August 7, 2001
Bet mig tungan för 4dagar sen när en jobbarkompis tvärnita medans jag åt godis.
Har knappt kunnat prata sedan dess. Kunderna jag var hos i jobbet trodde jag var full.
Jag har fått lida mig genom maten. Så jag har i stort sett levt på glass och soppa. Var på middag igår och försökte äta fint. Jag har nog aldrig blivit så utskrattad någonsin när jag grimaserade och skakade vid varje tugga och sen sluddra när jag skulle prata.
Nu idag tittade en kompis med en tandläkarespegel och upptäckte att jag bitit rakt genom tungan.
Ge mig tips på vad jag kan äta. Jag kan ju knappast leva på soppa och glass. Det får inte vara svårtuggat för tuggrörelsen kan jämnföras med med en motorsåg.
April 7, 2002
Grön ärtsoppa.
Hacka en lök i små bitar, fräs den i en stekpanna. inte så att den får färg utan bara så att den blir mjuk och söt. häll i fyra deciliter vatten en hönsbuljongtärning och ½kg frysta färska ärtor. låt koka upp och koka i ca 8-10 min. Kör därefter allt i en mixer. Häll i 1 ½ dl mjölk i mixern rör runt.
sedan är det klart att serveras... man kan ha olika saker till, jag brukar ta pepparrot... men vet inte hur din tunga reagerar då... då kanske kan ta gräddfil eller nått. Lycka till med tungan!
May 17, 2004
uppsök läkare. serröist, allt skit som du kommer få på ett internet forum är inget annat än råd från människor som inte har någon aning om vad som kan egentligen vara fel.
det är alltid trevligt med råd, och att inte besvära andra eller sig självt. men ibland måste man ta sig i kragen och dra iväg till en läkare.
gör det nu.
October 16, 2004
December 11, 2002
Hmm påminner lite om när jag pierca tungan 🙂 Mycket svullet?
En ide är ju att ta isbitar och suga på hela tiden för att få ner svullnaden osv. Vad det gäller mat vet jag inte riktigt, käkade inte så mycket första tiden. Ungefär som du gör nu, soppa och annat lättuggat/flytande.
2 Guest(s)