September 5, 2001
Alltså det var riktigt läskigt och känndes helknäppt att köra på fel sida, i början var det tom svårt att växla, kopllingen är stenhård...gjorde inte saken bättre.
Har haft bilen i 2 dagar nu och redan känner jag att det börjar ordna sig med växlar, dock är det svårt att hitta lägga i rätt växel innan varvmätaren slår om till rött ... 3:ean är speciellt svår, 2:an är ingen höjdare heller men som sagt. Post folket kör ju också på "fel" sida, det är min enda tröst.
En nackdel, omkörningar på landsväg är ruskiga. Bilens första stenskott kom idag bakom en lastbil...kunde bara inte köra om.
Här är det ju riktigt farligt måste jag säga, får klura ut en teknik för omkörningar.
Angående bilder, vi var och tog lite mer artistiska bilder bilder idag i bilens sanna miljö 🙂 Dock hann vi inte ta på motorrummet Delphi så du får vänta tills imorgon. Återkommer med de andra bilderna senare ...
September 5, 2001
MrWeizel wrote: Fyfan, nice bil. Inte riktigt min stil, men jävligt sköna och coola bilar. En skrämmande sak är dock att utvecklingen på 8 år till Evo VI i motorrummet utseendemässigt är typ minimal. Röd kåpa, annars samma text osv på motorn 😛
Verkar vara en j**la pärla du fått tag i, congo-rats!
Missade ditt inlägg, ja 8 generationer...snart 9 och det enda som hänt egentligen är 1-2-3 10hk mellan modellerna och skillnader på front/bak/kjolar. 4-5-6 är lite knepigare, skiljer lite mer chassimässigt men det är samma motor. 7-8 samma motor, skiljer på vingar och lite elektronik. Tror dom kör efter "Varför ändra på ett vinnande koncept".
Lite fler "artistiska" bilder:
http://gallery.voodoo-people.c.....yan?page=7
March 18, 2004
hawkie wrote: Lite fler "artistiska" bilder:
http://gallery.voodoo-people.c.....yan?page=7
SHIT vad fiiin den är!
Vill också ha! Vill också ha! Vill också ha! Vill också ha! Vill också ha! Vill också ha! Vill också ha! Vill också ha! Vill också ha! Vill också ha! Vill också ha! Vill också ha! Vill också ha! Vill också ha! Vill också ha! Vill också ha! Vill också ha! Vill också ha! Vill också ha! Vill också ha! Vill också ha! Vill också ha! Vill också ha!
March 10, 2002
Riktigt fin bil, ögongodis :eye:
MrWeizel wrote: Fyfan, nice bil. Inte riktigt min stil, men jävligt sköna och coola bilar. En skrämmande sak är dock att utvecklingen på 8 år till Evo VI i motorrummet utseendemässigt är typ minimal. Röd kåpa, annars samma text osv på motorn 😛
Verkar vara en j**la pärla du fått tag i, congo-rats!
Inte tid att sälja bimmern nu? :>
September 5, 2001
Joni^ wrote: Vet inte vad det är som är så speciellt med mitsubishi evo bilarna? Tycker inte de är speciellt häftiga, däremot är min 350z rätt häftig 😉 Någon som vill rejsa? 😈
Just med dom gammla evosarna....MYCKET bang for the buck.
Anar jag utmaning här? Bana eller strippen? 🙂
Kanske en rally stage? 😛
December 11, 2002
hawkie wrote: [quote=Joni^]Vet inte vad det är som är så speciellt med mitsubishi evo bilarna? Tycker inte de är speciellt häftiga, däremot är min 350z rätt häftig 😉 Någon som vill rejsa? 😈
Just med dom gammla evosarna....MYCKET bang for the buck.
Anar jag utmaning här? Bana eller strippen? 🙂
Kanske en rally stage? 😛
Bana såklart! Men om du inte känner att du hänger med där så kan jag väl ställa upp på strippen också
November 27, 2003
p4zz wrote: [quote=skinner]Jätte fin bil du har fixat! Men det går inte att bygga om den till vänsterstyrning? En kusin till mig byggde om sin hundkoja till vänsterstyrning.
Lär ju kosta röv...
Själv föredrar jag betala med pengar, men natura funkar ju det med ibland 😉
//Andreas
March 10, 2002
Delph1 wrote: [quote=p4zz][quote=skinner]Jätte fin bil du har fixat! Men det går inte att bygga om den till vänsterstyrning? En kusin till mig byggde om sin hundkoja till vänsterstyrning.
Lär ju kosta röv...
//Andreas
Jo det vet ju du. :bok: :eye:
November 27, 2003
Dehman wrote: [quote=Delph1][quote=p4zz][quote=skinner]Jätte fin bil du har fixat! Men det går inte att bygga om den till vänsterstyrning? En kusin till mig byggde om sin hundkoja till vänsterstyrning.
Lär ju kosta röv...
//Andreas
Ja det är ju det jag säger :wide:
//Andreas
March 10, 2002
Delph1 wrote: [quote=Dehman][quote=Delph1][quote=p4zz][quote=skinner]Jätte fin bil du har fixat! Men det går inte att bygga om den till vänsterstyrning? En kusin till mig byggde om sin hundkoja till vänsterstyrning.
Lär ju kosta röv...
//Andreas
Ja det är ju det jag säger :wide:
//Andreas
Vad var det nu du köpte? VAr det inte en hårddisk av Hugge?
January 5, 2002
hawkie wrote: Ah, bilen kostade 70 000:-. Då räknar jag inte med resan,mat och boende kostnader.
Härlig bil! Jag vill se en projekttråd här eller på Zatzy där du ingående berättar hur man importerar en Evo från England utan att behöva göra det genom pbz, motsvarande.
Snälla? 😉
3 Guest(s)