June 18, 2001
Min senaste låt färdig!
Lyssna på den på
http://www.mp3.com/oxygenial
Den heter Have I Missed You http://artists.mp3s.com/artist.....58672.html
Instrument som använts:
Access Virus Indigo
EMU Proteus 2000
Creamware Luna II
Säg gärna vad du tycker om den efteråt.
June 18, 2001
Tack Helix...
Square ljud, såsom gammal fyrkantsvåg a la Juno?
Eller har du ett exempel jag kan lyssna på så jag vet vilken typ av ljud du menar.
Om det är det jag tänker på så käkar det upp så otroligt mycket bandbredd så man hör ju knappt något annat, iförsig kan man köra ett AM/FM filter på som reducerar det en hel del. Skall kolla och se hur det kan bli.
Ingen annan som har synpunkter? Dessa vägs in en hel del inför nästa låt.
January 6, 2002
Första 40 sek känns det som om låten är i otakt. Kanske efterslagen som gör det? känns som om det "spretar" åt lite olika håll i de här första 40 s. Kanske sänka volymen på slagverkssektionen lite också, stränginstrumentet försvinner nästan i trumkompet. Men förutom det så låter det helt ok!
Om det är det jag tänker på så käkar det upp så otroligt mycket bandbredd så man hör ju knappt något annat
En perfekt fyrkantsvåg använder sig av oändligt mycket bandbredd, inte bra att använda om du kör många sampel från den 😉
June 18, 2001
Schmutziger wrote: Första 40 sek känns det som om låten är i otakt. Kanske efterslagen som gör det? känns som om det "spretar" åt lite olika håll i de här första 40 s. Kanske sänka volymen på slagverkssektionen lite också, stränginstrumentet försvinner nästan i trumkompet. Men förutom det så låter det helt ok!
Om det är det jag tänker på så käkar det upp så otroligt mycket bandbredd så man hör ju knappt något annat
En perfekt fyrkantsvåg använder sig av oändligt mycket bandbredd, inte bra att använda om du kör många sampel från den 😉
Hmm... så låter det inte på mitt system hemma eller hos kompisar. Tror ditt system är väldigt "färgat".
Det är nämligt tight som as, samt att delayet är syncat.
Det enda som jag känner är högt är när halvtakts hihaten kommer igång i.o.m. kompressorn.
Men det låter iövrigt hur stabilt som helst med mina Alesis Monitor 2 samt mitt HiFi system samt i bilen.
Men det är värt att notera, och jag skall checka hos mer folk och deras anläggningar.
Tack för dina synpunkter.
January 6, 2002
Jag var tvungen o sätta mig ner i min soffa o lyssna, Det lät mycket bättre där!
Basförstärkning där jag har datorn.... (Hata cementväggar!)
Men jag tycker ändå att de första 40 är lite "skumma". kan vara att svaj ljudet kommer lite för snabbt så man inte riktigt hinner med på ngt skumt sätt. När man vet att det ska komma låter det bättre
June 18, 2001
spajk wrote: Fräsha låtar! Du kan dina grejer. 🙂
Den låt jag gillar mest är Another chance.
Jävulskt bra!
Tack så mycket... vi får se vad nästa låt blir för något...
Det blir ju en väldans massa korta snuttar på runt 40 sek, men inte många som det jobbas vidare på, men det lutar nog just nu åt house hållet faktiskt, men man vet aldrig...
1 Guest(s)