March 6, 2002
(viktigt för storyn: Jag är 15. jag bor i en förort till stockholm.)
jag är ledsen...
En kompis som jag haft sen jag var mindre än 5 är på väg neråt. Långt ner.
Det började när jag var kanske 11, han sa då alltid att han vill vara med de coola killarna (de var engentligen väldigt ocoola).
Sen för lite mer än två år sedan skulle han flytta in till stad. Kungsholmen. Vi hade varit bästa vänner sedan vi var 5 år och han var verkligten en bra och medveten människa. Sen när han flyttar in till stan hamnar han i värsta vänsterskolan och fick sin chans att gå med de coola typerna. (inget problem med det men det finns en högre andel skumma typer som är vänster).
Dessa människor var pundare som spenderade sin fritid åt graffiti, raggande av tjejer som satte på allt och alla, hash och massivt skolkande. På mindre än två år förvandlades min smarta "bästis" till en korkad pundarunge som förpestast av korkade idéer.
Till en början försökte jag få han sluta och kanske byta sin still men nu har jag gett upp. Bara han inte blandar in mig i det han gör. När han är med sina kompisar är han en helt annan människa än innan han flytta.
När jag träffar han ensam så finns det något litet kvar bakom ett tjockt skal av dumheter och idioti. Jag träffar han typ var tredje vecka och det minskar.
Men nu kom den chocken! Jag är inte 100 men 80% säker på att han har snott 500 kr från mig.
När jag var 11 trodde jag aldrig att min bästa kompis skulle börja stjäla från mig. Nu tror jag det...
Vad fan ska jag göra???
EDIT: år istället för ord
October 28, 2002
ähum..jo det där med hasch lät ju konstigt...
om du frågar han om han snott pengarna kommer han bli skitförbannad och aldrig mer prata med dig (om han inte gjort det) eller så erkänner han väl lr ngt om han har gjort det...
värt o riskera din polare för att du tror han tagit 500?
skulle vnta tills du har bevis...så du e riktigt säker menar jag.
March 5, 2002
Elias667 wrote: [quote=HeavyIndo]jag tycker inte du ska dömma ut folk som röker hasch som --> pundare...
ursäkta men är inte definitionen av en pundare någon som tar illegala droger, t.ex. hash???
för mej är en pundare nån som är nersölad på tjack lr heroin... om nån skulle röka hasch i min omgivning så skulle jag aldrig kalla dom pundare iaf. :blink:
July 2, 2001
Fackamato wrote:
för mej är en pundare nån som är nersölad på tjack lr heroin... om nån skulle röka hasch i min omgivning så skulle jag aldrig kalla dom pundare iaf. :blink:
Du vet inte mycket om hasch du. Har du träffat någon med haschnojja? Har du haft någon i din nära bekantskapskrets som gått ner sig totalt för att han var med "fel" kompisar och rökte hasch?
Röker man hasch är man pundare. Det är en olaglig drog och det är en stark drog.
March 6, 2002
(han är ingen pundare men han uppför sig som en)
Angående pengarna:
Jag och brodern skulle vara (är) ensamma under helgen. Min mamma la 500 kr i ett skåp och skrev en lapp var de låg. Min broder såg pengarna men tog inte hand om dom. Han var absolut säker på att pengarna fanns där. Min kompis kom över och vi skulle typ laga mat. Jag bad han att hämta en sak i skåpet (där pengarna var). Han var flera gånger inne i skåpet så han måste ha sett pengarna.
Sen efter att han hade gått och brodern skulle hämta pengarna, då var de borta!
efter att ha vänt upp och ner på hela köket blev jag genast misstänksam på att han hade tagit pengarna. Jag försökte luska ut lite fakta från honom, jag ringde honom:
"Tja det är XXXXX, du jag och brodern ska gå och handla och min mamma la lite pengar i skåpet men vi kan inte hitta dom nu. Jag tänkte att du var ju inte i det skåpet och hämtade mixern. Tror du att du kanske råkande få pengarna att åka ut ur skåpet?" (inte exakt så här men ni fattar)
Han svarar med: "Eeeehh, ee, ööö, vadå??? Vilka pengar? Asså jag förstår inte frågan.. Ne"
*han byter samtalsämne*
Misstänksamt eller hur?
Ända andra möjligheten är att bordern tagit pengarna utan att ha tänkt på det. Men det är högst osannolikt att min bror har gort detta. Och om han har så måste pengarna komma fram snart.
May 31, 2002
69link wrote:
Du vet inte mycket om hasch du. Har du träffat någon med haschnojja? Har du haft någon i din nära bekantskapskrets som gått ner sig totalt för att han var med "fel" kompisar och rökte hasch?
Röker man hasch är man pundare. Det är en olaglig drog och det är en stark drog.
Tycker själv att alkohol är en minst lika stark/farlig drog om man ser till dödlighet, skador osv. Men det värsta med alkohol är nog att folk blir så våldsamma av det. Hade folk rökt hasch på krogen istället så tippar jag på att antalet misshandel skulle minska med massor.
February 22, 2003
FarsanEdde wrote:
Tycker själv att alkohol är en minst lika stark/farlig drog om man ser till dödlighet, skador osv. Men det värsta med alkohol är nog att folk blir så våldsamma av det. Hade folk rökt hasch på krogen istället så tippar jag på att antalet misshandel skulle minska med massor.
Fan va bra. Då hade alla blivit sega i huvudet istället. 🙄
November 29, 2001
Elias667 wrote: [quote=HeavyIndo]jag tycker inte du ska dömma ut folk som röker hasch som --> pundare...
ursäkta men är inte definitionen av en pundare någon som tar illegala droger, t.ex. hash???
kallar du mig alkoholist om jag dricker ett glas rött till middagen också då eller? 😉
angående Heavy Indos kommentar så FINNS det ju haschpundare (dvs folk som går ner sig helt "bara" på brass) o snubben lär ju känna sin vän bättre än vad du gör..
1 Guest(s)