August 4, 2005
Hellu, när jag var mindre. Så hade min familj en extra nyckel på ett rosa silkesband. En gång när jag var ute på min gata råkade jag tappa nyckeln ner i en brunn. Sedan 7-8 år senare när jag kollade posten en dag så låg en rostig nyckel med ett riktigt skitigt band runt om. Jag kollade och det var nyckel till vårat hus, den nyckeln jag tappat för många år sedan. Det jag undrar är, hur kunde dom på reningsverket veta att det var våran nyckel som dom hade hittat?
August 4, 2005
August 4, 2005
Tindy wrote: Någon har gått runt och provat nyckeln i alla dörrar i stan :cy:
Men tänk ifall det har varit något läskig typ som skulle lämna tillbaka nyckeln, han hade ju kunnat marschera rakt in i vårat hus och tagit allt vi äger. Den där nyckeln var ju gone and forgotten, så vi skulle ju inte ha fattat någonting isf :p Ifall försäkringsbolaget kan bevisa att inbrottstjuvarna har använt nyckel så får man inte ett öre på försäkringen, eller?
Kom på att det är mer än 7-8 år sen också, jag är 17 nu så det var minst 10 år sedan det hände
March 27, 2003
beta wrote: [quote=Lodisen]Kanske har alla nycklar i form av en databas, formen på dem. 😉
Det finns databaser för nycklar. Går man t.ex. med en nyckel till en hyresrätt och vill ha en kopia så ser dom i något register att dom inte får göra kopior på nycklen.
Det kan dom också utläsa av de bokstäver/siffror som står på nyckeln.
(En klassiker: Försökte kopiera en nyckel till hissen i skolan som jag fått låna vid en stukning, givetvis ville jag ha hissnyckel för alltid men killen i låsbutiken bara skakade på huvudet och log...)
2 Guest(s)