August 11, 2001
Jag har bjudit hem en tjej på middag nästa helg.
Hon tar med sig rött vin, men jag kan inte komma på vad att bjuda på.
Jag är ganska haj på att laga mat(fd kocklärling) men har lixom ingen fantasi eller inspiration...
Kom nu med förslag på middagar som öppnar trosorna, haha!
January 12, 2004
Köp tunna skivor av Kalvkött (som lövbiff).
Köp även den bästa rökta skinkan du hittar.
Lägg ut kalvköttet och salta och krydda efter behag, lägg på den rökta skinkan och rulla ihop.
Bryn först i smör, för att sedan brässera i vitt vin.
Gör sås på det som blir kvar i pannan.
Serveras med klyftpotatis.
November 27, 2003
skiroy wrote: Alltså...en sak fattar jag inte här.
Hur i hela fasiken kan ni föreslå en massa mat i den här tråden som närmast får tjejen svimfärdig av dåsighet efter maten!
I stort sett all mat ni har föreslagit är för tung mat.
Var smartare än så...lättare mat är mycket bättre.
Fattiga ridddare och ett glas vatten då 😉
//Andreas
December 5, 2001
Delph1 wrote: [quote=skiroy]Alltså...en sak fattar jag inte här.
Hur i hela fasiken kan ni föreslå en massa mat i den här tråden som närmast får tjejen svimfärdig av dåsighet efter maten!
//Andreas
Skulle gissa på att han själv vill förelså fisk, kyckling eller dylikt 🙂
Kycklingfiléer funkar alltid.
September 12, 2001
Sardaukar wrote: [quote=Delph1][quote=skiroy]Alltså...en sak fattar jag inte här.
//Andreas
Inte nödvändigtvis.
Men dom allra flesta här föreslår alltför stabil mat som närmast skickar tjejen i koma. Är nog inte direkt trådskaparens tanke. 🙂
Ska man ha kött så ska det vara lite kött eller "lättare" kött precis som Obelix föreslog.
Fisk fungerar dock riktigt bra då det är lätt att lyckas samt att det är en mer lättsmält mat.
December 31, 2001
skiroy wrote: Alltså...en sak fattar jag inte här.
Vit vin och räckor då 😀
March 11, 2003
skiroy wrote: [quote=Sardaukar][quote=Delph1][quote=skiroy]Alltså...en sak fattar jag inte här.
//Andreas
Inte nödvändigtvis.
Men dom allra flesta här föreslår alltför stabil mat som närmast skickar tjejen i koma. Är nog inte direkt trådskaparens tanke. 🙂
Ska man ha kött så ska det vara lite kött eller "lättare" kött precis som Obelix föreslog.
Fisk fungerar dock riktigt bra då det är lätt att lyckas samt att det är en mer lättsmält mat.
Jag håller inte med. Man kan mycket väl ha en rätt tung huvudrätt på en dejt. Dock gäller det att servera det på rätt sätt. Man behöver ju faktiskt inte ge grabbportioner, utan kan servera fint och smakfullt.
Sen brukar jag alltid föreslå en liten aptitretare i form av något kul till förrätt, och garanterat något lättare och fräshare till efterrätt.
September 12, 2001
denstore wrote: Jag håller inte med. Man kan mycket väl ha en rätt tung huvudrätt på en dejt. Dock gäller det att servera det på rätt sätt. Man behöver ju faktiskt inte ge grabbportioner, utan kan servera fint och smakfullt.
Det är ju det jag säger i mitt inlägg fast med betydligt kortare ord än dig. 🙂
Citerar mig själv.
skiroy wrote: Ska man ha kött så ska det vara lite kött
3 Guest(s)