March 1, 2001
Hej pojkar å flickor!
Nu är jag här för att få lite kritik på mina två senaste låtar!
http://media.putfile.com/DjVis.....orlove2005
Orginalet, en glad eurodisco pingla!
http://media.putfile.com/Looki.....llad-Remix
Den såsiga ballad remixen på samma låt.
Musiken är gjord med reason 3.0
Kom å säg vad ni tycker!
//Viss
November 5, 2002
Den första:
Verkade lite skum i början med rösten. Men det inte höll på så länge var det lugnt. Tyckte inte rösten var av samma stil som resten av låten typ. En väldigt glad låt :D.
Sounden tilltalade och små truminhopp kändes rätt. Basen var mild och skönt djup.
Klart skön låt!
Den andra:
Kändes aningen hård för att vara en renodlad ballad. :blink: Men desto bättre 😀
Tyckte även här att rösten inte passade 100%. Vet inte riktigt hur den skulle passa bättre, men kanske att den har lite för hög volym jämfört den resten. I slutet var det väl lite lägre tycktr jag mig uppfatta. Lät bättre tyckte jag.
Inte dålig musik du gör minsann! Great!
Stökar du ihop ett album köper jag gärna en kopia 😀
October 28, 2002
Hade du lagt till en jobbig brud som sjunger något kliche-artat och sedan misshandlat det ytterligare i en vocoder hade ju den första låten varit totalt värdelös, nu blev den ju bara nästan det.
Fast å andra sidan lyckades du med det ovanstående i den andra versionen alldeles lysande.
Mer distinkt bas är ett måste iaf du vill göra eurodisco. Tydliga beats som vilken idiot som helst kan dansa till. Breakdown (kort) sen build är viktigt, men inte för mycket! Låten ska vara äckligt anthem konstant, bara smör smör smör. Sen är du på nästa Replay Dance Mania skiva!
September 12, 2001
Hauk wrote: Hade du lagt till en jobbig brud som sjunger något kliche-artat och sedan misshandlat det ytterligare i en vocoder hade ju den första låten varit totalt värdelös, nu blev den ju bara nästan det.
Fast å andra sidan lyckades du med det ovanstående i den andra versionen alldeles lysande.
Mer distinkt bas är ett måste iaf du vill göra eurodisco. Tydliga beats som vilken idiot som helst kan dansa till. Breakdown (kort) sen build är viktigt, men inte för mycket! Låten ska vara äckligt anthem konstant, bara smör smör smör. Sen är du på nästa Replay Dance Mania skiva!
Och som vanligt så fixar du detta bättre va ? 😉
Hauk ska upp till bevis. 😀
October 28, 2002
Hade jag gjort samma låt hade den givetvis varit bättre. Musik är ju subjektivt och denna faller inte i min smak, den suger totalt. Hade jag gjort låten hade jag gjort den efter min smak, då hade den inte sugit.
Får man skriva en negativ kommentar utan att behöva göra en ny låt som du tycker är bättre skiroy? Alla musikrecensenter kan inte ha det särskilt lätt ;).
September 12, 2001
Hauk wrote: Hade jag gjort samma låt hade den givetvis varit bättre. Musik är ju subjektivt och denna faller inte i min smak, den suger totalt. Hade jag gjort låten hade jag gjort den efter min smak, då hade den inte sugit.
Får man skriva en negativ kommentar utan att behöva göra en ny låt som du tycker är bättre skiroy? Alla musikrecensenter kan inte ha det särskilt lätt ;).
Nej jag vet.
Men grundregeln är att alla musikrecensenter är misslyckade musiker själva fortfarande stämmer. 😉
March 1, 2001
Relaxia wrote: Den första:
Verkade lite skum i början med rösten. Men det inte höll på så länge var det lugnt. Tyckte inte rösten var av samma stil som resten av låten typ. En väldigt glad låt :D.
Sounden tilltalade och små truminhopp kändes rätt. Basen var mild och skönt djup.Klart skön låt!
Den andra:
Kändes aningen hård för att vara en renodlad ballad. :blink: Men desto bättre 😀
Tyckte även här att rösten inte passade 100%. Vet inte riktigt hur den skulle passa bättre, men kanske att den har lite för hög volym jämfört den resten. I slutet var det väl lite lägre tycktr jag mig uppfatta. Lät bättre tyckte jag.Inte dålig musik du gör minsann! Great!
Stökar du ihop ett album köper jag gärna en kopia 😀
Kul att du gillade dem! 🙂 Observant av dig att märka rösten var lägre i slutet på den lugna versionen. Ska sänka rösten lite och se om jag kan mixa in den lite snyggare.
Hade du lagt till en jobbig brud som sjunger något kliche-artat och sedan misshandlat det ytterligare i en vocoder hade ju den första låten varit totalt värdelös, nu blev den ju bara nästan det.
Hehe, smaken är som baken 🙂 Kliche å kitch, that's me 😛
Sen som du säger, e man ute efter det klassiska replay dance mania soundet får man göra bas och bastrumma lite annorlunda. Fast jag vill inte att beatet ska dominera för mkt, där för det mest ligger och maler lite soft i bakgrunden 🙂
2 Guest(s)