Min syn på invandring invandrare.|Page 10|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Min syn på invandring invandrare.
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
sp_UserOfflineSmall Offline
924783
July 22, 2005 - 6:39 am
sp_Permalink sp_Print

Peter@20ghz wrote: ilg@dd , Jag är stockholmare, och förbaskat trevlig. 🙂

Har du några som helst belägg för det uttalandet??
Referenser?
wink

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Peter@20ghz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1920
924791
July 22, 2005 - 7:20 am
sp_Permalink sp_Print

Tjaa.. referenser, börjar med Coore som avgudar mig. Sen har vi Skidan, han går i god för mig, kan väl vara mina val av skjortor möjligen som han kan ha något negativt att säga om 🙂
Jag har en gång hjälpt en gammal tant över gatan. Jag är ALDRIG dryg, tjaaa listan kan bli hur lång som hellst.
And BTW. jag är gift med en svartskalle och bor i förorten, dock är hon varken våldsbenägen eller arbetslös,, men hennes uteblivna typiska invandrar manér är nog tack vare mig det också.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
924796
July 22, 2005 - 7:28 am
sp_Permalink sp_Print

Peter@20ghz wrote: Tjaa.. referenser, börjar med Coore som avgudar mig. Sen har vi Skidan, han går i god för mig, kan väl vara mina val av skjortor möjligen som han kan ha något negativt att säga om 🙂
Jag har en gång hjälpt en gammal tant över gatan. Jag är ALDRIG dryg, tjaaa listan kan bli hur lång som hellst.
And BTW. jag är gift med en svartskalle och bor i förorten, dock är hon varken våldsbenägen eller arbetslös,, men hennes uteblivna typiska invandrar manér är nog tack vare mig det också.

Ok, det köper jag..
wink

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

C-J...
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 242
924868
July 22, 2005 - 10:30 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=C-J...][quote=ilg@dd][quote=Vamp][quote=Extatic]De erfarenheter jag har är att invandrare är fruktansvärt ouppfostrade och visar ingen respekt för andra.

Samma erfarenheter här.

Typ 9 av 10 Stockholmare jag träffat lider av samma problem..
Vad ska jag dra för slutsats av det?
:-k
wink

*Edit*
2 av dom trevligare "Stockholmarna" var negerskor, som pratade dålig Svenska..
Men dom var Ooooh, så trevliga..
Nästan värt en Stockholmsresa till.
wink

Du kan verkligen hitta bortförklaringar, till att få det till att det är vi svenskar som beter oss som svin.

Får man fråga om du själv är "svensk"?

När en invandrare våldtar en svensk(a), så är det Sveriges fel som inte lyckats integrera gärningsmannen tillräckligt snabbt & bra.

När en invandrare går hemma & drar bidrag utan att vilja jobba, så är det Sveriges fel som inte lyckats öppna arbetsmarknaden tillräckligt bra för honom/henne.

Att utomnordiska invandrare är grovt överrepresenterade i svenska fängelser, är Sveriges fel som har rasistiska jurister som hellre sätter det en mörkhyad än en etnisk svensk.

Trevligt...

🙄

Nej, det var ingen "bortförklaring", endast ett konstaterande av mina erfarenhete, kryddat med en smula ironi.
Men nu vill jag inte gå i dina fotspår och klassa egna erfarenheter som "sanningar" och anse det vara en trovärdig källa, för det dräller säkert av trevliga Stockholmare, vad vet jag..Jag har endast träffat ett fåtal.

I dina ögon är jag säkert en kriminell "invandrare".
(Fått böter 3 ggr i samband med bilkörning)
Vill minnas att det talats om Valloner i släkten (på min mors sida), ett folkslag som skulle ha tagits in som arbetskraft på 1600-talet.
Det har även pratats om att det skulle finnas en Finne i släkten, typ mormors morfars far, gissningsvis tidigt 1800-tal..
Men jag har inget som styrker detta, bara mormors berättelser.
På faderns sida vet jag inte så mycket, mer än att det skall finnas Vallonsläkte på den sidan också.
Med tanke på min mörka hårfärg och mörkbruna ögon så betvivlar jag inte Valloninblandningen iaf.
Jag och alla mina släktingar har iaf en ljus hudfärg som torde anses typisk för en kaukasier..
Du kanske kunde precisera din definition av "Svensk"?

Våldtäktsmän har nog egna individuella historier, man kan inte döma alla efter en individs handlande. Det gäller även "Svenska" våldtäktsmän.
För övrigt så anser jag det vara en korkad fråga.

I Sverige finns många arbetslösa, både invandrare och "Svenskar"..
Hur kan man begära att alla invandrare skall vara sysselsatta när inte alla Svenskar är det?
Jag är själv arbetslös och ev invandrare, beroende på din definition av "Svensk" då förstås.

Eftersom du inte har några som helst belägg för det där påståendet så antar jag att du inte blir förvånad över att du inte får något svar.

*Edit*
Fixat ett stavfel.

Mina egna erfarenheter är sanningar, om dina är lögner så kan jag förstå att du inte använder dig av dem.

Jag är inte helt säker på vad den sanna definitionen av en "etnisk svensk" är, men jag tror det handlar om 7-8 rakt nedstigande generationer i landet.

Lite intressanta att du faktiskt tog exemplen längst ned som seriösa frågeställningar, när det handlade om sarkasm & inget annat.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,676056,00.html

Ett nytt mord.. Vågar man gissa hur stor den procentuella chansen är, att det handlar om gärningsmän med utomnordisk invandrarbakgrund,,

90?....95?

Igår i nyhetsblaskorna så stod det dessutom att en terrorist misstänkt för inblandning i dåden i London, misstänktes vara svensk.

FAN HELLER att dessa j-a fanatiska idioter ska få kallas svenskar i resten av världens ögon, eller ens i våra egna.

Sverige sjunker sakta, men djävligt säkert.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
924888
July 22, 2005 - 11:02 am
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote:

Mina egna erfarenheter är sanningar, om dina är lögner så kan jag förstå att du inte använder dig av dem.

Jag är inte helt säker på vad den sanna definitionen av en "etnisk svensk" är, men jag tror det handlar om 7-8 rakt nedstigande generationer i landet.

Lite intressanta att du faktiskt tog exemplen längst ned som seriösa frågeställningar, när det handlade om sarkasm & inget annat.

http://www.aftonbladet.se/vss/.....56,00.html

Ett nytt mord.. Vågar man gissa hur stor den procentuella chansen är, att det handlar om gärningsmän med utomnordisk invandrarbakgrund,,

90?....95?

Igår i nyhetsblaskorna så stod det dessutom att en terrorist misstänkt för inblandning i dåden i London, misstänktes vara svensk.

FAN HELLER att dessa j-a fanatiska idioter ska få kallas svenskar i resten av världens ögon, eller ens i våra egna.

Bara för att klargöra för dej, vad du eller jag tycker eller har för åsikter om ditt och datt är inte att betrakta som "sanningar", tror du annat så är du åtminstone i mina ögon en hopplös idiot. Du har hittills inte heller påvisat någon som helst anledning för mej att betvivla detta faktum.

Enligt ditt sätt att se på saken så är alltså folk som kommit och bosatt sej i Sverige de senaste 150 åren ej att betrakta som Svenskar, är det så du menar?
I mina ögon så är de enda "etniska Svenskarna" samerna/lapparna, eftersom de var här först..
Du kanske kan redogöra varifrån dom kom?

Du har uppenbara läs/förståelseproblem, hur "Svensk" är du själv??
Ta gärna reda på definitionen av ordet sarkasm.

Vad gäller spekulationer angående kvällstidningartiklar så ligger det inte i mitt intresse, tyvärr..
Du är tyvärr fortfarande en obstinat stolle utan något på fötterna..

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
924891
July 22, 2005 - 11:06 am
sp_Permalink sp_Print

Snälla, sluta med de enorma citaten.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
924897
July 22, 2005 - 11:13 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Snälla, sluta med de enorma citaten.

Klippte motvilligt lite i mitt inlägg.. Motvilligt av den anledningen att jag ser "hela" texten som relevant för inlägget..
Men den som är intresserad kan ju iaf kika igenom längre upp..
😕

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
924899
July 22, 2005 - 11:15 am
sp_Permalink sp_Print

Kan bara hålla med.
Det är ett jäkla oskick med dom enorma citaten.

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
924913
July 22, 2005 - 11:39 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Kan bara hålla med.

kan man inte sätta en gräns för hur många citat som får skickas. Asså så att alla citat man vill ska finnas med när man skriver, men man kan inte skicka mer än ett visst antal?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
924928
July 22, 2005 - 12:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: [quote=skiroy]Kan bara hålla med.

kan man inte sätta en gräns för hur många citat som får skickas. Asså så att alla citat man vill ska finnas med när man skriver, men man kan inte skicka mer än ett visst antal?

Torde väl snarare vara en gräns på antal rader i ett inlägg i såna fall..
En del skriver ju 20-30 rader i vissa inlägg.

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
924930
July 22, 2005 - 12:03 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Black_light][quote=skiroy]Kan bara hålla med.

Torde väl snarare vara en gräns på antal rader i ett inlägg i såna fall..
En del skriver ju 20-30 rader i vissa inlägg.

Mjo, kanske kan nån dra gränsen vid 25 rader kanske?

Arminovski
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 135
924965
July 22, 2005 - 12:49 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote:

C-J: Vad är din lösning på problemet med invandrare? Vad kan/skall man göra?

C-J...
Medlem
Forum Posts: 242
924972
July 22, 2005 - 12:56 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:

Bara för att klargöra för dej, vad du eller jag tycker eller har för åsikter om ditt och datt är inte att betrakta som "sanningar", tror du annat så är du åtminstone i mina ögon en hopplös idiot. Du har hittills inte heller påvisat någon som helst anledning för mej att betvivla detta faktum.

Enligt ditt sätt att se på saken så är alltså folk som kommit och bosatt sej i Sverige de senaste 150 åren ej att betrakta som Svenskar, är det så du menar?
I mina ögon så är de enda "etniska Svenskarna" samerna/lapparna, eftersom de var här först..

Vad gäller spekulationer angående kvällstidningartiklar så ligger det inte i mitt intresse, tyvärr..

Åsikter kan vara personliga ståndtaganden, men också sanningar. Vad du tycker är rätt, tycker andra är fel.

"Hur svensk är du själv?"...Exakt på vilket sätt betyder det citatet att jag har "läs/förståelseproblem"? Det är snarare det citatet som torde härstamma från en person med uppenbara problem med det svenska språket.

Jag sade att "definitionen på en etnisk svensk" osv... Vad har det med vad jag personligen tycker? Ännu ett säkert tecken på att det är du, som har problem med läsförståelsen.

Du skriver & skriver, men inget vettigt eller ens logiskt får du fram, tröttnar du inte på dig själv?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
924987
July 22, 2005 - 1:18 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: [quote=ilg@dd]

Åsikter kan vara personliga ståndtaganden, men också sanningar. Vad du tycker är rätt, tycker andra är fel.

"Hur svensk är du själv?"...Exakt på vilket sätt betyder det citatet att jag har "läs/förståelseproblem"? Det är snarare det citatet som torde härstamma från en person med uppenbara problem med det svenska språket.

Jag sade att "definitionen på en etnisk svensk" osv... Vad har det med vad jag personligen tycker? Ännu ett säkert tecken på att det är du, som har problem med läsförståelsen.

Du skriver & skriver, men inget vettigt eller ens logiskt får du fram, tröttnar du inte på dig själv?

Åsikter och ståndstaganden har ingen koppling till sanning, vilket du tydligt visat prov på.

Eftersom du inte lade märke till det:
"Du har uppenbara läs/förståelseproblem, hur "Svensk" är du själv??
Ta gärna reda på definitionen av ordet sarkasm."
2 rader, fristående från de andra..
Upplysningsvis så är det en pekpinne av den enkla anledning att du brister i kunskap om vad sarkasm är för något.
Och försök inte slingra dej nu, du skrev:

"Jag är inte helt säker på vad den sanna definitionen av en "etnisk svensk" är, men jag tror det handlar om 7-8 rakt nedstigande generationer i landet. "
Vilket innebär att du återigen hänvisar till dej själv som källa och försöker vända det du tror, till att vara sanning och fakta..

Det är ditt sätt att se på saken, ta nu och kryp tillbaks till hålet under den sten du krälade fram från.

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
925006
July 22, 2005 - 1:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Vilken löjlig vändning diskussionen tog men definitioner av vad som är en "svensk" osv.

Tror de flesta fattar tillräckligt väl vad som menas med en "invandrare" eller "halvinvandrare".

Hur som helst, av mina egna personliga erfaranheter (bott i sthlm 17 av mitt 19-åriga liv) så skulle jag lägga en ganska stark gissning på att vi inte skulle ha alls lika mkt våldsbrott i sverige idag om det inte var för den invandringspolitik vi drivit de senaste 20-25 åren.

För tro det eller ej, vi hade faktiskt invandrare innan 1980 också. Men då var det en aningen mera kontrollerat och begränsat, vilket även ledde till att vi kunde ta hand om invandrarna bättre. T.ex. min egen far invandrade hit från tunisien för ~30 år sedan (han hade dock varit bostatt i Frankrike då sedan en tid tillbaka). Varför fick han komma hit? Jo för han hade sökt in till det svenska utbildningssystemet, och mycket riktigt efter att ha läst de nödvändiga gymnasiekurserna sökte han snabbt in til KTH och vips 4.5 år senare var han civilingengör inom biologisk kemi... och sedan dess har han förmodligen betalt mer skatt än de flesta svenskar gör under hela sin livstid.

Min far behövde inte integreras, för han integrerade sig själv, lärde sig svenska genom att köpa barnböcker och nöta själv för att sen avancera vidare till att läsa alla de klassika svenska författarna såsom Strindberg, Lagerkvist osv. Varför? Jo för han ville komma in i vårat system, han ville ta våran kultur till sig, något som dock inte behöver betyda att han slänger bort sin egen för det. Men t.ex. jag och mina bröder är liksom våran svenska mamma kristna, varför? För att mina föräldrar kom överens om att vi skulle bo i Sverige så allt annat borde bara att göra oss en otjänst.

Det är vad jag kallar arbetsinvandring, då man har ngn plan INNAN man kommer hit... all annan invandring gynnar oss inte i längen tyvärr. Även fasten majoriteten invandrare kanske inte skadar oss så kostar de överlag mera än det ger, en förlustaffär helt enkelt.

Hedjohn_znark
Medlem
Forum Posts: 199
925026
July 22, 2005 - 2:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Ser inget Positivt med Invandring av folk från Mellanöstern.
Terror, Hög skatt,mm

Jag jobbar i Norge och varje dag ser jag en invandrarfamilj som kommer finklädda med ungarna först sen kvinnan bärande på 2 stora påsar med mat å sist kommer gubben med en cigarr i munnen, guldklocka runt handleden. Och till råga på allt så Har Dessa familjer en NY bil.

JA VI SOM JOBBAR MÅSTE VA JÄVLIGT DUMMA 😕 lr?

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
925033
July 22, 2005 - 2:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Hedjohn_znark wrote:
Jag jobbar i Norge och varje dag ser jag en invandrarfamilj som kommer finklädda med ungarna först sen kvinnan bärande på 2 stora påsar med mat å sist kommer gubben med en cigarr i munnen, guldklocka runt handleden. Och till råga på allt så Har Dessa familjer en NY bil.

Det kanske är så att just de familjerna faktiskt har jobb?

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
925036
July 22, 2005 - 2:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Hedjohn_znark wrote: Ser inget Positivt med Invandring
Terror, Hög skatt,mm

:)R :)R :)R :)R :)R :)R :)R :)R
Är du norrman då?

Hedjohn_znark
Medlem
Forum Posts: 199
925041
July 22, 2005 - 2:43 pm
sp_Permalink sp_Print

MoparPower wrote: [quote=Hedjohn_znark]Ser inget Positivt med Invandring 👿 Från mellanöstern
Terror, Hög skatt,mm

:)R :)R :)R :)R :)R :)R :)R :)R
Är du norrman då?

👿 👿 👿 Nu fick du allt ett bra skratt :bgrin: NE NU GER JAG UPP

Oven
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 91
925063
July 22, 2005 - 3:29 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:

Nu råkar det ju vara som så att det inte finns några bevis för att lapparna var först. Vi europer kom till Europa för ca 10000 år sedan, då levde inga lappar här om de nu inte härstammar från neanderthalarna. Att lapparna är någon sorts urinevånare i "Sverige" är endast en våt PK-dröm. Därimot är det mycket möjligt att de levde i de norraste delarna av skandinavien, långt innan vi svenskar flyttade dit, så om något är de endast urinnevånare i det som idag är norra Sverige.

Och bara för att du har bruna ögon behöver det inte betyda att du har valoner i släkten, många europer har bruna ögon. Det rörde sig om några tusen valoner som kom hit som expert-arbetskraft, varav många flyttade hem igen när de inte behövdes längre.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 286
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL