Min nya leksak (uppdatering på sid.4)|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Min nya leksak (uppdatering på sid.4)
Avatar
hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
Member Since:
September 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1044332
May 24, 2006 - 10:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Joni^ wrote: [quote=hawkie][quote=fisken]Hawkie

Hoppas du har varit ute och rastat bilen på mindre och krokiga vägar. Sen lite grusväg är aldrig heller fel när det går lite brett.

Sen så är inte hästkrafter allt. Mycket bygger på att få ner kraften i backen och att bilen är väl avvägd och bra upphängning.

Jag kan jämnföra min Impreza på 220+hk med min kompis s60 T5 320hk (lite lätt trimmad)

Upp till hundra så leder jag. Sen börjar jag tappa. I farter över 140-150 så försvinner han om vi trampar på. Dock så kör jag ifrån honom när det svänger lite hur lätt som helst.

Bör väl påpeka att vi inte åker dessa farter så ofta. Vi har bara testat det i praktiken ibland isf att jämnföra bilarna på pappret.

/ Mikael

Yes, har körde på en bortglömd grusväg häromdan för första gången så man var tvungen att ta det lite lungt, det är ju där dom bilarna gör sig roliga märkte jag. Svinball. Måste köpa 16" lekfälgar med lekdäck bara 🙂

Volvosarna är livsfarliga i 100-150, 150-200 även saabarna. Dom är väl mappade för det och så slipper dom spinna bort sin effekt...

Joni: Okej, vi jämför. Har du g-techat 0-100, 201m och 402m?

Sa jag inte innan att jag inte kör dragrace? Om jag ville köra fort till 402m hade jag kört topfuel. Jag räsar på bana som svänger inte bana som går raktfram. Jag har rastat det mesta jag mött på bana iaf, 911 gt3, turbo gemballa GT 650 EVO har däremot lite svårt att hänga med gemballa GTR 750 EVO den drar lite på rakorna fast i kurvorna så det jämnar ut sig, gallardo, ferrari 360, 430 huuujh listan kan göras lång, men det borde ge dig en ungefärlig bild av vad bilen presterar

Okej, då kan jag passa på att svara såhär nästan 1 år senare.

Efter att ha kört lite 201m så tröttnade man väldigt fort, så nästa stora investering blir AP 6-kolvs ok med större skivor fram, 4 kolvs bak. HKS Hipermax coilisar. Nästa år, är det tänk. Iår(läs nedanför)

Joni: då vet du väl vad jag pratar om? 🙂

Iaf, biljäkeln gick sönder, trodde jag. Ett tillfälle att uppgradera 😉
Vi rev ner motorn och allt var klockrent, förutom en jätte-spricka i turbon och i grenröret då, men motorn var hel, kolvarna och stakarna ok, bra kompression etc. Endå valde jag följande väg:

8.3:1 Wiseco smidda kolvar, Eagle H-profil stakar.
Clevite 77 lager, lite större än orginal (kommer inte ihåg).
Samt lite annat godis, bottendelen blir god för 600hk.

580CC spridare, MAP-ECU(piggyback).

Toppen är orörd, förutom slipade ventiler, och portning.
Bottendelen är stressborrad och linedeckad sam honad.

Turbon är TD05H-16G (portad, moddad 34.8mm wastegate "flärp").
Flyttar 570-580CFM (lite oklart pga portningen). Extraktorgrenrör givetvis i rostfritt.

Ny sex puckad sinter, med ofjädrad lamell, god för ~800nm 😐 Manligt.

Sen är det lite annat godis som byts som är onödigt att påpeka egentligen men här kommer en ful liten lista: arp bult, cometic 3lagers stålpackning,alla packningar byts till nya,ny olje&vatten pump,nya belägg från carbotech,sänkfjädrar märkta Tein, slitsade brembo skivor runt om, stålomspunna bromsslangar, nya tryckrör, förbättrad vevhusventilation etc.

Tänkte det är dags för en liten uppdatering, för er som är interesserade givetvis 🙂

Bilder finns på http://www.evo1.se (smygreklam som fan)

Avatar
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
Member Since:
February 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1044345
May 24, 2006 - 11:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Sådärja, in med skiten i bromsbänk och se vad den gör nu. 😉

Avatar
hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
Member Since:
September 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1044346
May 24, 2006 - 11:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Sådärja, in med skiten i bromsbänk och se vad den gör nu. 😉

AJ AJ. Det blir svårt. Vingen ger ju 13hk, men dom syns ju inte i bänken.

Ett mer seriöst svar: Dom 4k som det kostar att bänka kan jag lägga ner på roligare saker. Men vill man ha en effekt så kan man ju sätta en tid på tex strippen och räkna på det. Så ser man.

Jag skulle nog tro att vi snuddar 400 sträcket på svänghjulet. Man vet aldrig, men det är vad jag tror 🙂 Sen vet jag att fullt laddtryck uppnås vid 3500rpm och håller till 8000rpm. Vilket är riktigt "responsivt".

Avatar
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
Member Since:
February 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1044350
May 25, 2006 - 12:17 am
sp_Permalink sp_Print

Det är inte illa. Och det är sant att det finns skojigare saker att lägga pengarna på. 🙂

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
Member Since:
October 22, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1044358
May 25, 2006 - 1:54 am
sp_Permalink sp_Print

Kul att det finns folk som bygger rejäla saker.

Står lite i valet och kvalet om det ska bli en ny (för mig, ingen -06) Subba eller en Evo. Jobbiga kval man har.

/ Mikael

Avatar
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
Member Since:
August 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1044367
May 25, 2006 - 7:41 am
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote:
AJ AJ. Det blir svårt. Vingen ger ju 13hk, men dom syns ju inte i bänken.

:-k
Det var något nytt för mej..Att en vinge kan ge hästkrafter alltså..
Hade detta varit för en 20 år sen skulle jag idiotförklarat dej på studs, men nu blir jag osäker..
🙄

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

whoracle
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1942
Member Since:
July 18, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1044369
May 25, 2006 - 8:06 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=hawkie] AJ AJ. Det blir svårt. Vingen ger ju 13hk, men dom syns ju inte i bänken.

:-k
Det var något nytt för mej..Att en vinge kan ge hästkrafter alltså..
Hade detta varit för en 20 år sen skulle jag idiotförklarat dej på studs, men nu blir jag osäker..
🙄

Antagligen sitter inte alla 13hk i vingen, utan ett par av dom sitter i dekalerna på bilen...

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
Member Since:
October 22, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1044445
May 25, 2006 - 11:59 am
sp_Permalink sp_Print

whoracle wrote: [quote=ilg@dd][quote=hawkie] AJ AJ. Det blir svårt. Vingen ger ju 13hk, men dom syns ju inte i bänken.

:-k
Det var något nytt för mej..Att en vinge kan ge hästkrafter alltså..
Hade detta varit för en 20 år sen skulle jag idiotförklarat dej på studs, men nu blir jag osäker..
🙄

Antagligen sitter inte alla 13hk i vingen, utan ett par av dom sitter i dekalerna på bilen...

Precis så.

Alla vet ju också att blåa imprezor har 10hk mer just för att dom är blåa :blink:

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1044447
May 25, 2006 - 12:05 pm
sp_Permalink sp_Print

fisken wrote: [quote=whoracle][quote=ilg@dd][quote=hawkie] AJ AJ. Det blir svårt. Vingen ger ju 13hk, men dom syns ju inte i bänken.

:-k
Det var något nytt för mej..Att en vinge kan ge hästkrafter alltså..
Hade detta varit för en 20 år sen skulle jag idiotförklarat dej på studs, men nu blir jag osäker..
🙄

Antagligen sitter inte alla 13hk i vingen, utan ett par av dom sitter i dekalerna på bilen...

Precis så.

Alla vet ju också att blåa imprezor har 10hk mer just för att dom är blåa :blink:

Sen har vi ju dom med då gula 555orna med. Det är väl ca 8 mer bara där?

//Andreas

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
Member Since:
October 22, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1044451
May 25, 2006 - 12:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=fisken][quote=whoracle][quote=ilg@dd][quote=hawkie] AJ AJ. Det blir svårt. Vingen ger ju 13hk, men dom syns ju inte i bänken.

:-k
Det var något nytt för mej..Att en vinge kan ge hästkrafter alltså..
Hade detta varit för en 20 år sen skulle jag idiotförklarat dej på studs, men nu blir jag osäker..
🙄

Antagligen sitter inte alla 13hk i vingen, utan ett par av dom sitter i dekalerna på bilen...

Precis så.

Alla vet ju också att blåa imprezor har 10hk mer just för att dom är blåa :blink:

Sen har vi ju dom med då gula 555orna med. Det är väl ca 8 mer bara där?

//Andreas

Självklart.
I viss mån spelar vingstorleken in också. 😛

Avatar
hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
Member Since:
September 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1044462
May 25, 2006 - 1:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Givetvis ger större vinge mer effekt! Hellst ska man ha en parkbänk om det går!

Fisken: En evo VIII är alltid kul 🙂 Massa lull lull som super AYC(active yawn controll) och lite annat skoj som jag inte kommer på nu. Om du vågar sitta på fel sida finns ju 8:orna fabrikstrimmade från england, ex MR: FQ300,FQ330 osv.

Allt creds till imprezan, men alla som gått över till "the dark side" har inte ångrat sig.

Finns annars en riktigt fet V RS som säljes(en såndära som man vill sälja allt man äger för att köpa) på evoclubbens forum, gå in och kika.

Länken: http://www.wroom.org/evoclub/s.....php?t=5878

Avatar
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
Member Since:
August 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1044463
May 25, 2006 - 1:24 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: Givetvis ger större vinge mer effekt! Hellst ska man ha en parkbänk om det går!

Då kanske herrn kan förklara för den oinvigde hur du lyckas få en vinge att ge fler hästkrafter i din bil..
Den enda effekt du erhåller genom en sådan mej veterligen är väl den visuella + en bättre väghållning i högre hastigheter..
Såvida den inte är bestyckad med någon typ av raket/er då..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Avatar
hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
Member Since:
September 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1044466
May 25, 2006 - 1:35 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=hawkie]Givetvis ger större vinge mer effekt! Hellst ska man ha en parkbänk om det går!

Då kanske herrn kan förklara för den oinvigde hur du lyckas få en vinge att ge fler hästkrafter i din bil..
Den enda effekt du erhåller genom en sådan mej veterligen är väl den visuella + en bättre väghållning i högre hastigheter..
Såvida den inte är bestyckad med någon typ av raket/er då..

Hejsan ilg@dd,

självklart ger inte en vinge effekt, frågan är om den på gatbilar ger något alls. Tanken är att den på ban/rallybilar ska ge mer downforce(dvs trycka ner baken) på bilen vid kurvtagning i hög hastighet. Dessutom hålla bilen rak på lite större sträckor där hastigheten är 200km/h++

Behövs, enligt mig, inte alls på en gatbil. Sällan man ruschar 100km/h i rondellerna för att åka och köpa korv 🙂 Min sitter där iaf mest för show och för att skrämma iväg alla boyracers 🙂

Vi var naturligtvis ironiska, (iaf jag :)) när vi sa att dekaler, vingar etc ger mer effekt.

Avatar
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
Member Since:
August 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1044467
May 25, 2006 - 1:46 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: [quote=ilg@dd][quote=hawkie]Givetvis ger större vinge mer effekt! Hellst ska man ha en parkbänk om det går!

Då kanske herrn kan förklara för den oinvigde hur du lyckas få en vinge att ge fler hästkrafter i din bil..
Den enda effekt du erhåller genom en sådan mej veterligen är väl den visuella + en bättre väghållning i högre hastigheter..
Såvida den inte är bestyckad med någon typ av raket/er då..

Hejsan ilg@dd,

självklart ger inte en vinge effekt, frågan är om den på gatbilar ger något alls. Tanken är att den på ban/rallybilar ska ge mer downforce(dvs trycka ner baken) på bilen vid kurvtagning i hög hastighet. Dessutom hålla bilen rak på lite större sträckor där hastigheten är 200km/h++

Behövs, enligt mig, inte alls på en gatbil. Sällan man ruschar 100km/h i rondellerna för att åka och köpa korv 🙂 Min sitter där iaf mest för show och för att skrämma iväg alla boyracers 🙂

Vi var naturligtvis ironiska, (iaf jag :)) när vi sa att dekaler, vingar etc ger mer effekt.

Intet nytt under solen då kan man säga..
wink

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
Member Since:
October 22, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1044491
May 25, 2006 - 3:05 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=hawkie][quote=ilg@dd][quote=hawkie]Givetvis ger större vinge mer effekt! Hellst ska man ha en parkbänk om det går!

Då kanske herrn kan förklara för den oinvigde hur du lyckas få en vinge att ge fler hästkrafter i din bil..
Den enda effekt du erhåller genom en sådan mej veterligen är väl den visuella + en bättre väghållning i högre hastigheter..
Såvida den inte är bestyckad med någon typ av raket/er då..

Hejsan ilg@dd,

självklart ger inte en vinge effekt, frågan är om den på gatbilar ger något alls. Tanken är att den på ban/rallybilar ska ge mer downforce(dvs trycka ner baken) på bilen vid kurvtagning i hög hastighet. Dessutom hålla bilen rak på lite större sträckor där hastigheten är 200km/h++

Behövs, enligt mig, inte alls på en gatbil. Sällan man ruschar 100km/h i rondellerna för att åka och köpa korv 🙂 Min sitter där iaf mest för show och för att skrämma iväg alla boyracers 🙂

Vi var naturligtvis ironiska, (iaf jag :)) när vi sa att dekaler, vingar etc ger mer effekt.

Intet nytt under solen då kan man säga..
wink

Självklart är vi ironiska när vi säger så. Att blåa bilar har fler hk är ett stående internskämt inom impreza kretsar.

Sen så kan jag bara hålla med om vad Hawkie säger.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
Member Since:
October 22, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1044505
May 25, 2006 - 4:01 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: Givetvis ger större vinge mer effekt! Hellst ska man ha en parkbänk om det går!

Fisken: En evo VIII är alltid kul 🙂 Massa lull lull som super AYC(active yawn controll) och lite annat skoj som jag inte kommer på nu. Om du vågar sitta på fel sida finns ju 8:orna fabrikstrimmade från england, ex MR: FQ300,FQ330 osv.

Allt creds till imprezan, men alla som gått över till "the dark side" har inte ångrat sig.

Finns annars en riktigt fet V RS som säljes(en såndära som man vill sälja allt man äger för att köpa) på evoclubbens forum, gå in och kika.

Länken: http://www.wroom.org/evoclub/s.....php?t=5878

En EVO 8 lockar faktiskt lite, måste försöka pröva en någon dag. För samma pengar så får man en STI. Bilarna är ju i princip lika i prestanda, är mest tycke och smak som får spela in vid köp.

abd´s evo finns på SSI-forumet också. Fast om man ska köpa en sån bil så måste man vara beredd att det kan rasa och bli väldigt dyrt, de är ju nackdelen med rejält trimmade bilar.

Ska ta en funderare till när det kommer till bil, om det blir en impreza så ska det vara en STI av nyare modell. Evon lika så.

Skickar ett PM med lite frågor senare idag.

Avatar
hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
Member Since:
September 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1050279
June 13, 2006 - 12:26 am
sp_Permalink sp_Print

fisken wrote: [quote=hawkie]Givetvis ger större vinge mer effekt! Hellst ska man ha en parkbänk om det går!

Fisken: En evo VIII är alltid kul 🙂 Massa lull lull som super AYC(active yawn controll) och lite annat skoj som jag inte kommer på nu. Om du vågar sitta på fel sida finns ju 8:orna fabrikstrimmade från england, ex MR: FQ300,FQ330 osv.

Allt creds till imprezan, men alla som gått över till "the dark side" har inte ångrat sig.

Finns annars en riktigt fet V RS som säljes(en såndära som man vill sälja allt man äger för att köpa) på evoclubbens forum, gå in och kika.

Länken: http://www.wroom.org/evoclub/showthread.php?t=5878

En EVO 8 lockar faktiskt lite, måste försöka pröva en någon dag. För samma pengar så får man en STI. Bilarna är ju i princip lika i prestanda, är mest tycke och smak som får spela in vid köp.

abd´s evo finns på SSI-forumet också. Fast om man ska köpa en sån bil så måste man vara beredd att det kan rasa och bli väldigt dyrt, de är ju nackdelen med rejält trimmade bilar.

Ska ta en funderare till när det kommer till bil, om det blir en impreza så ska det vara en STI av nyare modell. Evon lika så.

Skickar ett PM med lite frågor senare idag.

Ohoj, glömde av att svara! Hehe, Evo 8 är riktigt fin. Du måste ju pröva så mycket som möjligt, innan du bränner så mkt pengar på en bil! Vad kostar en WRX STi? KOntra en Evo8 med ECUTek, avgas osv(steg1)? Det är väl det som är interessant... 350-380hk för ca 25k är "ok" prestanda.

Annars är ju Pro-drives nya leksak rätt fin? V2/P2 eller vad den heter... med en greddy liknande dump.

abds evo tror jag inte rasar, den är inkörd och prylarna är ju goda för mycket mer än vad han trycker, priset är ju dessutom sänkt. Hade jag inte haft min bil att slösa pengar på hade jag utan tvekat knipsat hans.

Nåja, kan väl uppdatera lite när jag endå är här!

Gammla kolv + stake:
[Image Can Not Be Found]

Lite prylar som har kommit:
Tryckplatta med lamell:
[Image Can Not Be Found]
Smidda kolvar, H-profil stakar:
[Image Can Not Be Found]
Igen:
[Image Can Not Be Found]

Toppen:
[Image Can Not Be Found]
Närbild på toppen. Vilken sida är insug och vilken är avgas? 🙂
[Image Can Not Be Found]
Ventiler, lyftare, ventilfjädrar:
[Image Can Not Be Found]

Har inte hunnit uppdatera hemsidan än, men det finns lite fler bilder på godsakerna där 🙂

Blocket är på borrning, vet inte riktigt när det är klart. Vi får väl se, vill inte stressa ihop något.

Turbon, spridarna, ECU och de nya bromsbeläggen trillade i häromdan. Ska fixa lite fler bilder senare 🙂 Ni får helt enkelt nöja er med detta tsv.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
Member Since:
October 22, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1050283
June 13, 2006 - 2:06 am
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote:

Ohoj, glömde av att svara! Hehe, Evo 8 är riktigt fin. Du måste ju pröva så mycket som möjligt, innan du bränner så mkt pengar på en bil! Vad kostar en WRX STi? KOntra en Evo8 med ECUTek, avgas osv(steg1)? Det är väl det som är interessant... 350-380hk för ca 25k är "ok" prestanda.

Annars är ju Pro-drives nya leksak rätt fin? V2/P2 eller vad den heter... med en greddy liknande dump.

abds evo tror jag inte rasar, den är inkörd och prylarna är ju goda för mycket mer än vad han trycker, priset är ju dessutom sänkt. Hade jag inte haft min bil att slösa pengar på hade jag utan tvekat knipsat hans.

E WRX STI ligger i ungefär samma prisklass som EVO´n både ny och begagnad, så den skillnaden är minimal.

ECUTekad STI vet jag inte riktigt vad den hamnar på, men har för mig att den hamnade på liknande siffror för samma pengar också. Den finns inte upplagd på JRM´s sida men är några i klubben som har ECUTekade bilar. Hamnar på samma prislapp på det trimmet också.

Pro-Drives leksak är mumma. Fast den dagen man skulle ramla över en sån för rätt pris lär ju inte inträffa heller...

Abd´s är fin. Fast ju mer trimmad en bil är ju dyrare blir det om något går sönder. Ju mer man pressar grejerna ju mer slits det. De går inte att komma ifrån. Har några i SSi som har åkte med orginallåda i 15k mil med närmare 300 hk. GT´n låda brukar ge upp pga vridet om man pressar för mycket. Lite lagom ös på mitten så håller det, sen spelar ju körsättet mycket in också.

Bilköp av dyrare karaktär kommer som sagt inte ske i sommar, kanske i höst fast mer troligt i vår. Just nu harvar jag runt i en Golf GTI -88. Håller på att införskaffa mig en typ 240 Turbo eller liknade för just lekbil tills mer seriös bil skaffas.

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
Member Since:
January 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1050389
June 13, 2006 - 1:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Fränt. Längtar tills jag kommer att göra en likadan tråd om min kommande S4/RS4 fast det lär dröjja.

Har hört en polare uttalat sig om sin nya EVO 8. Visst var det lite tryck i den sa han men inte alls så skönt vridmoment och inredningen var plastig och tråkig...

Man får nog endå mycket bil för pengarna, speciellt i ditt fall...

Hexxy
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 208
Member Since:
February 23, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1050513
June 13, 2006 - 8:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Har en bekant som gick en udda väg , han tittade liksom ni på Impreza och EVO`s , men så köpte han istället en Pegueot 405 MI16 LeMans Ed... tydligen är dessa byggda i serie om 1.000 st. I vart fall så köpte han en sådan, lade in lite häftigare stereo/slutsteg o dyl...... sista jag hörde var att han hade lagt in en dubbelturbo med tillhörande kit , han hade sedan uppskattat den nya effekten till kring 250-270 Hkr. Måste säga att han har lyckats med kärran.
Snygg är den i sitt vinrödmetallic utförande och jättevinge bak , målad i samma lack. 17 " 235x55 BBS fälgar fram/bak ger lite xtra ögongodis

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 258
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL