September 5, 2001
Så då var man hemkommen från england. Efter 48 timmars båtresande, allmänt illamående så är man hemma med bilen.
Den går som f-n, sjuk bil som jag helt klart har mer respekt för nu än vad jag hade innan, kan ju börja med lite info:
Mitsubishi Evolution 1, GSR, 1992.
Evo3:eans Front,Bak och kjolar
HKS Full induction
HKS SSQV dump
Apexi AVC-R laddtrycksstyrning
Gizzmochip
2.5" rostfritt, signerat ralliart.
Lite mätare och stereo 🙂
Exakt effekt vet jag faktiskt inte, men det känns inte som 250 orginal hk direkt. Körde lite mot divirse saker påvägen hem, inte mycket som stod imot, nätt och jämt med en evo 8 det var väl det enda som matchade.
Nu ska jag iaf sova, jag fixar mer bilder imorgon. Var tvungen att skriva av mig lite nu när man precis kommit hem. Vet, dödsstraff på att inte lägga upp bilder men ha lite tålamod!
Ha en fortsatt trevlig kväll!
January 11, 2002
Och VEM kommer sitta i den här bilen om ca 3 veckor? JO JAAAAG!!! Wooohoho fan va gött hawkie, glad att allt gick vägen, tro mig flickor o pojkar jag har sett bilder på den, den är fiiiin 🙂
När jag kommer hem kan jag sno farsans bil så har vi race, 245 vs Evo 😀 5an, 0-50km/h KOM BARA, GG mega-monster-turbo!!
Höhö ne seriöst du, grattis till bilen, ser fram emot att få åka med om 3 veckor 🙂 Boka 14-19 juli!!
October 22, 2002
MrWeizel wrote: Efter att ha kört en Evo VI, så kan jag ju bara säga att det är grymma bilar. Dock är det LÅNGT ifrån långfärdsbil, stötig och bullrig. Det har sin charm, men inte på motorväg 😛
Då vet jag bilar med bättre komfort 😉
Äsch, åka långt kan man göra aktivt också. Skippa europavägarna och åka bredvid. Sen så om man har en bil som denna så gillar man bilar. På motorvägen så är det bara att vrida upp stereon lite mer så försvinner brus och vägljud.
Att bilar i denna typ ska vara med stötig och obekväm är lite missvisande tycker jag. Visst så sväljer dom inte ojämnheter lika bra men inte är det så farligt. Sen så sitter man mycket bättre i en skålad stol även när man åker långt, man sitter mer "rätt" hela tiden då.
Själv åker jag impreza GT som är någorlunda jämnbördig med dom äldre evon, dock kanske inte i effekt fast på många andra sätt.
GRATTIS!
Fin bil har du införskaffad dig. Vill gärna se mer info om bilen och självklart bilder bilder och bilder.
Vad man får ge för en pärla som denna i england. En bekant var över till England och köpte en impreza Type RA för snuskig lite pengar och med massa gosiga saker i.
Ett hett tips är sen att köpa fulldubb till vintern och ut och åk på isar. Krokiga asfaltsvägar, dammiga grusvägar i all ära fast Isåka regerar.
/ Mikael
January 28, 2003
fisken wrote: Äsch, åka långt kan man göra aktivt också. Skippa europavägarna och åka bredvid. Sen så om man har en bil som denna så gillar man bilar. På motorvägen så är det bara att vrida upp stereon lite mer så försvinner brus och vägljud.
Att bilar i denna typ ska vara med stötig och obekväm är lite missvisande tycker jag. Visst så sväljer dom inte ojämnheter lika bra men inte är det så farligt. Sen så sitter man mycket bättre i en skålad stol även när man åker långt, man sitter mer "rätt" hela tiden då.
Själv åker jag impreza GT som är någorlunda jämnbördig med dom äldre evon, dock kanske inte i effekt fast på många andra sätt.
Jo, det är ju roligt, så länge man sitter bakom ratten 😛
Det är ju inte direkt missvisande att säga att en Evo VI är stötig? Jag har inte åkt en Evo I, den är kanske lite mjukare, men VIan är ju stenhård. Har åkt Impreza GT med, den tycker jag inte alls var lika stötig. Bullrig var den dock, men det hade nog mest att göra med sportsystem med rensad ljuddämpare.
Oavsett, så hade jag kunnat tänka mig en Evo vilken dag som helst. Riktigt nice bilar. Och jag väntar fortfarande på bilder på hawkies! 😉
January 14, 2002
whak wrote: [quote=Delph1] Som när någon börjar diskutera hur lillasyster somnyss fyllt arton börjat utvecklas och sen inte har en uppsättning bilder. Elakt.
//Andreas
Du som moderator ska väl föregå med gott exempel?
Tänk på de få tjejer som finns här, du skrämmer ju iväg dem.
:)R
November 27, 2003
whak wrote: [quote=Delph1] Som när någon börjar diskutera hur lillasyster somnyss fyllt arton börjat utvecklas och sen inte har en uppsättning bilder. Elakt.
//Andreas
Du som moderator ska väl föregå med gott exempel?
Tänk på de få tjejer som finns här, du skrämmer ju iväg dem.
Moderator? Nej, du jag är inte moderator och jag hymlar inte med att jag tycker om kvinnor heller. Förstår inte riktigt hur det skulle vara skrämmande och de kvinnor som faktiskt hänger här på forumet har blivit härdade av alla andra. Jag riktar mig ju dessutom inte mot någon utan det var ju mest ett generellt uttalande.
Att prata om någontin vackert, kvinna som bil, som man inte vet hur den ser ut är väl lite halvt om halvt trist. Man har väl ett hum, men ändå vill man ju ser mer. Speciellt motorrummet på denna skulle jag vilja se.
//Andreas
September 5, 2001
Kan ju säga att jag hade nog bytt bort denna mot flickan, om det fanns en flicka. Ska fixa bilder snarast, kompisen kommer över med kameran.
Lite annat jag glömde nämna:
Walbro bensinpump
HKS stift
Större spridare finns med men ej monterade
Häftigare plenium (stava)
Med 3" avgassystem ska den vara god för ~400 HK med all säkerhet.
Dock har jag inte 3" och man måste nog custom bygga om man inte ska slänga iväg en massa pengar på färdiga system som endå inte passar...
Men som sagt, tror inte den ligger så högt nu 400hk är ju rätt så enormt så det skulle man märka. Iaf bilder kommer snarast.
Ah, bilen kostade 70 000:-. Då räknar jag inte med resan,mat och boende kostnader.
November 27, 2003
hawkie wrote: Kan ju säga att jag hade nog bytt bort denna mot flickan, om det fanns en flicka. Ska fixa bilder snarast, kompisen kommer över med kameran.
Lite annat jag glömde nämna:
Walbro bensinpump
HKS stift
Större spridare finns med men ej monterade
Häftigare plenium (stava)Med 3" avgassystem ska den vara god för ~400 HK med all säkerhet.
Dock har jag inte 3" och man måste nog custom bygga om man inte ska slänga iväg en massa pengar på färdiga system som endå inte passar...Men som sagt, tror inte den ligger så högt nu 400hk är ju rätt så enormt så det skulle man märka. Iaf bilder kommer snarast.
Ah, bilen kostade 70 000:-. Då räknar jag inte med resan,mat och boende kostnader.
WIE! 😀
Verkar väldigt lovande ut!
//Andreas
2 Guest(s)