January 14, 2002
Kommer ihåg för länge sen när några här skapade trådar om de bilar de köpt, så jag tänkte göra detsamma 😛
Bilen är en Opel Manta -78 som brorsan kompis ägt sen 93, den har gått ca 400 mil sen totalrenovering och turbokonvertering av motor (växellådan renoverad samtidigt). Det är knappt någon rost alls på bilen som är synlig än så länge.. hur det ser ut under bilen vet jag inte ännu då bilen inte står hemma hos mig än så man kan kolla det. (fick bilen av brorsan som köpte den åt mig, därav att jag inte kollat nogrannare på bilen än.)
Det som ska göras på den är elen till larmet och låsen som måste kopplas in (se bild nedan :bgrin:), ett grenrör skall tillverkas sen ska turbon monteras.
Bilen ska förmodligen lackas om då färgen nu efter 9 år börjar se lite sliten ut 😛 (lackad en gång i tiden i vårat garage, kommer förmodligen göras igen.)
Stereo ska in i den så man kan lyssna på något iaf.. förmodligen ett stereokitt från BRL till att börja med.
Kommer bli en massa fix med inredningen förmodligen också.. iaf en del puttsande då den är ganska skitig innuti just nu 😀 (syns kanske), stolarna som man ser en del av på näst sista bilden är faktiskt recaro sportstolar från typ 80 talet :bgrin:, tyget/mönstret på dem ser lite gammalt ut 😛
Kvaliten på bilderna suger då min digitalkamera kommer från stenåldern.. men men..
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
OBS: jag förväntar mig inte en sprillans ny BMW som första bil 😛 denna duger gott och är kul att köra 😀 (rwd också )
ähh.. nu orkar jag inte skriva mer 😛
January 14, 2002
DexiL wrote: Jag vill oxå ha en turbo i min bil. fast kanske är lite svårt med tanke på att det är en hundkoja.
Hur mycket pyntade du för bilen?
man kan turbokonvertara alla bilar om man vill.. dock om bilen är nyare än 75 får man igentligen inte turbokonvertera pga. några avgasgrejer 😛 (kommer inte ihåg riktigt). detta löser man med att ta bort turbon under besiktning.
och brorsan vägrar säga vad han gav för bilen så jag vet inte vad den kostade.. men lär ha varit något kompis-pris då de har varit kompisar sen första klass 😛
May 7, 2004
Quarzi wrote: [quote=DexiL]Jag vill oxå ha en turbo i min bil. fast kanske är lite svårt med tanke på att det är en hundkoja.
Hur mycket pyntade du för bilen?
man kan turbokonvertara alla bilar om man vill.. dock om bilen är nyare än 75 får man igentligen inte turbokonvertera pga. några avgasgrejer 😛 (kommer inte ihåg riktigt). detta löser man med att ta bort turbon under besiktning.
och brorsan vägrar säga vad han gav för bilen så jag vet inte vad den kostade.. men lär ha varit något kompis-pris då de har varit kompisar sen första klass 😛
Bilen är 93:a.. fast det är inte där problemet ligger.. Det är så trångt i bilen att jag inte tror jag får in en turbo i den. 🙂
January 14, 2002
M0rbid wrote: ser fint ut, men snälla säg att du skall köpa nya fälgar? 😉
nya fälgar och större än vad som sitter på nu då blir det riktigt fint =D
tro mig.. dendär bilen passar inte i stora 17" fälgar 😛 det ser bara extremt fult ut.. (har suttit sånna på en gång för länge sen) de som sitter på nu är några breda jäklar.. har för mig att brorsan nämnde 255 i bredd på dem..
kollade dock på ett par 14 eller 15" av denna sort.. finns tydligen till opel manta.
http://www.bythjul.com/gif/f/T.....40_hog.jpg
DexiL wrote: Bilen är 93:a.. fast det är inte där problemet ligger.. Det är så trångt i bilen att jag inte tror jag får in en turbo i den. 🙂
aha 😀
January 14, 2002
Mind wrote: hemsk färg, och ja det ser verkligen konstigt ut med så små hjul i dom stora hjulhusen.
den skall lackeras om som sagt.. och hjulhusen ser ut så för att det är ställbara dämpare på den som vid foto tilfälle var stälda på högst upp pga lite rallykörning i skogsteräng 😛 (grusvägar med stora hål i typ :P)
Edit: om du menar i höjdsynpunkt..
2 Guest(s)