July 27, 2002
Death On Wings wrote: [quote=Mean Machine]Mitt äppelskrutt, mina äppelskrutt. Och jag vet att jag har rätt.
Bankomatet är ju bara invandrarsvenska, precis som min äppelskrutt.
Kräver bevis för det 🙂
Tror ja ska börja säga Mitt apelsin och mina apelsin 🙂
Mjo om du vill vara retard ..
January 10, 2005
Mean Machine wrote: [quote=Arre]Ey de ska väll vara MIN äppelskrutt, prova med att böja äppelskrutt.
det handlar ju om -n och -t
äppelskruttet eller äppelskrutten
äppelskrutten skall de vara, därför MIN äppelskrutt
Ge oss en källa på det, så ska jag överväga det.
Får väll lägga till ett: "tycker jag" då 😉
Men jag tycker det är självklart, finns det ingen NHare som är svenska lärare? 🙂
Arre wrote: [quote=Mean Machine][quote=Arre]Ey de ska väll vara MIN äppelskrutt, prova med att böja äppelskrutt.
det handlar ju om -n och -t
äppelskruttet eller äppelskrutten
äppelskrutten skall de vara, därför MIN äppelskrutt
Ge oss en källa på det, så ska jag överväga det.
Får väll lägga till ett: "tycker jag" då 😉
Men jag tycker det är självklart, finns det ingen NHare som är svenska lärare? 🙂
- Jak är ert nya svenskläraret, vad är tet som ruper på market?
- Ormet.
😎
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 1, 2002
Mean Machine wrote: Mitt äppelskrutt, mina äppelskrutt. Och jag vet att jag har rätt.
Mean Machine är helt korrekt. Case closed, now STFD & STFU.
(Coalans försök att vara språkdiplomat i sann Fredrik Lindström-anda var tappert och beundransvärt. Synd att det var fruktlöst)
December 17, 2005
SoulBurn wrote: mitt äppelskrutt låter ju fel, det är det säkert också. min låter normalt iaf
Gamblor wrote: [quote=Mean Machine]Mitt äppelskrutt, mina äppelskrutt. Och jag vet att jag har rätt.
Mean Machine är helt korrekt. Case closed, now STFD & STFU.
(Coalans försök att vara språkdiplomat i sann Fredrik Lindström-anda var tappert och beundransvärt. Synd att det var fruktlöst)
2 Guest(s)