June 10, 2005
MoparPower wrote: [quote=C-J...] Utan någon som helst tvekan. Kom ihåg den här konvesrationen om 20 år, då tror jag att du får gråa hår över en natt.
Det största & bästa exemplet på att multikulti inte fungerar & aldrig heller kommer att göra, är Usa.
Tänk dig nu Sverige med vårt patetiska rättssystem, samt naiva & toleranta hållning till allt & alla. En hållning som tillåter andra att komma hit & köra över oss, samtidigt som vi själva bara stpr vid sidan och säger...
öööhh... 🙄
Vänta du, så ska du få se att jag har rätt.
Jo, men du menar att vita ariska uppstående människor som jag(inte du pga din 7-8gen blandning) inte har det jävligt bra i USA. Jag vill mena att det är så, alla mina Cousins(dom kallar det så hur långt släktledet än är) har gått på Ivey League universitet
Det är ju absolut inga enorma samhällsklyftor, ras & religionshat, segregering, ghetton & kriminalitet där iaf.
Usa fungerar jättebra.
😮
November 27, 2003
C-J... wrote: Brist på argument? Dina små påhopp är inget annat än patetiska, men fortsätt gärna.
You make me look good.
nej, brist på tid och energi. Du är helt enkelt inte värd besväret och om du faktiskt tror du framstår bra här så är det nog dags att vakna upp och stiga in i verkligheten. Det finns inte en vuxen person härinne som tagit din sida och då är vi ändå faktiskt yngre än vad du påstår dig vara. Du saknar verklighetsförankring i så gott som allt du säger och att du är så fruktansvärt rädd för multikulti som du kallar det föraktfullt är bara ett bevis på hur liten du verkligen är.
Du är en bakåtsträvare dömd att misslyckas. Du sprider ett budskap som skulle göra NSF stolta. Du tror dig vara överlägsen när du istället befinner dig på en nivå långt under alla andra. Du är vad som är fel med Sverige.
//Andreas
EDIT: stavade lite illa i all hast
June 10, 2005
obelix wrote: [quote=C-J...] Utan någon som helst tvekan. Kom ihåg den här konvesrationen om 20 år, då tror jag att du får gråa hår över en natt.
Det största & bästa exemplet på att multikulti inte fungerar & aldrig heller kommer att göra, är Usa.
Tänk dig nu Sverige med vårt patetiska rättssystem, samt naiva & toleranta hållning till allt & alla. En hållning som tillåter andra att komma hit & köra över oss, samtidigt som vi själva bara stpr vid sidan och säger...
öööhh... 🙄
Vänta du, så ska du få se att jag har rätt.
På vilket sätt jämför du nu Sverige med usa?
På vilket sätt är det svenska rättssystemet patetsikt.
Vilka tillåter andra komma hit och köra över oss?
1: Sverige har blivit en mångkulturell soppa, där brist på respekt & förståelse är uppenbar, och detta är bara början. Ta seden dit man kommer, betyder uppenbarligen inte något överhuvudtaget för invandrare som kommer hit. Varför? 1: De har inte tillräckligt vett, 2: Vi är för flata för att göra något åt det.
2: Snälla.. Om ett ungdomsgäng hoppar av skallen på en nattvandrare så får de lite samtal med socialarbetare & kuratorer via ungdomsvård i några månader, sedan är de ute & gör precis samma sak igen. Dessa människor måste förstå att det finns gränser & det är upp till rättsväsendet att sätta dessa. Om de visste att de riskerade att separeras från den övriga kabel-tv-tittandes delen av familjen, genom ett rejält tilltaget straff, eller permanent utvisning, så kanske de skulle tänka till en gång extra innan de sparkar ihjäl en människa, bara för att vara cool in för sina gängpolare.
3: Tja, alla ni här inne som jämrar er över att jag vill ta tag i saker & ting innan det är för sent.
February 19, 2002
May 3, 2004
Jag kanske är ensam men jag håller fortfarande med C-J. Invandrare från vissa delar av världen betyder bara problem för Sverige, även om många av de är laglydiga så är det inte värt i det långa att ta in folk från dessa områden. Vår nordiska kultur stämmer inte överens med deras syn på hur ett samhälle fungerar. Värderingar, uppfostran och kvinnosynen är helt enkelt annorlunda.
Visst, det är inte bara kulturella skillnader som skapat problemen. Regeringen har misslyckats totalt med att integrera stora grupper invandrare på ett bra sätt och har istället skapat ghetton där en minoritet av de boende arbetar eller gör någon nytta för samhället.
June 10, 2005
Arminovski wrote: [quote=C-J...] text...
Hur många invandrare sköter sig inte det här landet enligt dig? Vad tror du? 20%? 50%? 90%? När jag läser dina inlägg får jag intryck att det är så gott som alla...
Det är skillnad på invandrare & invandrare, det beror helt på vilken del av världen de invandrat från.
Ge mig en "for instance", så kan jag ge ett svar.
January 12, 2004
C-J... wrote:
Det är skillnad på invandrare & invandrare, det beror helt på vilken del av världen de invandrat från.Ge mig en "for instance", så kan jag ge ett svar.
:)R
Detta måste vara en av de mest korkade inläggen jag har läst.
Den finns inte en generell "tjuvaktig" del av världen.
För varje pappskalle du drar fram så finns det fler som sköter sig och är normala invånare i sitt nya land som jobbar hårt och bidrar till samhället på olika sätt.
June 10, 2005
obelix wrote: [quote=C-J...] Det är skillnad på invandrare & invandrare, det beror helt på vilken del av världen de invandrat från.
Ge mig en "for instance", så kan jag ge ett svar.
:)R
Detta måste vara en av de mest korkade inläggen jag har läst.
Den finns inte en generell "tjuvaktig" del av världen.
För varje pappskalle du drar fram så finns det fler som sköter sig och är normala invånare i sitt nya land som jobbar hårt och bidrar till samhället på olika sätt.
Förklara hur du tänker nu. Så du menar att folk från norra europa sköter sig lika illa i Sverige, som folk från t.ex mellanöstern?
Du tror inte att de kulturella & religiösa skillnaderna spelar någon roll antar jag? 😮
November 29, 2003
C-J... wrote:
Förklara hur du tänker nu. Så du menar att folk från norra europa sköter sig lika illa i Sverige, som folk från t.ex mellanöstern?Du tror inte att de kulturella & religiösa skillnaderna spelar någon roll antar jag? 😮
Men nu får du fan skärpa dig.
Klart som fan att inte alla människor sköter sig, såväl Svenskar som Afrikaner, kineser osv.
January 12, 2004
C-J... wrote:
Förklara hur du tänker nu. Så du menar att folk från norra europa sköter sig lika illa i Sverige, som folk från t.ex mellanöstern?Du tror inte att de kulturella & religiösa skillnaderna spelar någon roll antar jag? 😮
Tja, jag antar att du tex har hört historier om Finnar som är på fyllan och slåss med kniv?
Att du även har hört historier om finska Zigenare?
Du har ju även dom baltiska länderna, det kommer väl en del historier om dom med har jag för mig...
Att skylla allt på kulturella och religiösa skillnader är att ta en lätt utväg som inte kommer att fungera.
Men visst kan man säkert skylla på det, till en viss del.
Men inte allt.
Att skylla på det och lösa det på ditt sätt löser inte själva problemet, för det finns kvar.
du vill bara ta bort symtomen, och ditt sätt är lika effektivt som att blåsa på ett sår och säga att nu är det bra igen...
June 10, 2005
whak wrote: [quote=C-J...] Förklara hur du tänker nu. Så du menar att folk från norra europa sköter sig lika illa i Sverige, som folk från t.ex mellanöstern?
Du tror inte att de kulturella & religiösa skillnaderna spelar någon roll antar jag? 😮
Klart som fan att inte alla människor sköter sig, såväl Svenskar som Afrikaner, kineser osv.
Hahaha... läs igenom inlägget en gång till lille vän, du har uppenbarligen fått det helt om bakfoten.
Om du sedan har läst inlägget ännu en gång & inte blivit klokare av det, så gör du dig själv en tjänst, genom att hålla dina inlägg i denna tråden till ett absolut minimum.
Förklara hur du kan få ut det, av att läsa inlägget från mig.
Fantastiskt. :bok: 😀
June 10, 2005
obelix wrote: [quote=C-J...]
Tja, jag antar att du tex har hört historier om Finnar som är på fyllan och slåss med kniv?
Att du även har hört historier om finska Zigenare?
Du har ju även dom baltiska länderna, det kommer väl en del historier om dom med har jag för mig...
Att skylla allt på kulturella och religiösa skillnader är att ta en lätt utväg som inte kommer att fungera.
Men visst kan man säkert skylla på det, till en viss del.
Men inte allt.
Att skylla på det och lösa det på ditt sätt löser inte själva problemet, för det finns kvar.
du vill bara ta bort symtomen, och ditt sätt är lika effektivt som att blåsa på ett sår och säga att nu är det bra igen...
Det är religiösa & kulturella skillnader mellan olika folkgrupper på jorden, varför ska man göra det svårare än det behöver vara, genom att förneka det?
Turkar, Chilenare, Syrier & nordafrikaner sköter sig mycket sämre i Sverige, än Norrmän, Britter, Tyskar & Fransoser.
Jag hoppas att ingen förnekar det, och därigenom så är det ju bevisligen så att de kulturella, sociala & religiösa skillnaderna är en massiv faktor i denna frågan.
Var i Borås bor du förresten?
September 12, 2001
C-J... wrote: [quote=whak][quote=C-J...] Förklara hur du tänker nu. Så du menar att folk från norra europa sköter sig lika illa i Sverige, som folk från t.ex mellanöstern?
Hahaha... läs igenom inlägget en gång till lille vän, du har uppenbarligen fått det helt om bakfoten.
Om du sedan har läst inlägget ännu en gång & inte blivit klokare av det, så gör du dig själv en tjänst, genom att hålla dina inlägg i denna tråden till ett absolut minimum.
Lugn nu killen.
Bemöt inläggen snyggt eller bli utsparkad.
November 29, 2003
C-J... wrote:
Det översta jag skrev syftade jag på "alla sidor" bullshit du driver.
Sen det andra tror jag du missförstod mig.
Eller så skrev jag luddigt.
June 10, 2005
skiroy wrote: [quote=C-J...][quote=whak][quote=C-J...] Förklara hur du tänker nu. Så du menar att folk från norra europa sköter sig lika illa i Sverige, som folk från t.ex mellanöstern?
Lugn nu killen.
Bemöt inläggen snyggt eller bli utsparkad.
Sluta med det här förbannade hyckleriet ers nåd, era regler är patetiska iomed att de bara verkar gälla en viss del av användarna på NH. Det är ett otroligt tjaffs om att ni ska banna mig för petitesser som en stor del av alla mähän med era snedvridna värderingar kommer undan med, gång efter gång.
June 10, 2005
whak wrote: [quote=C-J...]
Det översta jag skrev syftade jag på "alla sidor" bullshit du driver.
Sen det andra tror jag du missförstod mig.
Eller så skrev jag luddigt.
Du är medveten om att det du inser är "bullshit", är för andra något i allra högsta grad vettigt.
Jag missförstod ingenting, det du skrev hade inget samband med citatet du klistrade in i din post.
Men glöm det.
November 29, 2003
C-J... wrote:
Du är medveten om att det du inser är "bullshit", är för andra något i allra högsta grad vettigt.Jag missförstod ingenting, det du skrev hade inget samband med citatet du klistrade in i din post.
Men glöm det.
Jag kan förstå att invandringspolitik är vettigt.
MEN den bilden du ger av invandringen är just bullshit.
Visst jag har själv stött på fuckade invandrare 2ggr har jag hammnat i oprocerat våld med dem. Men du ska se att merparten av invandrarna är folk som flyr kriget och försöker leva ett "nytt" liv.
Men jag anser att "vi" gör vissa fel, exempelvis så placeras dom i flyktingförläggningar och liknande där dom bara umgås med andra invandrare. Det vore väl bättre att dom redan från början kom in med svenskarna?
Sedan i sånna här sammanhang så drar oftast folk upp att dom lever på bidrag osv. Men vad ska dom göra direkt när dom kommer hit?
Klart dom lär leva på bidrag medans dom lär sig svenska, för att sedan kunna skaffa ett jobb som dom kan försörja sig med.
over and out.
January 12, 2004
C-J... wrote:
Det är religiösa & kulturella skillnader mellan olika folkgrupper på jorden, varför ska man göra det svårare än det behöver vara, genom att förneka det?Turkar, Chilenare, Syrier & nordafrikaner sköter sig mycket sämre i Sverige, än Norrmän, Britter, Tyskar & Fransoser.
Jag hoppas att ingen förnekar det, och därigenom så är det ju bevisligen så att de kulturella, sociala & religiösa skillnaderna är en massiv faktor i denna frågan.
Jag har inte nekat till att det är Religösa och kulturella skillnader mellan olika folk.
Det jag har sagt är att man kan inte bara skylla på kultur och religion.
Är det bara invandrarnas fel att dom inte blir accepterade i ett samhälle?
Är det bara deras fel att dom inte får jobb?
1 Guest(s)