June 10, 2005
Sverige är som bekant varit ett av de europeiska länder, som tagit emot flest invandrare/flyktingar de senaste 35 åren. Ingen kan bestrida det faktum att detta inneburit oehörda problem, kulturkrockar, motsättningar, brist på respekt, lavinartad ökning av framför allt våldsbrott, ökat socialbidragsberoende, som i sin tur gjort att vi idag har bland de högsta skattetrycken i hela den civiliserade världen.
Staten vägrar än idag att släppa de exakta siffrorna på vad invandrar/flyktingpolitiken kostar oss skattebetalare varje år, men summor mellan 150-200 miljarder kronor/år har nämts från "båda sidor", dock förnekas detta självklart från den sittande regeringen.
BRÅ (brottsförebyggande rådet) har under ett par år, arbetat med att statistikföra invandrare & brott, studien beräknas vara klar någon gång under slutet av 2005, jag är inte den enda som är mycket intresserad av att få se hur den verkliga statistiken ser ut.
Var & varannan dag så ser & hör man om hur personer med "osvenska" namn & utseenden våldtagit, misshandlat eller mördat etniska svenskar. Jag har själv undergått praktikperioder på två av Sveriges större fängelser & vet själv hur portioneringen i själva verket ser ut. Ca 25% av internerna är inte ens svenska medborgare, 40% är första eller andra generationens (utomnordiska) invandrare, och sedan så har vi den sista delen som består av nordiska invandrare (främst finnar), 3:e & 4:e generationens invandrare, samt etniska svenskar. Dessa två anstalter var dock uteslutande för människor som begått någon form av narkotika, sexual eller våldsbrott, inte t.ex ekobrott där jag gissningsvis tippar på att svenskar lär vara överrepresenterade.
Jag köper rakt av att vi måste hjälpa människor i nöd, som flyr från krig & förföljelse, men samtidigt så finns det vettigare vägar att ta, än den som vi tagit de sista 35 åren.
Om ett krig rasar i t.ex mellanöstern & hundratusentals flyr området, varför ska de då förflyttas så långt som till Sverigè? Gynner det dem att komma till ett land med en helt annan kultur, helt annan religion, helt andra lagar, regler & seder, ett helt annat klimat, ett helt nytt språk & en social situation som inte liknar något de någonsin bevittnat förut?
Gynnar det OSS? Kanske i ögonen på den resterande delen av världen, som vakande ser på oss med öppna ögon och brister ut "Sverige är verkligen ett snällt land, som agerar som de gör"
Att de i själva verket istället tänker "De där svenskarna är verkligen de mest naiva & blåögda människorna på denna jord, otroligt skönt att de tar emot dessa människor med öppna armar, det betyder ju bara att vi behöver ta in färre"
Våra grannländer har insett fakta & har sedan ett par år, stramat åt förhållningsreglerna rejält, samtidigt som de hela tiden varit avsevärt mycket mer restrektiva i sin flyktingpolitik.
Det talas om att vi behöver arbetskraftsinvandring? Jasså, jag som trodde att vi hade skyhög arbetslöshet? Även om det hade varit sanningen, så var ligger logiken i att ta in en invandrarfamilj där mannen tar ett jobb med minimilön, samtidigt som mor & 8 barn lever på socialbidrag? Eller menar man att en 50 årig muslimsk kvinna ska kunna bidra med något här i Sverige, när de inte är villiga att varken lära sig språket, följa våra lagar, regler & seder eller låta sina barn göra något av ovanstående?
Det är en "lose - lose"-situation, hur man än vänder & vrider på det.
Istället ska Sverige (tillsammans med alla andra I-länder) finansiera dessa flyktingars uppehälle i områden/regioner som ligger både geografiskt & kulturellt närmare deras hemländer, för det gynnar ingen att skicka dessa människor ända till Sverige.
Det talas vitt & brett om den svenska smygrasismen, men det folk verkar ha missat totalt, är den omvända rasismen. Vid varenda demonstration där svenska politiska/nationalistiska grupper demonstrerar mot massinvandringen, så är det alltid invandrarna själva som tar till våld, detta kan man både läsa & se via våra massmediala organ, kan någon förklara varför? Iklädda huvor, så ger sig dessa människor på både poliser & demonstranter, det är ungefär lika idiotiskt som att terroristerna hoppas få sympati genom att mörda oskyldiga människor.
Klimatet i Sverige är ett helt annat än när jag själv var "liten", dvs i slutet av 70-talet, början av 80. Våld & mord vid den tidpunkten var något sensationellt som skapade stora rubriker, nur hör man varje dag om hur någon blir våldtagen av 5 förotrsgrabbar, ihjälsparkad för att någon sade till ett ungdomsgäng att inte urinera i portgången, en pojke blir knivhuggen 10 ggr bara för att han inte ville lämna ifrån sig sin mobiltelefon, eller en man som blir avrättad på en uteservering.
Varje befolkning med någon form an självbevarelsedrift & ryggrad skulle ställa till med ramaskri, men inte vi svenskar heller....vi skyller på oss själva istället, är det inte alldeles för underbart.
December 3, 2003
C-J... wrote: En hel massa text
Utan invandrare skulle jag aldrig kunna ord som woalla, len eller den händiga frasen "jag svär".
Alltså mångkulturellt samhälle gynnas av alla,
du borde även slå upp ordet solidaritet, det är väl skitbra att vi har så mycket resurser att vi kan hjälpa andra, helt utmärkt!
May 3, 2004
Japp håller med dig till 110%...det här landet har gått förlorat. Den sittande regeringen borde anklagas för landsförräderi. Att bara skyffla in invandrare utan att tänka på konsekvenserna.
Droppen kom idag att de jävla mördarna släpptes lösa. En polare kände killen ifråga så det känns oxå lite personligt. Farsan körde lite för fort på motorvägen förra veckan, kan nämnas att han aldrig under de 32 åren han haft körkort varit inblandad i en enda olycka. Han fick ändå böter. Invandrarjävlarna som säkert varit kriminella hela deras uppväxt och hoppade sönder huvudet på en oskyldig 29-åring släpptes på fri fot. Vart fan är det här landet påväg?
May 29, 2001
Ska vi dra ned på invandringen så ska det ske rätt anledning: Ett exempel är ekonomiska skäl.
Om det nu ska fattas något sådant beslut, så ska det fattas av rätt människor: Alltså inte av något parti som sverigedemokraterna som försöker framstå som mammas gulliga gossar, när dom igentligen är rasister.
Fråga er själva, om ett parti har på sin dagordning (tror det var fram till 2002) att stoppa adoption av utomnordiska barn då handlar det om hudfärg, är inte det rasism?
Kontentan är att det får absolut inte ligga några som helst rasistiska motiv bakom.
October 10, 2002
måste väl klargöra för alla som dumförklarar den här diskutionen att jag inte hatar eller tycker invandrare är mindre värda än vi svenskar.
Däremot så tycker jag percis som det skerevs i början att de trots allt står för en rejäl del av brotten här i sverige.
enligt mig är de välkommna hit så länge de håller sig i skinnet och kanske till och med lär sig vårat språk.
välkomnna hit men så fort de gör något större brott (inte felparkeringar eller så) så borde de utvisas permanent!
även ajg ser fram emot undersökningen 😀
May 3, 2004
Rasism? Invandrare står för alla våldsbrotten numera, alla gånger jag stött på hot och våld på krogen eller på stan så har det varit invandrare. Alla kompisar som blivit rånade har blivit det av invandrare. Det är inte längre rasistiskt att säga att invandrare inte är bra för Sverige. Det inser alla Svenskar som inte levt i ett hål någonstans. Jag har själv växt upp i en av Stockholms invandrarförorter. Flera av mina bästa kompisar är invandrare. Jag tänker fan inte bli kallad rasist för jag säger att invandringen måste stoppas. Vakna!
March 13, 2004
Mycket bra skrivet.
Önskar denna lilla resumé av ditt tänkade satt i aftonblaskan eller någon liknande tidning. Skulle inte va fel att få fler folk att förstå hur de egentligen blir.
Sverige är ett bra land, visst, men det har ju gått för långt. Samhället sjunker mer och mer för var dag.
January 28, 2004
September 13, 2004
Följande rader kanske kan vara av intresse i en sån här tråd!!!
Läs och begrunda.
"De allra flesta som begår ett brott som unga fastnar inte i kriminalitet. Men, en liten grupp människor fastnar i en kriminell karriär. Den lilla gruppen står för en stor del av brottsligheten.
Det finns en del forskning om vilka tidiga riskfaktorer – hos små barn – som kan leda till en kriminell utveckling. Den visar att barn som redan tidigt har allvarliga uppförandestörningar, uppmärksamhetsstörningar eller svårigheter i den kunskapsrelaterade eller känslomässiga utvecklingen löper ökad risk för senare kriminell utveckling. Det kan handla om att barnet:
- är aggressivt, fientligt med ett utagerande beteende mot både barn och vuxna.
- förstör för andra, har sönder saker och i övrigt uppvisar ett bråkigt, ”stökigt” beteendemönster.
- tidigt har koncentrationssvårigheter och/eller är hyperaktivt.
- har svårt att tolka och bemöta andra och är sena i kunskapsrelaterad och/eller känslomässig utveckling. Detta leder ofta till problem i förhållandet till kamrater och till svårigheter i skolan över huvudtaget.
Det betyder dock inte att alla barn som uppvisar sådana tecken blir kriminellt aktiva. Det finns inte heller en enskild faktor som medför en ökad risk, utan ofta handlar det om samspel mellan flera faktorer.
Föräldrarnas roll är central. Om föräldrarnas möjligheter att ge barnet god omsorg är begränsad till exempel på grund av missbruk, psykisk sjukdom eller om föräldrarna i övrigt har svårt att utveckla goda känslomässiga relationer till barnet påverkar det barnets risk för att utveckla kriminellt beteende. Det gör också olämpliga uppfostringsmetoder, skilsmässa med mera.
Det är också sedan länge väl känt att det är vanligare att kriminellt aktiva kommer från socioekonomiskt mindre välbeställda miljöer. Det är däremot ingen självklarhet att det rör sig om några enkla orsakssammanhang. De allra flesta barn som växer upp i sådana miljöer blir trots allt inte kriminella.
Men det finns studier som visar att bostadsområdets sociala sammansättning och struktur till viss del kan påverka risken för att utveckla kriminalitet. Men bostadsområdet påverkar på olika sätt för ungdomar med olika individuella förutsättningar. Till exempel har studier visat att bostadsområdets socioekonomiska karaktär inte hade någon betydelse för barn som redan tidigt uppvisade allvarliga psykosociala problem. Dessa barn löpte lika stor risk för kriminell utveckling oavsett vilken typ av bostadsområde de växte upp i. Däremot fann man i dessa studier att en ogynnsam bostadsmiljö bidrog till ökad risk för kriminell utveckling bland de barn som inte hade någon allvarlig psykosocial problematik under sin tidiga barndom. Men, vad som ytterligare komplicerar bilden är att detta gällde endast de pojkar som tidigt började begå brott."
Och innan ni skriver några mer "Fantastiskt" genomtänkta inlägg.
Tänk lite!
2 Guest(s)