November 1, 2006
Har problem med att logga in på mit XBL-konto, p.g.a. att föräldrakontroll fortfarande är aktivt, trots jag fyllt 20 -.-.
Skickade detta meddelande till Microsoft XBL-support:
Hej!
Jag behöver hjälp angående mitt Xbox-live account. Det ligger till så att då jag skapade mitt konto på xbox live, lades det som ett child account, då jag ännu inte fyllt 18år. Har inte haft några som helst problem tidigare, men nu kan jag inte längre ansuta till xbox live med anledningen: "Your parents windows live id isn't valid".
Jag vill därför avaktivera föräldrakontroll på mitt befintliga konto Lundeman, men detta kan jag ej göra då jag glömt vilken E-mailadress och lösenord som var angivet till föräldrakontot.
Hur ska jag gå tillväga för att få mitt konto upplåst från föräldraöversyn, så jag kan logga in på xbox-live igen?
Svaret jag får tillbaka:
För att kunna byta lösenord på ditt Windows Live ID eller ha glömt lösenordet, gå till http://www.passport.net. Klicka sedan på Glömt lösenord.
Med vänliga hälsningar
Margareta
Xbox Support Team
Nu undrar jag bara; Tror ni ens att de läste min fråga?!
August 13, 2004
Jag har också hållt på med det där, hade glömt lösen till mailen som var kopplad till mitt xbox live-account. Mailade Microsoft och försökte det mesta, det är lönlöst om du inte kan din hemliga fråga. Slutade med att jag gjorde ett nytt account (hade i.o.f.s. inget val eftersom jag blev bannad :roll:).
Så mitt tips är att du släpper det, lär inte leda nånstans att maila dem mer tyvärr.
August 7, 2001
Men sådär är det ju på nästan alla företag numera.
Kunnigt folk kräver högre lön.
Ställer man 15frågor i ett mail så svarar dom enbart med svaren från FAQen.
Gjorde det till infoteket en gång för några år sen. Var kanske 15frågor i mailet. Enda svaret jag fick var "Nej man kan inte få 3månaders varsel om man kommer in."
Dom andra svaren sket dom i för i dom hade jag lagstöd för. Slingriga jävlar...
1 Guest(s)