛
Speciellt " Sad but True".
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
February 12, 2003
Delph1 wrote: [quote=DexiL]Är jag den enda som gillar St. anger? De gamla låtarna är ju iofs bra, men tack och lov så utvecklas band efter ett tag. Jag skulle tycka det vore värre om de behöll sitt gamla sound och fortsatte i samma rikting hela tiden.
Hoppas du pratar om Load/Reload. För då håller jag delvis med dig även om St. Anger fortfarande är skit i min mening. Låtar på 8minuter utan ett enda solo är fan sorgligt och inte metal.
Om jag får säga mitt så är ett tvåminuterssolo i en tre minuter lång låt väldans mycket värre. 😉
November 27, 2003
Mean Machine wrote: [quote=Delph1][quote=DexiL]Är jag den enda som gillar St. anger? De gamla låtarna är ju iofs bra, men tack och lov så utvecklas band efter ett tag. Jag skulle tycka det vore värre om de behöll sitt gamla sound och fortsatte i samma rikting hela tiden.
Om jag får säga mitt så är ett tvåminuterssolo i en tre minuter lång låt väldans mycket värre. 😉
Vilket låt skulle det vara? :wide:
//Andreas
December 16, 2005
Hursomhelst ska det bli spännande, de har ju förändrats sen åttiotalet av förklarliga anledningar, och att St. Anger blev en speciell platta är heller inget konstigt.
Sen kan man tycka vadfan som helst om deras "nittiotalsplattor", de kommer fortsätta att utvecklas och göra den musik de gillar och känner för, och det vore kul med nya formexperiment i stil med S&M-plattan/konserten, inte kanske just en konsert med en stråkorkester till men något som omdefinierar hur man ser på Metallica och musik.
Så länge de fortsätter göra bra musik och vara en grym liveakt tänker jag också lyssna på dem. När de gör sin "sista världsturne" om tjugo år precis som Rolling Stones kanske jag låter bli att se dem om de kommer till Sverige, men man vet aldrig. Ett gammalt metalhjärta rostar aldrig. 🙂
1 Guest(s)