January 25, 2003
Min cykel stod ihoplåst med en kompis utanför skolan, men vi åkte bil hem den dagen så cyklarna skulle få stå kvar över natten. När vi kom dit nästa dag så var cyklarna borta. Vi blev sura som fan och sen ringde vi polisen och anmälde (värdet på min cykel var runt 5000 och min kompis var värd runt 3000).
Efter några dagar så hade en annan vän till mig sett min cykel på en annan parkering i skolan, jag gick genast dit och såg att det var min cykel och att den var helt intakt, dock var den inte längre ihoplåst med min kompis cykel. Låset som hade suttit runt cyklarna satt kvar på min cykel fast på ett helt annat sätt (även låset var intakt) än hade satt dit det på.
Jag tog i alla fall hem min cykel och gjorde en avanmälan hos polisen, men kompis fick ut 1000 kronor på försäkringen. Jag förstår inte hur de fick upp låset. Har försökt på massor av sätt hemma att få upp det men jag har inte lyckats..
February 11, 2004
Pluxor wrote: Min cykel stod ihoplåst med en kompis utanför skolan, men vi åkte bil hem den dagen så cyklarna skulle få stå kvar över natten. När vi kom dit nästa dag så var cyklarna borta. Vi blev sura som fan och sen ringde vi polisen och anmälde (värdet på min cykel var runt 5000 och min kompis var värd runt 3000).
Efter några dagar så hade en annan vän till mig sett min cykel på en annan parkering i skolan, jag gick genast dit och såg att det var min cykel och att den var helt intakt, dock var den inte längre ihoplåst med min kompis cykel. Låset som hade suttit runt cyklarna satt kvar på min cykel fast på ett helt annat sätt (även låset var intakt) än hade satt dit det på.
Jag tog i alla fall hem min cykel och gjorde en avanmälan hos polisen, men kompis fick ut 1000 kronor på försäkringen. Jag förstår inte hur de fick upp låset. Har försökt på massor av sätt hemma att få upp det men jag har inte lyckats..
du tror inte det kan vara så att det var tjuvarna som låste ihop cyklarna ?
så att dom hade nyckeln till låset asså.
själv har jag som tur är alldrig blivit av med nån cykel. Däremot så har ja tappat plånböcker och kommit till baka nån timme senare o då har dom vart kvar 😀
February 6, 2004
Min cykel blev stulen för ett år sen ungefär. Hade varit ute och festat och den stod inte där jag ställt den när jag kom hem, blev givetvis lagom lack.
Snäll som jag är så följde jag en en tjejkompis som bodde åt samma håll hem så hon slapp gå själv mitt i natten. När hon försvunnit upp i sin port vänder jag mig om, går 10 meter och där står min cykel!! Så det var bara att cykla hem =) Trodde knappt jag kunde ha sån tur, fick testa mycklen innan jag vgade tro på att det verkligen var min cykel.
February 1, 2002
The_Mayhem wrote: Min cykel blev stulen för ett år sen ungefär. Hade varit ute och festat och den stod inte där jag ställt den när jag kom hem, blev givetvis lagom lack.
Snäll som jag är så följde jag en en tjejkompis som bodde åt samma håll hem så hon slapp gå själv mitt i natten. När hon försvunnit upp i sin port vänder jag mig om, går 10 meter och där står min cykel!! Så det var bara att cykla hem =) Trodde knappt jag kunde ha sån tur, fick testa mycklen innan jag vgade tro på att det verkligen var min cykel.
haha du stal tillbaks den... konstigt nog är det olagligt att ta tillbaks hojjen om den är stulen, men orka ringa polis osv.
January 4, 2001
Blev av med min cykel förra veckan. Tror det är 4:de gången dom snor denna cykeln av mig nu. Undrar ifall man hittar den denna gången oxå.
Jag hittade min i en brandstad en gång, då hade dom försökt att elda skiten. Nån annan gång har jag sett en liten skitunge på 13-14bast med min cykel.
September 1, 2002
Gueno wrote: En jobbarkompis fick sin stulen.
Hon hitta den några dar efter.
Invandrarkillen som satt på den blev lätt fundersam när hon gick fram till honom och tyckte att han hade en fin cykel.
"-Snygg hoj."
"-Tack."
"-Liknar min."
"-Jasså."
"-Får jag testa låset?"
"Öh.. ah visst."
*Nyckeln passar*
Sen låste hon hojen och gick. :bgrin:
Hahahaha. Äg!
Vad komiskt det hade varit ifall hennes nyckel inte passat. Undrar hur man tar sig ur en sådan situation. 🙂
October 27, 2001
Pluxor wrote: Min cykel stod ihoplåst med en kompis utanför skolan, men vi åkte bil hem den dagen så cyklarna skulle få stå kvar över natten. När vi kom dit nästa dag så var cyklarna borta. Vi blev sura som fan och sen ringde vi polisen och anmälde (värdet på min cykel var runt 5000 och min kompis var värd runt 3000)
F** va jag garvade när jag läste det där. 😛
Vilka höga tankar du måste ha om din kompis; först låsa fast honom i din cykel och sedan värdera honom till 3000kr (lägre än din cykel också).
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Om vi bortser från den lilla missen är det ju för j**** att folk inte kan låta andras saker vara...
November 29, 2003
Dom stal min moped i sommras, hade båda mopederna ute, fick inte plats i garaget. Hade dom 2m från mitt fönster. Sedan på morgonen var den ena borta. Den var låst, den andra var olåst och gick att dra igång om man så ville, men den sket dom i. När jag gick ut så såg jag att dom jeanat över åkern så jag följde spåret och hittade den lutad mot ett träd vid badet. Det "enda" som dom gjort var att försökt att bryta upp låset men misslyckats så plasten på låset var borta + två stora bucklor in i svingen sen massa lera på den.
October 27, 2002
Min cykel försvann förra lördagen, och nu i lördags hittade jag den på samma ställe... Full av alger och skögräs då... (Det rinner en å mitt igenom uppsala, fyrisån..) så den hade väl legat där på botten i en vecka då!
Det man frågar sig är 1, hur kan folk vara så idiotiska så att de slänger i cyklar för att jävlas?
2, hur kan man vara så uttråkad så att man går och fiskar upp cyklar ur ån och bara ställer dem vid cykelstället och inte går till polisen med dem o kräver hittelön etc?
Komiskt var det iaf=)
June 18, 2004
Fan, min blev stulen för drygt en månad sedan. Jag hade användt cykeln en kväll. Kom hem vid 21:00 och ställde den då i cykelrummet som finns i källaren.
När jag nästa dag ska gå ner och hämta cykeln så var den borta, och klockan var då 18:00!
Porten är låst från 21:00-06:00 så det innebär att någon mellan 06:00-18:00 måste ha stulit cyklen (känns inte så troligt att någon går till källaren och snor ett cykel mitt i natten).
Det är säkert någon jävel i huset som ligger bakom detta, för det är TRE dörrar med 2 (!) olika nycklar för att komma åt cyklarna.
Jävla svin. Inte får jag en ny cykel på försäkringen heller, för jag hade en annan cykel förut som också blev stulen, så de vägrar att ge mig en ny!
Skit...
2 Guest(s)