Min syn på invandring invandrare.|Page 12|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Min syn på invandring invandrare.
Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
sp_UserOfflineSmall Offline
925170
July 22, 2005 - 5:54 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=C-J...]

[quote=obelix][quote=C-J...]

1: Att jobba på ålderdomshem är en ypperlig syssla för dessa människor. Det är ju ändå pensionärernas pengar som de lever av.

Anser du det vara en bra lösning att anställa folk inom äldreomsorgen som inte vill vara där, eller har kompetensen att jobba där?

Alla har kompetens att köra en rullstol eller sopa golv, det krävs knappast några högskolepoäng för det.

Så du menar på fullt allvar att det är allt som krävs, allt som arbetet innebär och vem som helst klarar av och är lämplig för uppgiften?

Jag har varit tyst och läst men nu får det räcka. Du gav mig just en väldigt klar bild av hur långt du tänker.

C-J...
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 242
925171
July 22, 2005 - 5:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: [quote=obelix][quote=C-J...]

[quote=obelix][quote=C-J...]

1: Att jobba på ålderdomshem är en ypperlig syssla för dessa människor. Det är ju ändå pensionärernas pengar som de lever av.

Anser du det vara en bra lösning att anställa folk inom äldreomsorgen som inte vill vara där, eller har kompetensen att jobba där?

Alla har kompetens att köra en rullstol eller sopa golv, det krävs knappast några högskolepoäng för det.

Så du menar på fullt allvar att det är allt som krävs, allt som arbetet innebär och vem som helst klarar av och är lämplig för uppgiften?

Jag har varit tyst och läst men nu får det räcka. Du gav mig just en väldigt klar bild av hur långt du tänker.

Som svar på frågan...vem har sagt att de ska genomföra alla arbetsuppgifter som en utbildad vårdare har hand om, inom äldrevården?
Jag talade om dessa specifika arbetsuppgifter, som inte kräver någon utbildning.

Om jag skrivit något annat så citera mig gärna.

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
925172
July 22, 2005 - 6:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Har du inget att säga emot din mes C-J. Ring din GruppenFürer och fråga vad du ska skriva. Dina inlägg är lite ojämna i språklig och innehållskvalitet. Är det dina ord eller läser du rakt av SDs partiprogram
P.S. 7-8 generationer, åk hem din jävlar utis.

C-J...
Medlem
925176
July 22, 2005 - 6:08 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=C-J...]
Det är mitt land & även om jag blir förtvivlad över att det sakta håller på att gå åt h*****e samtidigt som folk som vissa här bara ignorerar det faktumet, så är det mitt moderland.

Alla har kompetens att köra en rullstol eller sopa golv, det krävs knappast några högskolepoäng för det. Antar att du hellre vill att de sitter hemma & kollar på Al_jazeera (st) & sedan springer ner på stan & plockar mobiltelefoner av "otrogna"? Antingen strikt svenskutbildning eller ut med dem direkt i arbetslivet genom alu, api eller praktik, fan heller att vi ska bekosta deras semestrar.

Är dom svenska medborgare så är det deras land med...

När det gäller äldreomsorgen så vet du tydligen inte hur det är att jobba där.

Ok, man behöver inte ha högskoleutbildning, men man bör ha utbildning för att jobba med äldre.
Dels sjukvårdsutbildning, dels utbildning i hur man tex lyfter dom äldre.

Ang äldrevården, så se mitt inlägg & svar ovan. & Ja, jag har sommarjobbat inom äldrevården när jag var yngre & vet att det är ett slitsamt jobb.

Iomed att man delat ut svenska medborgarskap i cornflakespaket de senaste 25 åren, så håller jag inte alls med dig.

Alla kommer vi väl ihåg invandrarna som kom till Sverige för ett par år sedan, men som vägrade att säga var de kom från samt att de inte hade några identifikationshandlingar. Därmed kunde det inte fastslås var de kom ifrån & kunde således inte skickas ut någonstans heller. De var därigenom, med vårat patetiska system, tvugna att ge dessa människor svenska medborgarskap...förmodligen fick de dessa i ett cornflakespaket också, men det ska jag låta vara osagt.

Att de sedan fick reda på att dessa invandrare hade hotat/mutat tjänstemännen till detta var ju också en trevlig sidonot. Men när det kom fram hade de redan fått sina medborgarskap & eftersom de inte kan återkallas så lever dessa pissråttor idag i Sverige, på skattebetalarnas bekostnad.

Jag älskar Sverige..

Jag älskar att folk kommer hit, beter sig som svin, och sedan får stanna.

Det är underbart

C-J...
Medlem
925178
July 22, 2005 - 6:10 pm
sp_Permalink sp_Print

MoparPower wrote: Har du inget att säga emot din mes C-J.

🙄 🙄 laugh

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
925182
July 22, 2005 - 6:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför underlåter pajasen att besvara min fråga angående Phillipskurvan?

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
925183
July 22, 2005 - 6:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Ge er nu. Ni kan ju inte ens förolämpa ordentligt.

C-J...
Medlem
925185
July 22, 2005 - 6:18 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: Varför underlåter pajasen att besvara min fråga angående Phillipskurvan?

Han är upptagen med att kalla mig för "mes"

🙄

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
925191
July 22, 2005 - 6:27 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: Jag garanterar att det är en minoritet av alla människor med invandrarbakgrund i Sverige idag, som skulle vilja bosätta sig i sitt ursprungsland.

Du snackar skit. Du yrar vilt om hur mycket du älskar Sverige, men samtidigt så tror du inte att andra älskar sitt land lika mycket? Första klassens nöt och du är utan tvekan den största och mest trångsynta idiot jag stött på

C-J... wrote: Om du trivs bättre utomlands, varför bor du då i Sverige?

Finns möjligheter för bra utbildning här och delar av familjen bor här. Inte svårare än så.

//Andreas

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
925192
July 22, 2005 - 6:28 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: [quote=MoparPower]Har du inget att säga emot din mes C-J.

🙄 🙄 laugh

Gå in på min nya hemsida: http://www.FATTARINGET.nu Jag har öppnat den för dig

C-J...
Medlem
925194
July 22, 2005 - 6:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=C-J...]Jag garanterar att det är en minoritet av alla människor med invandrarbakgrund i Sverige idag, som skulle vilja bosätta sig i sitt ursprungsland.

Du snackar skit. Du yrar vilt om hur mycket du älskar Sverige, men samtidigt så tror du inte att andra älskar sitt land lika mycket? Första klassens nöt och du är utan tvekan den största och mest trångsynta idiot jag stött på

Finns möjligheter för bra utbildning här och delar av familjen bor här. Inte svårare än så.

//Andreas

Kort & gott, du kan inte älska Sverige om du bara står jämte med skyglapparna på, samtidigt som skeppet sakta sjunker. Du är så fasligt mån om att vara öppen och tolerant, att du vägrar att inse vad som verkligen håller på att hända.

Ordet "naiv", känns ganska passande i den här diskussionen.

C-J...
Medlem
925196
July 22, 2005 - 6:32 pm
sp_Permalink sp_Print

MoparPower wrote: [quote=C-J...][quote=MoparPower]Har du inget att säga emot din mes C-J.

🙄 🙄 laugh

Gå in på min nya hemsida: http://www.FATTARINGET.nu Jag har öppnat den för dig

Ännu ett intelligent inlägg från dig, fantastiskt att du lyckas gång på gång. 🙄

Någon gång måste du lära mig hur man gör för att ge ett sådant starkt sken, av att ingen ska ta dig på allvar.

Fascinerande är bara förnamnet :bok:

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
925197
July 22, 2005 - 6:33 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: Varför underlåter pajasen att besvara min fråga angående Phillipskurvan?

Nej, kolla vad den innebär. Inflationen är ställd till en viss arbetslöshet och staten bestämmer den vad ni än tror. Vilka får jobb lättast? Fattar du nu?
Och bäst att du inte kommer till Jönne och kallar mig för pajas.

Andreas Galistel
Member
Medlem
925201
July 22, 2005 - 6:36 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: [quote=Delph1][quote=C-J...]Jag garanterar att det är en minoritet av alla människor med invandrarbakgrund i Sverige idag, som skulle vilja bosätta sig i sitt ursprungsland.

//Andreas

Kort & gott, du kan inte älska Sverige om du bara står jämte med skyglapparna på, samtidigt som skeppet sakta sjunker. Du är så fasligt mån om att vara öppen och tolerant, att du vägrar att inse vad som verkligen håller på att hända.

Men för fan.... Du tror verkligen innerst inne att vi är på väg mot ett förfall och allt detta pga invanrdringen?

//Andreas

C-J...
Medlem
925209
July 22, 2005 - 6:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=C-J...][quote=Delph1][quote=C-J...]Jag garanterar att det är en minoritet av alla människor med invandrarbakgrund i Sverige idag, som skulle vilja bosätta sig i sitt ursprungsland.

//Andreas

Men för fan.... Du tror verkligen innerst inne att vi är på väg mot ett förfall och allt detta pga invanrdringen?

//Andreas

Utan någon som helst tvekan. Kom ihåg den här konvesrationen om 20 år, då tror jag att du får gråa hår över en natt.

Det största & bästa exemplet på att multikulti inte fungerar & aldrig heller kommer att göra, är Usa.

Tänk dig nu Sverige med vårt patetiska rättssystem, samt naiva & toleranta hållning till allt & alla. En hållning som tillåter andra att komma hit & köra över oss, samtidigt som vi själva bara stpr vid sidan och säger...

öööhh... 🙄

Vänta du, så ska du få se att jag har rätt.

Andreas Galistel
Member
Medlem
925210
July 22, 2005 - 6:54 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: Utan någon som helst tvekan. Kom ihåg den här konvesrationen om 20 år, då tror jag att du får gråa hår över en natt.

Det största & bästa exemplet på att multikulti inte fungerar & aldrig heller kommer att göra, är Usa.

Tänk dig nu Sverige med vår fega byrokrati & rättssystem, samt naiva & toleranta hållning till allt & alla.

Ja då får jag väl bara hoppas du får så trevligt vid nästa träff med kompisarna, dricker arisk mjöd och lyssnar på högläsning av Mein kampf ...

//Andreas

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
925215
July 22, 2005 - 7:03 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote:
Utan någon som helst tvekan. Kom ihåg den här konvesrationen om 20 år, då tror jag att du får gråa hår över en natt.

Tänk dig nu Sverige med vårt patetiska rättssystem, samt naiva & toleranta hållning till allt & alla. En hållning som tillåter andra att komma hit & köra över oss, samtidigt som vi själva bara stpr vid sidan och säger...

öööhh... 🙄

Jo, men du menar att vita ariska uppstående människor som jag(inte du pga din 7-8gen blandning) inte har det jävligt bra i USA. Jag vill mena att det är så, alla mina Cousins(dom kallar det så hur långt släktledet än är) har gått på Ivey League universitet

C-J...
Medlem
925216
July 22, 2005 - 7:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=C-J...]Utan någon som helst tvekan. Kom ihåg den här konvesrationen om 20 år, då tror jag att du får gråa hår över en natt.

Tänk dig nu Sverige med vår fega byrokrati & rättssystem, samt naiva & toleranta hållning till allt & alla.

Ja då får jag väl bara hoppas du får så trevligt vid nästa träff med kompisarna, dricker arisk mjöd och lyssnar på högläsning av Mein kampf ...

//Andreas

Brist på argument? Dina små påhopp är inget annat än patetiska, men fortsätt gärna.

You make me look good.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
925219
July 22, 2005 - 7:07 pm
sp_Permalink sp_Print

MoparPower wrote: Nej, kolla vad den innebär. Inflationen är ställd till en viss arbetslöshet och staten bestämmer den vad ni än tror. Vilka får jobb lättast? Fattar du nu?
Och bäst att du inte kommer till Jönne och kallar mig för pajas.

Jag ser inte var invandrarna kommer in i bilden. Förklara det för mig, för nu känner jag mig väldigt dum.

Såvida vi inte börjar ta in extrema mängder invandrare (såsom att dubblera vår befolkning eller något i den stilen) så kommer någon stor skillnad inte att kunna skönjas i tillgång och efterfrågan på arbetskraft, och då kommer Phillipskurvan fungera precis som vanligt. Vilka får jobb lättast? Högutbildade givetvis, och det är dessa CJ exlusivt vill ha in i landet.

Problemet med Phillipskurvan i det här sammanhanget är att man inte kan "köpa" sig en permanent arbetslöshetssänkning och därmed ge alla människor arbete, och därför resonerar CJ som så att han vill sysselsätta tillgången på arbetskraft i Sverige innan utländsk arbetskraft släpps in på den svenska arbetsmarknaden. Han är med andra ord protektionist.

Vad händer om jag kommer till Jönne? 🙄

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
925220
July 22, 2005 - 7:07 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: Utan någon som helst tvekan. Kom ihåg den här konvesrationen om 20 år, då tror jag att du får gråa hår över en natt.

öööhh... 🙄

På vilket sätt jämför du nu Sverige med usa?

På vilket sätt är det svenska rättssystemet patetsikt.

Vilka tillåter andra komma hit och köra över oss?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 327
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL