October 24, 2002
skiroy wrote: Såg du dokumentären som handlade om idrottsmäns depressioner efter den aktiva kärriären?
Det har visat sig att det är ytterst vanligt med depressioner efter dom har slutat, krydda detta med en del händelser i livet kombinerat med en viss personlighet så är det i flera fall inget förvånande att självmord förekommer bland idrottsmän som har slutat.
Behöver inte vara steroider i det här fallet.
Men visst...jag är medveten om att det förekommer.I vilket fall som helst.
R.I.P Micke...
Nej, självklart behöver det inte vara steroider, bara att när jag hör att en fd toppidrottman råkat ur för något som även är en mycket vanlig bieffekt av roider så dyker den misstanken upp. Hur som helst så är det grymt synd för Micke var en trevlig prick.
October 1, 2003
Deuterium wrote: [quote=Farbror]Fattar inte varför man någonsin skulle ta självmord....:|
Käkat steorider, som i sin tur rubbar en kemiska balansen i hjärnan vilket kan göra en djupt deprimerad, väldigt väldigt deprimerad. Fast man behöver visserligen inte käka steorider för att bli deprimerad, men depressioner är en vanlig bieffekt hos vissa roider...
Du är ju extremt dum som säger sådär.. Rent idiotiskt ! Mikael Ljungberg har alltid varit med och kämpat mot dopning och när en idiot som du kommer och skriver sådär blir jag förbannad..
Han var i en djup depression dels pg.a. att han var tvungen att sluta med brottningen pga sin axel, samt pga sin mammas död två år tidigare. Sen finns det en del personer inom "brottarsverige" som har varit extremt nedsättande mot Mikael. Jag nämner inga namn men dom som är någotlunda insatt i brottningen vet nog mycket väl. Sverige har förlorat en stor idr ottspersonlighet och vi kommer aldrig att få honom tillbaka
Jag är faktiskt granne med Plupp..
October 24, 2002
pewe` wrote: [quote=Deuterium][quote=Farbror]Fattar inte varför man någonsin skulle ta självmord....:|
Käkat steorider, som i sin tur rubbar en kemiska balansen i hjärnan vilket kan göra en djupt deprimerad, väldigt väldigt deprimerad. Fast man behöver visserligen inte käka steorider för att bli deprimerad, men depressioner är en vanlig bieffekt hos vissa roider...
Du är ju extremt dum som säger sådär.. Rent idiotiskt ! Mikael Ljungberg har alltid varit med och kämpat mot dopning och när en idiot som du kommer och skriver sådär blir jag förbannad..
Nämn en som utöverar fysiska aktiviteter som hävdar att hon inte är emot doping...
Personagrepp strider emot forumets regler, bara så du vet.
December 5, 2001
Deuterium wrote: [quote=pewe`][quote=Deuterium][quote=Farbror]Fattar inte varför man någonsin skulle ta självmord....:|
Nämn en som utöverar fysiska aktiviteter som hävdar att hon inte är emot doping...
Skulle inte förvåna mig om många NHL-spelare är det, för där kollar dem inte sånt 👿
May 3, 2004
Deuterium wrote: [quote=Farbror]Fattar inte varför man någonsin skulle ta självmord....:|
Har sett dig på ett antal styrketräningsforum och bara för du har fått en skev bild av preparat där så betyder det inte att hela idrottsvärlden håller på med sånt. Brottare kollas väldigt noga, särskilt dom med roliga öron 🙂 hihi
Edit: Såg nu att du skrev att du bara fick en känsla av det men men jag tror han var ren. Rest in peace!
May 17, 2002
Jag tror inte Ljungberg käkade steroider, om han gjorde det förstår jag inte hur han lyckades klara sig utan minsta tillstymmelse till misstanke ens..
July 27, 2002
Deuterium wrote: [quote=Callister]Man blir ju deprimerad när man SLUTAR med steroiderna. Inte medans.. 🙂
Det där stämmer verkligen inte.
Depression och ångest vid abstinens
Precis som vid annat missbruk byggs det upp ett beroende och personen drabbas av abstinens när han slutar använda anabola steroider. När man tillför hormoner utifrån upphör kroppens egen produktion av testosteron och detta anses bidra till abstinenssymtomen. Det kan ta upp till ett halvår innan kroppens egen hormonproduktion återigen är i balans. Många fall finns beskrivna om hur depression och ångest dominerar sinnestillståndet hos kroppsbyggare som slutat kura. Självförtroendet rinner av i snabbare takt än musklerna dom byggt upp. Mera till-kommer aptitlöshet, koncentrationssvårigheter och apati. Våldet ser annorlunda ut, det karakteriseras av ökat beräknande. Planerade självmord och avrättningslika mord är uttryck för våld under abstinensfasen.
Vad har du själv att komma med? Egna erfarenheter? Stick och ......
October 1, 2003
Deuterium wrote: [quote=pewe`][quote=Deuterium][quote=Farbror]Fattar inte varför man någonsin skulle ta självmord....:|
Skiter fullständigt om det strider emot forumets regler.. När det kommer en person som inte vett någonting alls och säger något sådant så blir jag förbannad..
October 1, 2003
pewe` wrote: [quote=Deuterium][quote=pewe`][quote=Deuterium][quote=Farbror]Fattar inte varför man någonsin skulle ta självmord....:|
Skiter fullständigt om det strider emot forumets regler.. När det kommer en person som inte vet någonting alls och säger något sådant så blir jag förbannad..
October 24, 2002
Krqagyzzz wrote: Jag tror inte Ljungberg käkade steroider, om han gjorde det förstår jag inte hur han lyckades klara sig utan minsta tillstymmelse till misstanke ens..
Av alla eliterna, hur många tror du trycker och hur många åker dit?
Callister wrote: Depression och ångest vid abstinens
Precis som vid annat missbruk byggs det upp ett beroende och personen drabbas av abstinens när han slutar använda anabola steroider. När man tillför hormoner utifrån upphör kroppens egen produktion av testosteron och detta anses bidra till abstinenssymtomen. Det kan ta upp till ett halvår innan kroppens egen hormonproduktion återigen är i balans. Många fall finns beskrivna om hur depression och ångest dominerar sinnestillståndet hos kroppsbyggare som slutat kura. Självförtroendet rinner av i snabbare takt än musklerna dom byggt upp. Mera till-kommer aptitlöshet, koncentrationssvårigheter och apati. Våldet ser annorlunda ut, det karakteriseras av ökat beräknande. Planerade självmord och avrättningslika mord är uttryck för våld under abstinensfasen.
Vad har du själv att komma med? Egna erfarenheter? Stick och ......
Fråga valfri person som kurat några gånger, väldigt många råkar ut för att psyket leker med dem under kurens gång.
pewe` wrote: Skiter fullständigt om det strider emot forumets regler.. När det kommer en person som inte vett någonting alls och säger något sådant så blir jag förbannad..
Får man inte ha misstankar?
KorSpo wrote: Har sett dig på ett antal styrketräningsforum och bara för du har fått en skev bild av preparat där så betyder det inte att hela idrottsvärlden håller på med sånt. Brottare kollas väldigt noga, särskilt dom med roliga öron 🙂 hihi
Edit: Såg nu att du skrev att du bara fick en känsla av det men men jag tror han var ren. Rest in peace!
Möjligt att han är ren, skrev bild eller inte är ju svårt att avgöra. Kanske så att folk helt enkelt bara är naiva?
2 Guest(s)