micke ljungberg är död :<|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
micke ljungberg är död :<
Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
sp_UserOfflineSmall Offline
775902
November 18, 2004 - 11:50 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Såg du dokumentären som handlade om idrottsmäns depressioner efter den aktiva kärriären?

Det har visat sig att det är ytterst vanligt med depressioner efter dom har slutat, krydda detta med en del händelser i livet kombinerat med en viss personlighet så är det i flera fall inget förvånande att självmord förekommer bland idrottsmän som har slutat.

Behöver inte vara steroider i det här fallet.
Men visst...jag är medveten om att det förekommer.

I vilket fall som helst.
R.I.P Micke...

Nej, självklart behöver det inte vara steroider, bara att när jag hör att en fd toppidrottman råkat ur för något som även är en mycket vanlig bieffekt av roider så dyker den misstanken upp. Hur som helst så är det grymt synd för Micke var en trevlig prick.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
776026
November 18, 2004 - 2:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Synd.. f.d brottarkungen.

RIP Ljungberg.

pewe`
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 262
776033
November 18, 2004 - 2:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=Farbror]Fattar inte varför man någonsin skulle ta självmord....:|

Käkat steorider, som i sin tur rubbar en kemiska balansen i hjärnan vilket kan göra en djupt deprimerad, väldigt väldigt deprimerad. Fast man behöver visserligen inte käka steorider för att bli deprimerad, men depressioner är en vanlig bieffekt hos vissa roider...

Du är ju extremt dum som säger sådär.. Rent idiotiskt ! Mikael Ljungberg har alltid varit med och kämpat mot dopning och när en idiot som du kommer och skriver sådär blir jag förbannad..

Han var i en djup depression dels pg.a. att han var tvungen att sluta med brottningen pga sin axel, samt pga sin mammas död två år tidigare. Sen finns det en del personer inom "brottarsverige" som har varit extremt nedsättande mot Mikael. Jag nämner inga namn men dom som är någotlunda insatt i brottningen vet nog mycket väl. Sverige har förlorat en stor idr ottspersonlighet och vi kommer aldrig att få honom tillbaka

Jag är faktiskt granne med Plupp..

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
776057
November 18, 2004 - 2:39 pm
sp_Permalink sp_Print

pewe` wrote: [quote=Deuterium][quote=Farbror]Fattar inte varför man någonsin skulle ta självmord....:|

Käkat steorider, som i sin tur rubbar en kemiska balansen i hjärnan vilket kan göra en djupt deprimerad, väldigt väldigt deprimerad. Fast man behöver visserligen inte käka steorider för att bli deprimerad, men depressioner är en vanlig bieffekt hos vissa roider...

Du är ju extremt dum som säger sådär.. Rent idiotiskt ! Mikael Ljungberg har alltid varit med och kämpat mot dopning och när en idiot som du kommer och skriver sådär blir jag förbannad..

Nämn en som utöverar fysiska aktiviteter som hävdar att hon inte är emot doping...

Personagrepp strider emot forumets regler, bara så du vet.

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
776152
November 18, 2004 - 3:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=pewe`][quote=Deuterium][quote=Farbror]Fattar inte varför man någonsin skulle ta självmord....:|

Nämn en som utöverar fysiska aktiviteter som hävdar att hon inte är emot doping...

Skulle inte förvåna mig om många NHL-spelare är det, för där kollar dem inte sånt 👿

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
776161
November 18, 2004 - 4:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Man blir ju deprimerad när man SLUTAR med steroiderna. Inte medans.. 🙂

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
776168
November 18, 2004 - 4:09 pm
sp_Permalink sp_Print

sorgligt.. lite, kan inte säga att jag saknar någon iaf.. men lite sorgligt

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
776170
November 18, 2004 - 4:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Man blir ju deprimerad när man SLUTAR med steroiderna. Inte medans.. 🙂

Det där stämmer verkligen inte.

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
776177
November 18, 2004 - 4:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=Farbror]Fattar inte varför man någonsin skulle ta självmord....:|

Har sett dig på ett antal styrketräningsforum och bara för du har fått en skev bild av preparat där så betyder det inte att hela idrottsvärlden håller på med sånt. Brottare kollas väldigt noga, särskilt dom med roliga öron 🙂 hihi

Edit: Såg nu att du skrev att du bara fick en känsla av det men men jag tror han var ren. Rest in peace!

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
776182
November 18, 2004 - 4:29 pm
sp_Permalink sp_Print

🙁

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
776190
November 18, 2004 - 4:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror inte Ljungberg käkade steroider, om han gjorde det förstår jag inte hur han lyckades klara sig utan minsta tillstymmelse till misstanke ens..

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
776192
November 18, 2004 - 4:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Känns dock konstigt att sörja någon som tagit sitt eget liv, tycker mest synd om honom, eller tyckte då...

Callister
Member
Medlem
776197
November 18, 2004 - 4:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=Callister]Man blir ju deprimerad när man SLUTAR med steroiderna. Inte medans.. 🙂

Det där stämmer verkligen inte.

Depression och ångest vid abstinens

Precis som vid annat missbruk byggs det upp ett beroende och personen drabbas av abstinens när han slutar använda anabola steroider. När man tillför hormoner utifrån upphör kroppens egen produktion av testosteron och detta anses bidra till abstinenssymtomen. Det kan ta upp till ett halvår innan kroppens egen hormonproduktion återigen är i balans. Många fall finns beskrivna om hur depression och ångest dominerar sinnestillståndet hos kroppsbyggare som slutat kura. Självförtroendet rinner av i snabbare takt än musklerna dom byggt upp. Mera till-kommer aptitlöshet, koncentrationssvårigheter och apati. Våldet ser annorlunda ut, det karakteriseras av ökat beräknande. Planerade självmord och avrättningslika mord är uttryck för våld under abstinensfasen.

Vad har du själv att komma med? Egna erfarenheter? Stick och ......

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
776200
November 18, 2004 - 4:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Vafan, topicen gjorde mig nästan glad tills jag insåg att det stod "Micke" istället för "Fredde/Fredrik"...

Synd på en sådan atlet, han slutade ju på topp... Sorgligt slut efter slutet 🙁

pewe`
Kommer du hit ofta?
Medlem
776217
November 18, 2004 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=pewe`][quote=Deuterium][quote=Farbror]Fattar inte varför man någonsin skulle ta självmord....:|

Skiter fullständigt om det strider emot forumets regler.. När det kommer en person som inte vett någonting alls och säger något sådant så blir jag förbannad..

pewe`
Kommer du hit ofta?
Medlem
776222
November 18, 2004 - 4:56 pm
sp_Permalink sp_Print

pewe` wrote: [quote=Deuterium][quote=pewe`][quote=Deuterium][quote=Farbror]Fattar inte varför man någonsin skulle ta självmord....:|

Skiter fullständigt om det strider emot forumets regler.. När det kommer en person som inte vet någonting alls och säger något sådant så blir jag förbannad..

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
776223
November 18, 2004 - 4:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Oj oj oj, nu tar vi det lught pojkar små, jag visste inte att det fanns brottarhuliganer här...

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
776234
November 18, 2004 - 5:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: Jag tror inte Ljungberg käkade steroider, om han gjorde det förstår jag inte hur han lyckades klara sig utan minsta tillstymmelse till misstanke ens..

Av alla eliterna, hur många tror du trycker och hur många åker dit?

Callister wrote: Depression och ångest vid abstinens

Precis som vid annat missbruk byggs det upp ett beroende och personen drabbas av abstinens när han slutar använda anabola steroider. När man tillför hormoner utifrån upphör kroppens egen produktion av testosteron och detta anses bidra till abstinenssymtomen. Det kan ta upp till ett halvår innan kroppens egen hormonproduktion återigen är i balans. Många fall finns beskrivna om hur depression och ångest dominerar sinnestillståndet hos kroppsbyggare som slutat kura. Självförtroendet rinner av i snabbare takt än musklerna dom byggt upp. Mera till-kommer aptitlöshet, koncentrationssvårigheter och apati. Våldet ser annorlunda ut, det karakteriseras av ökat beräknande. Planerade självmord och avrättningslika mord är uttryck för våld under abstinensfasen.

Vad har du själv att komma med? Egna erfarenheter? Stick och ......

Fråga valfri person som kurat några gånger, väldigt många råkar ut för att psyket leker med dem under kurens gång.

pewe` wrote: Skiter fullständigt om det strider emot forumets regler.. När det kommer en person som inte vett någonting alls och säger något sådant så blir jag förbannad..

Får man inte ha misstankar?

KorSpo wrote: Har sett dig på ett antal styrketräningsforum och bara för du har fått en skev bild av preparat där så betyder det inte att hela idrottsvärlden håller på med sånt. Brottare kollas väldigt noga, särskilt dom med roliga öron 🙂 hihi

Edit: Såg nu att du skrev att du bara fick en känsla av det men men jag tror han var ren. Rest in peace!

Möjligt att han är ren, skrev bild eller inte är ju svårt att avgöra. Kanske så att folk helt enkelt bara är naiva?

Callister
Member
Medlem
776238
November 18, 2004 - 5:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Fråga valfri person som kurat några gånger, väldigt många råkar ut för att psyket leker med dem under kurens gång.

Det var ju en bra källa, du försvarar alltså inte att det påverkar psyket under tidens gång? Men efteråt?

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
776241
November 18, 2004 - 5:16 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Vafan, topicen gjorde mig nästan glad tills jag insåg att det stod "Micke" istället för "Fredde/Fredrik"...

Synd på en sådan atlet, han slutade ju på topp... Sorgligt slut efter slutet 🙁

Tycker du Fredde är en dålig fotbollsspelare då alltså?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 166
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL